چرا کاشت ایمپلنت دندان برای شما بهتر است؟

زمانی که عمده دندان های طبیعی به خطر افتاده و یا این که از دست می روند، هیچ چیزی در استخوان برای تحریک رشد آن،

توسط ABESTANEWS در 1 دی 1401
زمانی که عمده دندان های طبیعی به خطر افتاده و یا این که از دست می روند، هیچ چیزی در استخوان برای تحریک رشد آن، جا به جا نمی شود. ایمپلنت های دندانی به نوع ای طراحی شده اند که ظاهر، احساس و عملکردی مثل دندان های طبیعی شما داشته باشند. علاوه بر این، ایمپلنت‌ها به بیماران اعتماد به نفس میدهند تا لبخند بزنند، طعام بخورند و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند، فارغ از این که نگران ظاهرشان باشند یا دندان مصنوعی‌شان بیفتد. قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد اهمیت و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست همگی امرها دندانپزشک معالج را دارای دقت اجرا نماید. همین گونه پر اسم و رسم ترین اشکال ایمپلنت میباشند که به صورت یک پیچ میباشند که درون استخوان قرار میگیرند. کارشناس دندانپزشکی شما‌را معاینه مینماید و معلوم مینماید که آیا به جهت ایمپلنت دنان مناسب می‌باشید یا خیر. ایمپلنت‌های دندانی صحیح مثل دندان‌های طبیعی می‌باشند و ازآنجایی‌که طراحی آنها به‌گونه‌ای است که بااستخوان جوش می‌خورند، مستمر خواهند بود. دندان‌ها نقش به سزایی در زیبایی اشخاص و افزایش اعتمادبه‌نفس آنها و درنتیجه حضور فعال آن‌ها در جامعه دارند؛ بنابراین همواره یکی از مسائل قابل‌توجه در زندگی انسان‌ها بوده است. بنابراین بهترین ایمپلنت دندان نیز باید قابلیت و امکان استمرار در کل طول عمر شما را داشته باشد و دوام، مهمترین فاکتور تعیین بهترین ایمپلنت دندان است. در روش ایمپلنت یک سطح ای، ایمپلنت و اباتمنت که واسطه ای برای نصب تاج دندان (دندان پروتزی) بر روی مبنا ایمپلنت است، تمامی در یک جلسه انجام می شود. رژیم غذایی که پزشک کارشناس ایمپلنت برای شما پس از کاشت ایمپلنت پیشنهاد می نماید را به مهربانی رعایت کنید چون اهمیت بسیار زیادی در موفقیت کاشت ایمپلنت شما دارد. درصورتیکه برایتان سوال هست کهآیا ایمپلنت اخبار هنری دندان همیشگی است؟باید بگوییم تدوام و سالم ایمپلنت به مراقبت درست و زعایت محافظت های سپس از آن بستگی دارد. دندانپزشکی زیبایی شامل تمامی فعالیت هایی میباشد که به زیباتر شدن لبخند شما یاری می نماید نظیر تصحیح طرح لبخند، لمینت، بلیچینگ دندان و … که بهتر هست نزد بهترین دندانپزشک زیبایی انجام شود. حتی ممکن است در هنگام طراحی روکش آن را بلند یا نا مطلوب میزان گیری کنند و باعث شود ایمپلنت زیر فشار بیش از حد نیروهای غیر محوری زمان جویدن قرار گیرد و باعث به لق شدن و شکست ایمپلنت شود. دسته‌بندی نشده هزینه دندان تصنعی و مصنوعی معمولا بوسیله بعضا بیمه ها هم پوشش دیتا می شود و می تواند باری از بر روی دوش کسانی که توان مالی کمتری دارا هستند بردارد. سرنوشت مرسوم ترین و مناسب ترین شیوه جایگزین نمودن دندان های از دست رفته دندان مصنوعی است که تمامی ما اهمیت آن ها شناخت داریم. فرقی نمی نماید شما یک دندان از دست داده باشید یا کل دندان های موجود در هر دو فک را تمام از دست بدهید، در هر دو شکل به جهت جایگزین کردنشان می توانید دندان مصنوعی استفاده کنید. به جهت دوری از کلیه این واقعه ها در حین درمان ایمپلنت مشورت اصلی یک متخصص ایمپلنت ماهر و باتجربه تا حد زیادی می تواند دانایی شما را افزایش داده و دندانپزشک برنامه ریزی درمانی را اصلی اعتنا بیشتری تهیه و تنظیم نماید.

چرا ایمپلنت ؟

اما چنانچه اشکال مختلف لق شدن ایمپلنت را بشناسید، دوچندان راحت‌تر قادر به محافظت از ایمپلنت دندان و پرهیز از بروز این مشکل خواهید بود. اکثر افرادی که عمل کاشت ایمپلنت انجام می دهند، نگران میباشند که آن گاه از ایمپلنت چه بخوریم یا کسانی که اهل دخانیات و مصرف سیگار هستند، به طور معمول می پرسند تا تعدادی روز بعد از آن از جراحی ایمپلنت نباید سیگار کشید. رعایت بهداشت دهن و دندان به صورت منظم و تمام به جهت تندرست نگه داشتن ایمپلنت ها دوچندان حیاتی و حساس است. براین اساس بعد از آن از کاشت ایمپلنت شما می بایست برخی از نکته ها بهداشتی و مراقبتی را به طور تام رعایت نمایید.
  • خود ایمپلنت و یا پروتز دندانی که روی ایمپلنت قرارگرفته هست (روکش، بریج یا این که دندان تصنعی و مصنوعی ممکن می باشد شکسته شود. این اختلال به طور معمول زمانی شکل میدهد که حالت دندان‌هایتان (حالت قرارگیری دندان‌ها در کنار هم) نامنظم باشد.
  • به خاطر یکی از دو دندان ممکن است ظاهر لبخند زیبای یک نفر از دربین برود که در غایت هم سبب ساز به افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس در آن فرد می شود.
  • در صورت خونریزی شدید، از گاز استریل به کار گیری به جهت بند آوردن خون استعمال کنید و در شکل تشدید آن به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • ایمپلنت ها همینطور عملکرد بسیار مهمی در تندرست دهن و دندان دارند.
  • و کاهش تراز سرتونین می تواند بر جوش تناول کردن استخوان اطراف ایمپلنت تاثیر بد گذاشته و خطر پس زدن را عمده نماید.
اگر بیماری استخوان محکم و کافی در فک موجود نداشته باشد و یا قطر و عرض استخوان محدود باشد قابلیت و امکان انجام همین طریق وجود ندارد. ایمپلنت به طریق پانچ که به آن ایمپلنت فوری، ایمپلنت بدون جراحی و یا این که ایمپلنت فلپس هم می گویند، یک عدد از کارآمد ترین طرز ها به جهت جایگزین کردن دندان از دست رفته است. در روش های معمول لثه ترک داده می شود و پس از آن دندانپزشک جراح ایمپلنت را کلیدی زاویه و حالت مناسب در استخوان قرار دهد. ایمپلنت دندان همانطور که گفته شد به جهت جایگزینی دندان های از دست می باشد که می تواند به دو رخ انجام گیرد. با کمک این روش استخوان فک به مبنا ایمپلنت (فیکسچر) پر سرعت تر جوش می خورد و پروسه بهبودی پرسرعت تر رخ می دهد. چرا که در فرایند کاشت بافت های اطراف دندان آسیب کمتری اخذ می کنند. ایمپلنت های دندانی دقیقا مثل یک دندان طبیعی کار می نمایند تا ایمپلنت دیجیتال در اردبیل جایی که آن گاه از کاشت دندان، متوجه تفاوت آن مهم دندان های طبیعی خویش نخواهید شد. ایمپلنت دندان نظیر دندان طبیعی شما به نظر می‌رسد و فعالیت خواهد کرد. اگر چه در برخی از بیماران این که دقیقا نظیر دندان طبیعی به حیث برسد ممکن هست کاری سخت باشد. پس زدن ایمپلنت وقتی رخ می‌دهد که ایمپلنت به مهربانی اساسی استخوان ترکیب نمی شود و توسط تن پس زده می شود. درد یا فشار در همین سطح هنوز محتمل است، به خصوص در اثر ضربه (زمانی که در درحال حاضر جویدن یا فشردن دندان های خود هستید). طبق معمول بیماران در این دوره به مصرف داروهای مسکن OTC ادامه می دهند. ایمپلنت دیجیتال شیراز نوع چهارم استخوان قلیل دانسیته ترین دسته استخوان هست که حفره ی ساخت شده به وسیله دریل در این استخوان صرفا به ترازو یک دریچه می باشد تا فیکسچر را داخل آن وارد کرده و مابقی فضا به وسیله خویش ایمپلنت آماده شود. در همین شرایط گهگاه واجب می باشد از پودر استخوان برای ساخت تراکم مناسب به کارگیری می شود.

چه کسانی مناسب ایمپلنت دندان جلو هستند

اگرچه ایمپلنت های دندانی حفره ساخت نمی‌کنند، البته می‌توانند مانند دندان‌های طبیعی عفونی شوند. به طور معمول یک عفونت جزئی به شتاب درمان می‌گردد و احتمال جدی شدن آن کم است. اساسی این حال، در صورتی که عفونت ترقی کند، می‌تواند منجر از بین رفتن استخوان در اطراف محل ایمپلنت شده و منجر به باخت ایمپلنت دندان شود.

مصرف سیگار

دندان بر بر روی یک شالوده کار کشته و ثاتب به صورت دائم در درون فک قرار می گیرد. در این رخ کاملا مشابه دندان های واقعی شما بوده و نمی قدرت آن را از دندان های دیگر تشخیص داد. دارای کلیه عوارضی که در بالا ابلاغ کردیم؛ باز هم باید این را در نظر داشته باشید که ایمپلنت فارغ از تردید یکی از بهترین نحوه های لبریز نمودن جای خالی دندان ها است. نحوه هایی مثل پروتز دندان حساس به کار گیری از یک دندان واقعی را القا نمی کنند. البته کلیدی کاشت دندان یا ایمپلنت، می توانید به راحتی داشتن یک دندان واقعی را حساس کنید. همان طور که گفتیم دندانپزشک متخصص، مطلقا از یک یا تعدادی گونه مسکن به جهت تسکین درد سپس از ایمپلنت به کار گیری میکند. این‌که دقیقا چه گونه مسکن هایی به وسیله جراح دندانپزشک تجویز می شود، بستگی به وضعیت تن و مقدار بهبودی مریض دارد. استامینوفن، مفنامیک اسید و ایوپروفن از گزاره داروهای مسکنی میباشند که برای معالجه درد ایمپلنت دندان به عمل می روند. بعضا از دندانپزشکان سفارش می نمایند که به جهت عدم وابستگی تن بیمار به یک مدل مسکن، خوبتر است از تعدادی گونه قرص التیام درد به کارگیری شود و این طور سر خود مسکن مصرف نکنید، چون منجر وابستگی می شود. از آنجاییکه ایمپلنت دندان یک معالجه بی عارضه و ایمنی می باشد، درصد پیروزی همین جراحی حدود 98% است. ولی در شکل کاشت غیر بنیادین و یا این که عدم نگهداری از دندان ها به وسیله بیمار ممکن می باشد نیاز به ردوبدل دوباره ایمپلنت دندان باشد که به طور معمول این بده بستان کلیدی جراحی مرمت استخوان یا این که به عبارتی پیوند استخوان همپا خواهد بود.

فاصله هنگامی کشیدن دندان تا کاشت ایمپلنت چقدر است؟

پیش از انجام جراحی و کارهای دارای ربط به ایمپلنت از دندانپزشک معالج خود بخواهید که خطرات عمل را به طور تمام برایتان توضیح دهد. بعد از انجام ایمپلنت شما ممکن هست به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بیحسی به طور کامل خاتمه یابد، بعد از آن از یک بیحسی موضعی یک‌سری ساعت ارتفاع میکشد تا دهن و دندان تان به موقعیت اولیه خویش برگردد. شما ممکن است به مسکن نیاز داشته باشید تا اثر ناراحتی حاصل از بی حسی را برطرف کند. در طرز یک سطح ای میله و اتصالاتی که فی مابین پروتز و ایمپلنت متصل میشوند هم زمان قرار داده میشوند و بعد از آن از انتها جراحی ضمائم آن در دهن قابل مشاهده است. در چند ماه سپس از انجام جراحی پین تیتانیومی اصلی استخوان فک ادغام می شود.

تفاوت ایمپلنت فوری و ایمپلنت معمولی

شاید برایتان دیدنی باشد تا بدانید که ایمپلنت دندان چه تاریخچه ای دارااست و چه مواردی منجر بروز چنین نحوه بی نظیری برای دندان از دست رفته شده اند. گاهی بیماران می خواهند تا بهبود ایمپلنت، از نوعی دندان موقت به کار گیری کنند. درصورتیکه این حالت بر روی لثه زیاد فشار آورد، می تواند موجب درد شود. ولی اگر از دندان تصنعی فلیپر به کارگیری کنید، احتمال پیدایش درد عمده خواهد بود. خیر، همین جراحی ها تنها هنگامی که مریض حالت استخوانی قابل قبولی به جهت کاشت ایمپلنت را ندارد انجام می شود. عمده تایم ها این جراحی های پیش زمینه و مرمت هم زمان اهمیت کاشت ایمپلنت دندان انجام می شود البته زمان بهبود طولانی خیس خواهد شد. همین اتفاق زیاد نایاب است که استخوان اطراف ایمپلنت به وسیله گرمای مته جراحی مبتلا جراحت شود. در همین موقعیت فقط می اقتدار ایمپلنت و لایه استخوان مرده را خارج کرد و اذن بخشید تا همین ناحیه بهبود یابد. می قدرت از لینک و پیوند استخوان به جهت لبریز کردن فضای خالی استعمال کرد. درصورتیکه احساس کردید که تورم دوباره ظواهر شده است، پرسرعت حیاتی دندانپزشک خود تماس بگیرید. تمامی حقوق و دستمزد همین وب تارنما متعلق به کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیمادنت است. مجزاسازی دندان ها ذیل بی حسی انجام شده و مراحل بعدی ممکن می باشد اصلی اعتنا به وضعیت دندان های شما، لینک پایه ها با استخوان و… مدت ها طول بکشد. همین طرز به جهت کسانی پیشنهاد می شود که جرم استخوانی خوبی داشته و همینطور نیاز هست تا دندان های آن‌ها به شکل تام برداشته شود و دندان های دیگری جایگزین آن گردد. مسلما پیش از انجام ایمپلنت بایستی از تندرست لثه‌های خویش مطمئن شوید چون اگر لثه‌های شما دارای هرگونه پوسیدگی، عفونت یا بیماری باشد این کار اصلی موفقیت انجام نمی‌شود. توجه داشته باشید دندان‌های مجاور ایمپلنت نیز می بایست به دقت بررسی شود زیرا اثر گذاری زیاد بسیار در ایمپلنت شما دارد. پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان ، گاز استریل بر روی محل جراحی قرار داده می شود. صد رد صد شکیبایی کنید تا خونریزی به طور کامل جدا شود و سپس آن را بردارید. قطع خونریزی ایمپلنت به طور حدودی کاهش از 45 دقیقه جدا می شود و پس شروع به مصرف مواد غذایی بپردازید.

راه های پیشگیری از عفونت ایمپلنت های دندانی

اگر ایمپلنت دندان در ارتفاع عمل جراحی از شیوه استریلیزاسیون نامناسب آلوده و کثیف شده باشد، می‌تواند عفونی شود. در صورتی که ایمپلنت‌ها به میزان کافی مسافت نداشته باشند، عفونت ممکن هست شکل دهد و میان ایمپلنت و استخوان فاصله ساخت شود. معالجه ریشه دندان، بیرون کردن عصب دندان، تمیز نمودن درون نتورک دندان و پر کردن آن اهمیت مواد مخصوص می باشد. درمان ریشه به همین دلیل انجام می شود که دندان شخص را مراقبت کرده، فارغ از اینکه احسا... در پایان شما می توانید برای ایمپلنت دندان خویش به کلینیکدندانپزشکی در تهرانسر(مبین) مراجعه کنید و از ارزش بسیار مناسب به جهت ایمپلنت دندان خویش استعمال نمایید.

نظر شما

سیگار به علت کمتر خونرسانی، در صد موفقیت را تا حدی کم میکند. غالبا برای پروتز اثبات در هر فک حداقل ۸ ایمپلنت توصیه شده هست اگرچه مهم ارتقا تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز عمده میشود .در پروتز متحرک ۲ تا ۴ ایمپلنت به جهت هر فک توصیه می گردد. برای هر فک در شکل بی دندانی کامل یک سری ایمپلنت توصیه می گردد. حیاتی اقداماتی می‌توان مقدار موفقیت درمان کلیدی ایمپلنت را ارتقاء داد. سیگار کشیدن و دخانیات جدای از اینکه که دارای مکیدن ممکن هست سبب ساخت عوارض بشود ، می تواند سبب ساز عفونت در محل جراحی بشود. بهترین کار بعد از انجام جراحی ایمپلنت استراحت میباشد بیمار باید دقت داشته باشد جهت دوری از سرگیجه می بایست پوزیشن خوابیدن و موقعیت استراحت خود را هر یکسری ساعت یکبار تغییر‌و تحول دهد. محافظت ایمپلنت دندانسعی کنید پس از انجام ایمپلنت دست‌کم روزی یکبار از نخ دنادن به کارگیری کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن