روغن هیدرولیک

بررسی بهترین روغن هیدرولیک فرمان خودر  بهترین روغن هیدرولیک فرمان اگر ماشین شما دارای یک فرمان هید

توسط ABESTANEWS در 5 مرداد 1399

بررسی بهترین روغن هیدرولیک فرمان خودر 

بهترین روغن هیدرولیک فرمان

اگر ماشین شما دارای یک فرمان هیدرولیک است ، می دانید که باید روغن هیدرولیکی خوبی دریافت کنید. فرمان هیدرولیک بدون روغن درست مانند فرمان معمولی غیر هیدرولیک کار می کند و آنقدر سفت و سخت است که برای تبدیل آن باید مجبور به اعمال نیروی زیادی باشیم. روغن فرمان هیدرولیک چرخش فرمان را آسان می کند. فرمان هیدرولیک در واقع همان فرمان عادی است ، به جز اینکه فرمان هیدرولیک دارای پمپ است که نیروی لازم برای چرخاندن فرمان را از طریق فشار روغن ، نرم کننده فرمان خودرو ایجاد می کند. اگر از بهترین روغن فرمان هیدرولیک استفاده می کنید ، می توانید فرمان را به راحتی با یک انگشت بچرخانید. بنابراین یکی از اساسی ترین قسمت های کنترل هیدرولیک روغن هیدرولیک است.

روغن هیدرولیک چیست و چه کاری انجام می دهد؟

این روغن مانند سایر روغن های اتومبیل استفاده شده است و باید بعد از مدت معینی تغییر کند. اگر بعد از گذشت چند سال روغن هیدرولیک خود را تغییر ندهید ، باعث ضخیم شدن ، سفت شدن و آسیب دیدن قسمتهای مختلف سیستم هیدرولیک فرمان مانند پمپ هیدرولیک و جعبه فرمان خواهد شد و برای تعمیرات باید هزینه بالایی پرداخت کنید. در حقیقت می توان گفت که این مایع فرمان را نرم تر می کند. روغن فرمان هیدرولیک از تحمل فشار بالایی برخوردار است و می توان گفت شبیه به مایع ترمز است و باعث افزایش حجم فشار نمی شود.

نحوه کار روغن هیدرولیک خودرو

اگر هنوز نمی دانید که روغن فرمان هیدرولیک چگونه کار می کند ، ابتدا باید عملکرد سیستم هیدرولیک فرمان را توضیح دهیم. سیستم فرمان هیدرولیک عملکرد پیچیده ای دارد و درک کلی از نحوه عملکرد سیستم هیدرولیک می تواند شما را از پرداخت هزینه تعمیرات در هنگام مواجه شدن با مشکل نجات دهد. بیشتر سیستم های هیدرولیک توسط پمپ هیدرولیکی کنترل می شوند ، که اغلب توسط کمربند هدایت می شود. پمپ هیدرولیک فشار لازم را برای جعبه فرمان فراهم می کند. در حقیقت ، پمپ هیدرولیک نیروی چرخشی را از موتور از کمربند هیدرولیکی دریافت می کند. فشار ایجاد شده در پمپ هیدرولیک باعث فشار به روغن هیدرولیک فرمان می شود و از طریق لوله فشار قوی ، روغن هیدرولیک فرمان را به قسمت عقب شیر هیدرولیک هدایت می کند. هنگامی که راننده به دلیل وجود سوراخ در دریچه هیدرولیک ، فرمان را چرخانده ، فشار روغن به سمت چپ یا راست منتقل می شود که این امر باعث انتقال نیرو از فرمان به چرخ ها می شود. برای تأمین روغن هیدرولیک و جلوگیری از کاهش فشار روغن هیدرولیک ، مخزن هیدرولیک به گونه ای است که روغن اضافی در آن تجمع می یابد و در صورت لزوم ، کسری روغن هیدرولیک را جبران می کند. جریان روغن هیدرولیک پس از عبور از جک هیدرولیک از طریق شیلنگ بازگشت (فشار کم) به مخزن منتقل می شود.

انواع روغن هیدرولیک خودرو

در کل دو نوع روغن هیدرولیک به شرح زیر است: روغن مصنوعی هیدرولیک این مایع از مواد طبیعی تولید می شود که در طبیعت وجود دارد. روغن مصنوعی هیدرولیک برای محیط زیست مضر نیست و در صورت نشت ، خطری برای انسان ، موجودات زنده و محیط زیست ایجاد نمی کند. تنها ضرر این نوع روغن ارزان بودن آن است. روغن هیدرولیک نفتی همانطور که از نام این محصول پیداست ، این نوع روغن هیدرولیک از فرآورده های نفتی تولید می شود و خطر جدی برای محیط زیست دارد. این مایع در صورت نشت و ورود به طبیعت می تواند سلامت انسان و محیط زیست را به خطر بیندازد. قیمت این روغنها مناسب است و بیشتر روغن موجود در بازار از این نوع است.

بهترین روغن هیدرولیک آب برای اتومبیل من چیست؟

از آنجا که سیستم هیدرولیک فرمان حساس و مهم است ، در انتخاب نوع روغن هیدرولیک فرمان باید دقت کرد. برای اطلاع از نوع روغن هیدرولیک ، فرمان متصل به خودرو بهترین روش برای مطالعه کتابچه راهنمای کاربر خودرو است. روش دیگر ، خواندن اطلاعات مربوط به مخزن هیدرولیک یا پوشش مخزن روغن هیدرولیک است که در بیشتر اتومبیل ها اطلاعاتی در مورد روغن هیدرولیک دارند. راه سوم بررسی اطلاعات موجود در مورد پمپ هیدرولیک است. به عنوان مثال ، استانداردهای مشخص شده برای روغن فرمان هیدرولیک در برخی از اتومبیل ها موارد زیر است: نیسان Pentosin CHF 11S هیوندای P/S Fluid 3 or Dexron II مزد اDexron III or equivalent ATF و…

زمان تغییر روغن هیدرولیک

تعویض روغن هیدرولیک فواصل زمانی مشخصی ندارد ، اما با چک کردن روغن می توانید بسته به تعدادی از عوامل در هنگام تغییر آن متوجه شوید که در زیر توضیح خواهیم داد. مراقب باشید هرگز برای تغییر روغن دو نوع روغن هیدرولیک مختلف را با یکدیگر مخلوط نکنید ، زیرا روغنها از نظر ویسکوزیته و سایر عوامل متفاوت هستند. قبل از تعویض روغن هیدرولیک برای فرمان ، روغن قبلی را با دستگاه مکش کاملاً خالی کرده و سپس روغن جدید را درون آن بریزید. پارامترهای هر یک از آنها نشان می دهد که روغن هیدرولیک شما باید تغییر کند:
  • روغن سوخته، تیره و مات شده باشد.
  • کارایی نداشته باشد.
  • بوی سوختگی بدهد.
  • درون پمپ روغن حالت کف داشته باشد.
  • با افزایش شدید گرانروی مواجه شده باشد.
انواع مختلفی از روغن هیدرولیک در بازار وجود دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در انتخاب بهترین روغن هیدرولیک برای خودروها با مشکل و شک مواجه بوده اید ، با ما همراه باشید. برای راحتی کار شما لیستی از 10 مدل روغن هیدرولیک با کیفیت بالا ، یک برند مشهور ، پرفروش و ارزان قیمت را به شما ارائه می دهیم.  

معرفی ۱۰ روغن هیدرولیک خودرو برتر برای خرید

 

1- روغن هیدرولیک خودرو کاسپین مدل VG 46 حجم ۹۵۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو کاسپین مدل VG 46 حجم ۹۵۰ میلی لیتر   اتومبیل های مدرن دیگر از سیستم های فرمان و انتقال مکانیکی برخوردار نیستند و در عوض سیستم های هیدرولیکی به مرحله اجرا در آمده اند. روغن اتومبیل هیدرولیک خزر سیال برای انتقال نیرو و جابجایی سایر قسمت ها است. این محصول باعث می شود چرخ فرمان بسیار روان بچرخد و قدرت را به خوبی به موتور خودرو و سایر قطعات هیدرولیک خودرو منتقل کند. روغن هیدرولیک کاسپین VG 46 از کیفیت بالایی برخوردار است و برای استفاده در سیستم هیدرولیک کلیه خودروها مناسب است. یکی از ویژگی های این روغن هیدرولیک مقاومت آن در برابر اکسیداسیون و درجه حرارت بالا است.
  • خواص ضد سایش
  • حفاظت در برابر خوردگی
  • در برابر اکسیداسیون و گرما مقاوم است
   

2- روغن هیدرولیک خودرو کاسپین مدل II حجم ۹۵۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو کاسپین مدل II حجم ۹۵۰ میلی لیتر   این مدل روغن هیدرولیک کاسپین سیال برای انتقال خودکار اتومبیل و وانت است. روغن هیدرولیک خودروی کاسپین مدل II از کیفیت بالایی برخوردار است ، برای انتقال خودکار مناسب است و همچنین برای کنترل سیستم های هیدرولیک تولید شده توسط II/IID نیز توصیه می شود. این محصول توسط کاسپین بین المللی انگلستان تأیید شده است.
  • محافظت در برابر سایش ، اکسیداسیون و کف
  • از خوردگی قطعات جلوگیری کنید
  • سازگار با واشر و مهر و موم
   

3- روغن هیدرولیک خودرو گرند سون مدل VG 46 حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو گرند سون مدل VG 46 حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر   اگر ماشین سنگین دارید و در انتخاب و خرید روغن هیدرولیک مشکل دارید ، می توانید به روغن هیدرولیک مدل Grand Seven مدل VG 46 اعتماد کنید. این محصول چرخش فرمان را بسیار صاف و راحت و از کیفیت بالایی می سازد.
  • مناسب برای رانندگی وسایل نقلیه سنگین
  • کیفیت خوب
   

4- روغن هیدرولیک لیکومولی مدل ATFlll حجم ۱ لیتر

  روغن هیدرولیک لیکومولی مدل ATFlll حجم ۱ لیتر   روغن هیدرولیک ATFlll به عنوان یک مایع ترمز عمل می کند. به عبارت دیگر ، علاوه بر اینکه باعث می شود چرخ فرمان هموار و روان نباشد و از خوردگی و ساییدگی در سایر قسمت ها جلوگیری کند ، برای روانکاری نیز استفاده می شود و خاصیت نظافت دارد.
  • کیفیت بالا
  • قیمت قابل قبول
   

5- روغن هیدرولیک خودرو ماورکس مدل LHM PLUS حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو ماورکس مدل LHM PLUS حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر   این روغن هیدرولیک بیشتر برای زانتیا توصیه می شود و نتایج خوبی دارد. از ویژگی های روغن موتور هیدرولیک Maverx LHM PLUS می توان به اکسیداسیون و مقاومت در برابر حرارت اشاره کرد. این مایع همچنین دارای خاصیت ضد سایش و خوردگی است.
  • عملکرد خوب
  • کیفیت بالا
   

6- روغن هیدرولیک خودرو مدل LHM Plus حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو مدل LHM Plus حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر   یکی از گزینه های خوب در زمینه کنترل روغن هیدرولیک می تواند روغن دستگاه هیدرولیک LHM Plus باشد. این محصول در سیستم های ترمز ، هیدرولیک و تنظیم ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد و ضریب چسبندگی بالایی دارد.
  • نقطه جوش بسیار بالا
  • عدم جذب رطوبت
  • مقاومت بالا در برابر سایش و سایش
  • ناسازگار و ناسازگار با مایع مصنوعی
   

7- روغن هیدرولیک فرمان خودرو لوبریفنت کانادا مدل HL 46 ATE حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک فرمان خودرو لوبریفنت کانادا مدل HL 46 ATE حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر   این مدل روغن هیدرولیک برای روانکار کانادایی از شاخص ویسکوزیته بسیار بالایی برخوردار است و برای شکل گیری سریع و راحت روغن بین سطوح مختلف و قسمت های مختلف خودرو برای مدت زمانی کوتاه و در هر دما مناسب است. این مایع رطوبت و آب را جذب نمی کند و حمل و نقل روغن را آسان می کند ، باعث ایجاد رسوب نمی شود و همچنین از افزایش دما جلوگیری می کند.
  • دارای ماده ای است که ورود حباب های هوا به سیستم را کنترل می کند
  • جداسازی عالی هوا از روغن
  • حاوی مواد افزودنی جدید با ترکیب استثنایی برای جلوگیری از خوردگی و اصطکاک در فشار زیاد است
  • این مایع با قطعات پلاستیکی سازگار است و آلرژی یا مشکلی ایجاد نمی کند.
  • پایداری حرارتی عالی و اکسیداسیون
   

8- روغن هیدرولیک خودرو ایساکو مدل rog-01 حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو ایساکو مدل rog-01 حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر  
یکی از انتخاب های برتر روغن هیدرولیک که برای کلیه اتوموبیل ها مناسب و کارآمد است، روغن هیدورلیک ایساکو مدل rog-01 می باشد.
  • باکیفیت و کارآمد
  • مناسب برای همه خودرو ها
   

9- روغن هیدرولیک آبشار مدل سرویس ۱۰ حجم ۹۴۶ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک آبشار مدل سرویس ۱۰ حجم ۹۴۶ میلی لیتر   آب هیدرولیک آبشار دارای خواصی برای تمیز کردن سیستم خودرو از انبوه و لجن است. روغن کاری عالی قطعات و سیستم های خودرو. این محصول همچنین از اجزای سیستم در برابر اصطکاک و سایش محافظت می کند.
  • ضد سایش
  • در جکهای هیدرولیکی قابل استفاده است
  • می توان برای روانکاری آسانسورها استفاده کرد
   

10- روغن هیدرولیک خودرو لیوس مدل HL68 حجم ۹۴۶ میلی لیتر

  روغن هیدرولیک خودرو لیوس مدل HL68 حجم ۹۴۶ میلی لیتر   این مدل روغن هیدرولیک لوئیس ، که از روغن با کیفیت و مواد افزودنی کلاس اول تولید می شود ، برای استفاده در سیستم های هیدرولیک اکثر اتومبیل ها مناسب است. از ویژگی های این محصول (مدل HL68) می توان به مقاومت بالا ، مقاومت در برابر اکسیداسیون ، توانایی ضد خوردگی بالا اشاره کرد. این مایع با تصفیه مناسب مانع از کف گرفتن روغن ، زنگ زدگی قطعات و از بین رفتن نیرو در اهرم های هیدرولیک می شود.
  • کیفیت خوب
  • قیمت مناسب
 
 برچسب ها
آخرین مطالب