مراحل ساخت سوله صنعتی

نحوه و مراحل ساخت سوله دارای اصول و قوانینی است که می توان از آنها برای ساخت سوله های دیگر استفاده کرد. اما طر

توسط ABESTANEWS در 12 شهریور 1401

نحوه و مراحل ساخت سوله دارای اصول و قوانینی است که می توان از آنها برای ساخت سوله های دیگر استفاده کرد. اما طراحی، اجرا و ساخت سوله صنعتی نیاز به تجربه و دقت بالایی دارد.

مراحل طراحی و ساخت سوله دارای اصول و قواعدی است که می توان از آنها برای ساخت سوله های دیگر استفاده کرد. اما طراحی، اجرا و ساخت سوله صنعتی نیاز به تخصص و دقت بالایی دارد و باید توسط شرکت های متخصص و مجرب در این زمینه انجام شود. برای ترسیم نقشه های کارگاهی سوله های صنعتی از نرم افزارهای ویژه ای استفاده می شود، با توجه به اینکه عدم توجه به نکات ساخت سوله های صنعتی می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل و برای جلوگیری از اشتباهات و اتفاقات جبران ناپذیر و همچنین افزایش سطح کیفی سوله ساخته شده، قبل از اجرای سوله، طراحی و ترسیم نقشه با جزئیات ماهرانه و دقیق آغاز می شود.

شرکت سابک کاران این افتخار را دارد که خود را به عنوان یکی از بهترین شرکت های تولید کننده انواع سازه های فلزی با بهترین مواد همراه با دانش روز و پیشرفته دنیا معرفی کند. این شرکت با بهره گیری از مهندسین مجرب و مجرب، انواع خدمات در زمینه طراحی، ساخت و اجرای اسکلت فلزی را با مناسب ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

اطلاعات مورد نیاز برای طراحی سوله صنعتی

 

برای طراحی سوله باید شرایط اقلیمی محل سوله را در نظر بگیریم و به همین دلیل باید دقت را محاسبه و میزان بار مرده را بررسی کنیم. بار برف یا بار نامتقارن. بارهای جانبی مانند بارهای باد و زلزله از جمله مواردی است که باید در نظر گرفته شود. در ساخت سوله های صنعتی جرثقیل سقفی بسیار مهم است. زیرا کوچکترین اشتباه در طراحی و محاسبه در این مرحله می تواند اتفاقات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. مرحله بعدی آزمایش نوع خاکی است که قصد دارید سوله را در آن بسازید. اندازه دهانه کانکس و همچنین طول و عرض کانکس نیز در طراحی آن موثر است. محاسبه ارتفاع جانبی سوله و دیوارهای آن نیز باید به دقت بررسی شود. در طراحی سوله صنعتی باید به قاب ها و تعداد آنها و همچنین طول قاب ها توجه شود.

 

سوله چیست و مراحل ساخت سوله چیست؟

 

سوله ها یکی از مهم ترین سازه های صنعتی بوده و انواع مختلفی دارند. سایبان ها سازه های فلزی بسیار متنوع و زیبایی هستند که طراحی خاصی دارند یعنی. معمولا سقف آنها شیبدار و دارای دهانه های بسیار بزرگ است. این سازه ها کاربردهای زیادی دارند و از هیچ ستونی برای نگه داشتن سقف سوله استفاده نمی شود. کانکس با در نظر گرفتن نکات فنی خاصی طراحی و اجرا می شود. یکی از کاربردهای این سازه در صنعت است.

 

سوله ابتدا توسط اروپایی ها ساخته شد و بیشتر برای کارخانجات و کارخانجات صنعتی استفاده می شد و ساخت سوله یکی از نشانه های پیشرفت صنعتی در هر کشوری است. پس از ساخت سوله در اروپا، ساخت آن در ایران رایج شد.

 

سوله ها عموما برای کارهای صنعتی استفاده می شوند و مصارف مختلفی دارند. از جمله کاربردهای سوله ها می توان به کارخانه ها، مرغداری ها، انبارها، کارگاه های صنعتی، فروشگاه های بزرگ، سالن اجتماعات، سالن های پذیرایی، آشیانه های هواپیما و همچنین پارکینگ و ... اشاره کرد.

 

مرحله ساخت سوله شامل دو قسمت اداری و اجرایی می باشد. ابتدا مانند هر ساخت و ساز دیگری برای ساخت سوله باید مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح مانند سازمان نظام مهندسی و ... اخذ شود. پس از دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح باید محل ساخت را تعیین کنید. با توجه به کاربرد سوله مورد نظر شما، زمین و خاک باید بررسی و آزمایش شود. در مرحله اجرای ساخت سوله اولین قدم استفاده از مهندسین و طراحان متخصص در این زمینه و یا کمک گرفتن از شرکت های متخصص و مجرب سوله سازی است که تجربه کافی در زمینه ساخت و سازهای فلزی دارند.

پس از انجام آزمایشات لازم خاک در محل ساخت سوله و اندازه گیری مقاومت آن در برابر وزن سوله، عملیات خاکبرداری آغاز می شود. پس از خاکبرداری، نوبت به پی ریزی و کف سازی سوله می رسد. فونداسیون و دکینگ نقش بسیار مهمی در استحکام سازه سوله دارد و باید توسط افراد متخصص انجام شود. پس از گذراندن این مرحله نوبت به نصب کانکس می رسد. سوله ها و سازه های ساخته شده به محل نصب مورد نظر منتقل شده و نصب ستون ها و سایر قسمت ها آغاز می شود. عملیات ساخت سوله یکی دیگر از مراحل نصب سوله است که طی آن

آخرین مطالب