محدودیت های مسافرت و مهاجرت به کشور کانادا در دوران شیوع ویروس کرونا

با شروع موج دوم بیماری کرونا در کانادا، محدودیت های مسافرت و مهاجرت به این کشور همچنان مثل سابق برقرار هستند.

توسط ABESTANEWS در 30 آذر 1399

با شروع موج دوم بیماری کرونا در کانادا، محدودیت های مسافرت و مهاجرت به این کشور همچنان مثل سابق برقرار هستند. البته شهروندان کانادا و افراد با اقامت دائم حق ورود به کشور را دارند، اما افراد با اقامت موقت، مانند ویزای دانشجویی کانادا، ویزای توریستی و کارگران غیر بومی، تنها تحت شرایط خاص اجازه ی ورود به کشور کانادا را پیدا می کنند. در این مقاله به بررسی برخی از محدودیت های سفر برای دانشجویان و کارگران غیر کانادایی در دوران کرونا می پردازیم.

سفر دانشجویان غیر کانادایی به کانادا در دوران شیوع ویروس کرونا

دانشجویان خارجی تنها در صورتی می توانند به کانادا سفر کنند که از این شرایط برخوردار باشند:

  • موسسه آموزش عالی و یا دانشگاه محل تحصیل آنها، رویکردی جامع و ثابت برای مبارزه با ویروس کرونا در برنامه ی کار خود داشته باشد.
  • دانشجویان غیر کانادایی باید مجوز رسمی تحصیل در کشور کانادا را اخذ نمایند.
  • دانشجویانی که قصد سفر به کشور کانادا را دارند باید اپلیکیش ArriveCan را در تلفن های هوشمند خود نصب داشته باشند. پلیس فرودگاه و ماموران مرزی این موضوع را در بدو ورود مسافران به کشور کانادا بررسی خواهند کرد. در واقع تمامی مسافرانی که وارد کشور کانادا می شوند باید اطلاعات شخصی خود را در اپلیکشن ArriveCan به ثبت برسانند. شماره ی تماس، اطلاعات پرواز و اطلاعات سابقه ی بیماری و مدت زمانی که فرد در قرنطینه سپری کرده از جمله اطلاعاتی است که در اپ  ArriveCan ثبت می شود.
  • دانشجویان و مسافرانی که قصد ورود به کشور کانادا را دارند، ملزم به اثبات توانایی مالی خود برای اقامت در این کشور هستند. چنانچه علاقمند به اطلاع از شرایط ویزای دانشجویی کانادا هستید، کلیک کنید.

دانشجویانی که قبل از شیوع بیماری کوید-19 در کانادا حضور داشته اند، می تواند به اقامت و تحصیل در این کشور ادامه دهند. اگر از کشور خارج شده و دوباره قصد ورود دارند، تمامی قوانین سفر به کشور کانادا در دوران بیماری کرونا شامل حال آنها خواهد شد. به خاطر بسپارید دانشجویانی که قصد ورود به کشور با یک همراه را دارند، باید برای فرد همراه خود مجوز کتبی، در کنار ویزا، دریافت نمایند.

سفر کارگران غیر کانادایی به کانادا در دوران شیوع ویروس کرونا

 کارگران غیر بومی می توانند در دوران شیوع بیماری کرونا به کانادا سفر کنند، تنها در صورتی که:

  • مجوز رسمی کار در کشور کانادا را داشته و محل اقامت آنها در این کشور مشخص باشد.
  • علاوه بر مجوز کار، از یکی از شرکت ها و یا ارگانهای مستقر در کشور کانادا پیشنهاد کار داشته باشند. این افراد پس از ورود به کانادا باید دوران قرنطینه ی چهارده روزه را سپری نمایند.
  • باید پیش از سفر به کانادا، اپلیکیشن ArriveCan را در تلفن های هوشمند خود نصب و اطلاعات لازم را ثبت نمایند.

کارگران غیربومی اجازه ی ورود به کانادا را نخواهند داشت اگر:

مجوز کار در کشور کانادا را دارند، اما محل کار آنها به دلیل محدودیت های منع رفت و آمد موقتا تعطیل است.

مجوز کار در کشور کانادا را دارند، اما از سوی هیچ نهاد و یا شرکتی به آنها پیشنهاد کار نشده است.

همراهان کارگران غیر بومی، مانند همسر و فرزندان، تنها در صورت کسب اجازه نامه ی کتبی، علاوه بر ویزا، اجازه ی ورود به کشور کانادا را خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط قرنطینه کارگران خارجی در کانادا، به وبسایت خبر کانادا مراجعه نمایید.

آخرین مطالب