ویروس کرونا: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ممنوعیت سفر بی‌اثر است

[ad_1] عکس: Pixabayبه گفته سازمان بهداشت جهانی، ممنوعیت سفرهای بین المللی ناکارآمد بوده است. در همین حال، ان

توسط ABESTANEWS در 30 دی 1400
[ad_1]
توصیه های مسافرتی
عکس: Pixabay

به گفته سازمان بهداشت جهانی، ممنوعیت سفرهای بین المللی ناکارآمد بوده است. در همین حال، انگلیسی ها نقاب های خود را برمی دارند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، ممنوعیت سفرهای بین‌المللی «ارزش اضافه نمی‌کند و همچنان به بار اقتصادی و اجتماعی کشورها کمک می‌کند». آژانس بهداشت سازمان ملل در بیانیه‌ای که پس از نشست WHO منتشر کرد، گفت که محدودیت‌های سفر اعمال شده برای مبارزه با شیوع ویروس کروناویروس «بی‌اثر بودن این تلاش‌ها در طول زمان» را نشان می‌دهد.

نگرانی در مورد Omicron بسیاری از کشورها را بر آن داشت تا در اواخر نوامبر پروازها به آفریقای جنوبی و از آن را ممنوع کنند. این ممنوعیت توسط اکثر دولت ها برداشته شده است. WHO همچنین به کشورها توصیه کرد که شواهدی مبنی بر واکسیناسیون کووید-19 به عنوان تنها شرط ورود ارائه نکنند، و دلیل آن ناهماهنگی در عرضه واکسن است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، کشورها باید اقدامات خاصی را که بار مالی بر مسافران تحمیل می کند، از جمله الزامات "آزمایش و قرنطینه"، "در صورت لزوم" در نظر بگیرند.

به طور جداگانه، WHO اعلام کرد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان هفته گذشته با 20 درصد افزایش به بیش از 18 میلیون نفر رسید. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، عفونت ها در تمام مناطق جهان به جز آفریقا افزایش یافته است، جایی که موارد ابتلا حدود یک سوم کاهش یافته است.

در سطح جهانی، تعداد قربانیان بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در حدود 45000 باقی مانده است. در اینجا خلاصه ای از آخرین اخبار کووید-19 از سراسر جهان آمده است:

آفریقا

پاتریک سان-شیونگ، یک سرمایه دار بیوتکنولوژی متولد آفریقای جنوبی، کارخانه ای را در کیپ تاون، آفریقای جنوبی راه اندازی کرده است تا اولین واکسن کووید-19 را از ابتدا تا انتها در این قاره تولید کند. تا سال 2025، کارخانه NantSA امیدوار است که یک میلیارد دوز در سال تولید کند.

این گیاه سومین کارخانه واکسن در آفریقای جنوبی خواهد بود، اما به جای اینکه واکسن‌ها را از دسته‌های نیمه کاره بسازد، آنها را از ابتدا ایجاد می‌کند.

به زودی، شیونگ، که او نیز پزشک است، فناوری و مواد NantWorks مستقر در کالیفرنیا را «طی یک سال» به دانشمندان آفریقای جنوبی برای تولید واکسن‌های نسل دوم تحویل خواهد داد. آنها همچنین روی واکسیناسیون علیه سرطان، سل و HIV کار خواهند کرد.

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در مراسم راه اندازی این کارخانه گفت: «آفریقا دیگر نباید آخرین نفر در صف دریافت واکسن های همه گیر باشد. به گفته رامافوزا، آفریقا 500 میلیون دوز واکسن را از طریق تیم تامین واکسن اتحادیه آفریقا ارائه کرده است، اما این قاره همچنان به واکسن بیشتری نیاز دارد.

رامافوزا افزود: «این دوزها فقط نیمی از مقداری است که قاره برای واکسینه کردن 900 میلیون نفر برای دستیابی به هدف 70 درصدی سازمان بهداشت جهانی نیاز دارد.»

اروپا

به گفته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از هفته آینده، شهروندان انگلیس دیگر مجبور به پوشیدن ماسک نخواهند بود. او روز چهارشنبه به پارلمان گفت که اقدامات پیشگیرانه ارائه شده برای مبارزه با فرم Omicron دیگر مورد نیاز نیست، زیرا دانشمندان معتقدند عفونت ها در بریتانیا به اوج خود رسیده است. جانسون گفت: «در نتیجه کمپین محرک قابل توجه و همچنین واکنش عمومی به اقدامات برنامه B، ما می‌توانیم به برنامه A در انگلیس بازگردیم و اجازه دهیم محدودیت‌های برنامه B در روز پنجشنبه هفته آینده منقضی شود.»

او قصد دارد در ماه مارس قوانین قرنطینه افراد مبتلا به کرونا را حذف کند. نخست‌وزیر همچنین اعلام کرد که اجبار گواهی‌های ایمن‌سازی لغو می‌شود، اما شرکت‌ها در صورت تمایل همچنان می‌توانند مجوز کووید-19 را دریافت کنند.

به منظور مقابله با سیاست اپیدمی دولت هلند، موزه ها و سالن های کنسرت در هلند به سالن های زیبایی و سالن های ورزشی تبدیل می شوند. بخش فرهنگی قوانینی را به چالش می کشد که آنها را ملزم به بسته ماندن می کند، در حالی که محدودیت های کووید-19 در مغازه ها و "حرفه های تماس" مانند آرایشگاه ها، سالن های ناخن و کار جنسی کاهش یافته است. در طول این تظاهرات، هنرمندان ناخن در موزه ون گوگ در آمستردام مانیکور انجام دادند. آرایشگران همچنین موهای خود را در صحنه کنسرتگبوو، تئاتر کنسرت نمادین آمستردام کوتاه می کنند.

تعدادی از بیش از 70 مؤسسه که در این تظاهرات یک روزه شرکت کردند، اطلاعیه های اجرایی را از مقامات دریافت کردند. آلمان برای اولین بار روزانه بیش از 100000 مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت کرده است. پیک جدید یک روزه 112,323 زمانی اتفاق می‌افتد که وزیر بهداشت کارل لاوترباخ ابراز نگرانی کرد که ممکن است دو برابر تعداد موارد اعلام نشده وجود داشته باشد. لائوترباخ به RTL گفت که آلمان هنوز به اوج خود نرسیده است و واکسیناسیون اجباری باید تا ماه مه اجرا شود.

به گفته پلیس، بیش از 1200 نفر از خانه شهردار گرا، جولیان ورناب در ایالت تورینگن در مرکز شرق آلمان عبور کردند و قوانین کووید را محکوم کردند.

وونرب در پاسخ به این سوال که آیا احساس خطر می کند، گفت: «پلیس حضور داشت، اما نه متناسب با تعداد تظاهرکنندگان». بودو راملو، رئیس جمهور تورینگن، گفت که راهپیمایی به سمت اقامتگاه نمایندگان چیزی جز ارعاب نیست.

اعتراضات علیه اقدامات همه گیر آلمان در هفته های اخیر افزایش یافته است. اعتراضات علیه اقدامات علیه کووید در اوایل هفته گذشته 70000 نفر را در آلمان به خود جلب کرد. بیشترین میزان عفونت در تمام دوران در اتریش بود. ما حدود 30000 مبتلا داریم." کارل نچامر صدراعظم این آمار را "به طرز وحشتناکی بالا" توصیف کرد.

پیک قبلی 17006 مورد جدید روزانه یک هفته پیش بود.

به گفته آژانس بهداشتی که روز چهارشنبه منتشر شد، سوئد روز سه‌شنبه بالاترین میزان روزانه ابتلا به کووید-19 را با 37886 مورد گزارش کرد. این کشور در بحبوحه موج چهارم همه گیری قرار دارد.

به گفته کرونوبرگ، یکی از 25 منطقه بهداشتی سوئد، تمام آزمایشات به جز بیماران و کارکنان بیمارستان و سالمندان متوقف خواهد شد. آزمایشگاه‌های اسلوونی و کرواسی قادر به انجام آزمایش‌ها با سرعت کافی نیستند. در هر دو کشور، موارد جدید کووید-19 به ترتیب به رکورد 12285 و 10427 رسیده است.

وزارت گردشگری قبرس اعلام کرد که از اول مارس، تمامی الزامات ورود مسافرانی که مدرکی مبنی بر دریافت بوستر ارائه کنند، لغو خواهد شد. مسافرانی که به این کشور جزیره‌ای وابسته به گردشگری می‌روند یا باید مدارکی برای آزمایش منفی کووید ارائه کنند یا در بدو ورود قرنطینه شوند.

طبق دستورالعمل جدید مسافرانی که در 9 ماه گذشته تقویت نشده اند، مجاز به ورود به کشور هستند.

آمریکا

از هفته آینده، ایالات متحده قصد دارد 400 میلیون N95 را به صورت رایگان به بزرگسالان تحویل دهد. سخنگوی کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، گفت که این ماسک ها در داروخانه ها و مراکز بهداشت عمومی در دسترس خواهند بود.

دولت پرزیدنت جو بایدن انتظار دارد به مهار رشد سریع گونه Omicron کمک کند. در ایالات متحده، استارباکس اعلام کرده است که دیگر نیازی به واکسینه شدن کارمندان خود در برابر کووید-19 نخواهد داشت.

پس از رد قصد دولت بایدن از سوی دادگاه عالی ایالات متحده برای اعمال واکسیناسیون یا آزمایش های منظم کووید بر شرکت هایی با بیش از 100 کارمند، استارباکس تصمیم گرفت موضع خود را تغییر دهد.

هفته گذشته، سازمان بهداشت پان آمریکا (PAHO) گزارش داد که عفونت‌های ویروس کرونا در آمریکای شمالی و جنوبی با 7.2 میلیون مورد جدید و بیش از 15000 مرگ ناشی از ویروس به بالاترین حد تاریخی رسیده است.

در یک کنفرانس مطبوعاتی، Carissa Etienne، مدیر PAHO گفت: "ویروس بیش از هر زمان دیگری در حال گسترش است.

به گفته سازمان بهداشت همه‌گیر در کارائیب، سریع‌ترین جهش بیماری از زمان آغاز همه‌گیری مشاهده شده است. در مواجهه با کمبود آزمایش، سازمان منطقه ای پیشنهاد کرد که دولت ها برای کسانی که علائم دارند و در معرض خطر انتشار ویروس هستند، اولویت را به آزمایش های آنتی ژن سریع بدهند.

آسیا

روز چهارشنبه، هند 282970 عفونت جدید را ثبت کرد که بیشترین میزان در 8 ماه گذشته است. مقامات می گویند Omicron نسبت به نسخه دلتا که سال گذشته صدها هزار نفر را در هند کشته بود، بستری شدن و مرگ و میر کمتری ایجاد کرده است.

در حالی که میزان عفونت اخیراً در شهرهای بزرگ هند کاهش یافته است، پزشکان پیش بینی می کنند که موارد ابتلا در سراسر کشور تا اواسط ماه آینده به اوج خود خواهد رسید. تارون باتناگار از موسسه ملی اپیدمیولوژی ICMR به رویترز گفت: "ما باید نگران بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان باشیم."

ژاپن در مواجهه با شیوع بی سابقه عفونت Omicron، محدودیت های کووید-19 را به بسیاری از شهرها از جمله توکیو گسترش داده است.

این کشور به جای توقف کامل، بر الزام رستوران‌ها و بارها به تعطیلی زودهنگام و عدم سرو الکل تمرکز کرده است. همچنین مردم را به پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تشویق می کند.

در برخی نقاط، افزایش قابل توجه عفونت ها باعث فلج شدن بیمارستان ها، مدارس و سایر بخش ها شده است.

اقیانوسیه

به دلیل محدودیت‌های قرنطینه سختگیرانه در مورد COVID-19، تیم ملی کریکت نیوزلند مجبور شد تور استرالیا را قبل از بازی افتتاحیه برنامه‌ریزی‌شده لغو کند. زمانی که تور برای اولین بار اعلام شد، کلاه سیاه ها، به قول آنها، نباید در هنگام بازگشت به خانه منزوی شوند.

با توجه به توسعه گونه Omicron در استرالیا، دولت نیوزیلند تصمیم گرفته است تا برنامه هایی را برای اجازه سفرهای قرنطینه بین دو کشور به تعویق بیندازد.

علاوه بر این، می توانید این مقالات را بخوانید: Peaky Blinders فصل 6، بررسی Samsung Galaxy S21 FE، ارزش خالص DaBaby، فصل ششم Shetland، فصل دوم، Cells at work، فصل 2، Goku، ارزش خالص 6ix9ine، فصل The Shannara Chronicles 3 , Death Note فصل 2, KProxy, Kung Fu Panda 4, 7StarHD, 123Mkv, Afdah, FFMovies, Bolly4U, Moviesflix, TrueID, Crystals for protect, Mewing, How to Charge Crystals, Knightfall Season 3, Vampire Diaries, Season 9, Homeland, فصل، فصل 5 شرلوک، گودیر ویوا 3، تخت بلند، پول نقد برای ماشین‌ها، منطقه F95، فصل 8 100، فصل 3 رستگاری، فصل 4 شکارچیان سایه‌ها، فصل 6 پولدارک، فصل 5 مکان خوب، ارزش خالص آبجو مدیسون، فصل آبشار جاذبه 3, Hunter x Hunter فصل 7, Marvelous Mrs. Maisel Season 4، Bloodborne 2، Derry Girls Season 3 و Knightfall Season 3، می توانید دسته بندی سرگرمی، سلامت، فناوری و تجارت ما را دنبال کنید.

منبع اطلاعات: هندوستان تایمز


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن