مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

امروزه با پیشرفت علم ارتباطات، امکان دسترسی به وکیل با استفاده از وسایل ارتباطی بسیار آسان است. مشاور حقوقی تل

توسط ABESTANEWS در 27 دی 1400

امروزه با پیشرفت علم ارتباطات، امکان دسترسی به وکیل با استفاده از وسایل ارتباطی بسیار آسان است. مشاور حقوقی تلفنی برای رفاه و آسایش حال کسانی است که امکان دسترسی به خدمات حضوری وکیل را ندارند. 

مشاوره با وکیل تلفنی بسیار راحت بوده و برای افرادی که در شهرستان سکونت دارند، بسیار مناسب است.

درخواست مشاوره وکیل تلفنی موضوعی است که در این مطلب سعی داریم به توضیح آن بپردازیم.

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

مشاوره با وکیل تلفنی به این معنا است که شخص برای اتفاق و امر ضروری پیش آمده نیاز به مشاوره تلفنی سریع با وکیل تلفنی دارد تا بتواند از ضررهای احتمالی در دعاوی حقوقی جلوگیری نماید. مشاور حقوقی تلفنی کسی است که در تمام زمینه های حقوقی و قضایی اطلاعات بالایی داشته و می تواند در تمام زمینه ها به افراد کمک کند. 

امروزه مشاوره تلفنی حقوقی به افراد کمک کرده تا در کمترین زمان بتوانند مشکلات حقوقی خود را حل کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند.

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی تلفنی به دلیل مزایایی که دارد جزو محبوب ترین نوع مشاورهها میباشد. در این جا به برخی از مزایای آن اشاره میکنیم:

  • در مشاوره وکالت تلفنی، نیازی به هزینه های ایاب و ذهاب برای مراجعه به دفتر وکالت و صرف وقت و هزینه نیست و از این رو گزینه مناسبی برای کسانی است که دارای مشغله کاری فراوانی هستند. همچنین این نوع مشاوره هزینه پرداختی کمتری نسبت به مشاوره حقوقی حضوری با وکیل دارد. 

  • برخی از افراد به طور معمول به دلایل مختلف مانند احساس شرمساری ترجیح میدهند مشکلات حقوقی خود را به صورت تلفنی با وکیل خود در میان بگذارند. در این موارد بهتر است افراد برای حفظ حریم خصوصی خود مشاوره حقوقی تلفنی را انتخاب کنند.

  • قابلیت دسترسی سریع افراد به وکلای مجرب و باتجربه

  • عدم محدودیت زمانی و مکانی و دریافت خدمات مشاوره در هر ساعت شبانه روز

  • ارزان بودن خدمات مشاوره حقوقی

  • امکان درخواست مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل زن

  • امکان دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل مرد

وظایف و ویژگی های یک مشاور حقوقی تلفنی

یک مشاور حقوقی باید اطلاعات کاملی در تمام زمینه های حقوقی داشته باشد. به صورتی که افراد بتوانند در کلیه امور حقوقی از وکیل تلفنی مشاوره بگیرند. همچنین یک مشاور حقوقی باید قدرت بیان خوبی در بیان مسائل حقوقی داشته باشد. برخی از وظایف و ویژگیهای یک مشاور تلفنی حقوقی خوب عبارت است از:

  1. داشتن اطلاعات کامل در تمام مسائل حقوقی

داشتن تسلط در تمام امور حقوقی از جمله: مسائل خانوادگی، طلاق، مهریه، قرارداد و معاملات و سایر مسائل حقوقی و کیفری برای یک مشاور تلفنی حقوقی الزامی است.

  1. قدرت بیان بالا و توانایی متقاعد کردن افراد

یکی از مهمترین ویژگیهای یک وکیل تلفنی، داشتن قدرت بیان بالا و توضیح کامل در مورد مسئله حقوقی و متقاعد کردن افراد است. 

  1. حسن خلق و مسئولیت پذیری

یک مشاور حقوقی باید با حسن خلق و رفتار مناسب با افراد سخن بگوید و نسبت به مشکلات آنها احساس مسئولیت مدنی داشته باشد.

  1. توانایی ساده کردن مسائل حقوقی

مشاوره تلفنی حقوقی مستلزم بیان ساده و روان برای افرادی است که این نوع مشاوره را انتخاب کردهاند. بنابراین وکیل تلفنی باید توضیحات خود راجع به مسائل حقوقی پیش آمده را با ساده ترین بیان برای افراد ذکر کند.

  1. توانایی تصمیم گیری درست

توانایی تصمیم گیری درست و قاطع و مصمم بودن در امور حقوقی از ویژگیهای مهم یک وکیل خوب میباشد.

  1. شجاعت، صداقت و متعهد بودن به وظایف

شجاعت و صداقت از برجسته ترین ویژگیهای یک وکیل تلفنی خوب میباشد. همچنین یک مشاور حقوقی تلفنی باید پایبندی و تعهد به وظایف و درستکاری را در دستور کار خود قرار دهد.

  1. تخصص و تجربه در کار

مشاور حقوقی باید تجربه و مهارت زیادی در مبانی و قوانین حقوقی داشته باشد و بتواند آنها را عملی کند.

  1. مورد اعتماد بودن مشاور حقوقی

یک مشاور حقوقی خوب باید در حفظ حریم خصوصی موکل خویش کوشا باشد تا افراد بتوانند به راحتی مشکلات خود را با آنها درمیان بگذارند و به او اعتماد کامل داشته باشند.

چرا باید وکیل تلفنی را انتخاب کنیم؟

با توجه به مسائل مطرح شده انتخاب یک مشاور حقوقی تلفنی میتواند مزایای زیادی داشته باشد و در حل بسیاری از مسائل حقوقی به افراد کمک کند. امروزه بسیاری از مشاور های حقوقی تلفنی توسط وکلای مجرب و باتجربه انجام میگیرد که میتوانند خیلی از مشکلات قضایی را در کمترین زمان ممکن مرتفع سازند.

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی نسبت به مشاوره حقوقی حضوری بسیار مقرون به صرفه میباشد و میتوان با پرداخت کمترین هزینه، بهترین مشاوره های حقوقی را از باتجربه ترین و حرفهای ترین وکلا دریافت نمود. این در حالی است که برای اخذ مشاوره حضوری حقوقی باید هزینه بیشتری را پرداخت کرد و معمولا نیازمند چندین جلسه مشاوره میباشد.

نتیجه گیری:

امروزه در دنیای ارتباطات، انجام مشاوره حقوقی تلفنی میتواند به افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، کمک بسیار زیادی کند. با انجام مشاوره حقوقی تلفنی میتوانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و با پرداخت کمترین هزینه، بهترین مشاوره های حقوقی را دریافت نمایید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن