طراحی مطب گروه معماری بام

  o       در این مقاله قصد داریم به شکلی مختصر و مفید موضوع طراحی مطب بام

توسط ABESTANEWS در 5 فروردین 1400

 

o       در این مقاله قصد داریم به شکلی مختصر و مفید موضوع طراحی مطب بام آرک را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و نکات مهمی که به طراحی مطب مربوط می شوند را برای شما عزیزان بیان نماییم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

o       

o       مطمئنا برای افرادی که پزشک هستند و دارای مطب می باشند، مکانی که بیشتر وقت ایشان در آن جا صرف می شود، مطب ایشان می باشد.

o       حتی این افراد بیشتر از خانه ی خویش در مطب خود حضور مفید دارند. پس طراحی مناسب مطب برای این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و موضوع وسایل مورد استفاده در این مطب ها و هم چنین دکوراسیون به کار رفته در این مطب ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

o       در ادامه و برای این که موضوع طراحی مطب را به خوبی تفهیم و تشریح قرار دهیم چند تیتر مهم و اساسی را در این زمینه خدمت شما عزیزان بیان می کنیم. مهم ترین سوال ها و تیترهای مربوط به مبحث طراحی مطب به شرح ذیل می باشند:

·        آیا با مهم ترین نکته های مربوط به طراح داخلی یک مطب آشنایی دارید؟

·        آیا در زمینه ی مهم ترین نکته ها در خصوص بخش بندی فضاهای مختلف یک مطب اطلاعاتی دارید؟

آیا با مهم ترین نکته های مربوط به طراح داخلی یک مطب آشنایی دارید؟

o       در بخش آغازین از نوشتار طراحی مطب قصد داریم اصلی ترین نکته هایی که باید در زمان طراحی مطب به کار برد را برای شما عزیزان بیان نماییم. لطفا ما را در این قسمت همراهی نمایید:

o       مهم ترین نکته هایی که افراد می توانند برای طراحی مطب خود به آن ها توجه نمایند به شرح ذیل می باشند:

o       

o       شخصی سازی کردن: منظور اصلی از این عبارت این می باشد که شرایط راحی آن مطب باید به شکلی باشد که با نوع خدماتی که به افراد مراجعه کننده ارائه می شود، هم خوانی داشته باشد.

o       به درب ورودی مطب خود خیلی دقت نمایید: این یکی از مواردی می باش که می تواند بر روی روان و همچنین احساسات افراد مراجعه کننده اثر بگذارد. در انتخاب ابعا مناسب درب ها برای این که افراد راحت از آن ها عبود نمایند توجه نمایید.

o       به بخش پذیرش مطب خود توجه ویژه ای داشته باشید: دراین قسمت باید شرایط فاصله ای مناسبی را بین افراد و منشی خود در نظر بگیرید.

o       به قسمت انتظار مطب خود توجه کنید: یکی از مهم ترین بخش ها در هر مطب می تواند قسمت انتظار بیمارها باشد. این امکان وجود دارد که ایشان برای زمانی نسبتا طولانی در بخش انتظار باشند. لطفا در این قسمت از رنگ ای ملیح و ملایم استفاده نمایید.

o       تجهیزات به روزی را در مطب خود داشته باشید: در این خصوص باید از لوازم استاندارد روز دنیا استفاده نمایید و این تجهیزات را در مناسب ترین مکان های مطب خود نصب نمایید. بهتر است، در این زمینه با افرادی که تخصص مهندسی پزشکی دارند، مشورت نمایید.

o       به روشنایی مطب خود دقت کافی داشته باشید: در خصوص به کار بردن انواع نورها می بایست نوع خدماتی که در مطب خود به افرا د مراجعه کننده ارائه می نمایید را در نظر داشته باشید. مثلا در مطب دندان پزشک ها لاتزم است، نورهای مناسبی با روشنایی بالا استفاده شوند و در برخی از قسمت های مطب، از نورهای قابل تنظیم نیز استفاده شود.

o       

o       به موضوع رنگ مطب خود خیلی دقت کنید: موضوع انتخاب مناسب ترین رنگ ها در هر مکانی می تواند دارای تاثیرات زیادی بر روان افراد باشد. این مورد در مطب های مختلف نیز صادق می باشد. در فضای اصلی و غالب مطب خود بهتر است، از رنگ هایی که حالت خنثی دارند، استفاده نمایید. مهم ترین این رنگ ها عبارت هستند، از: سفید، خاکستری کم رنگ، کرمی و. . . .

o       به کف سازی مطب خود خیلی دقت نمایید: در برخی از انواع مطب ها بر حسب نوع خدمات و سرویس هایی که به افراد مختلف ارائه می شوند، ممک است، لازم باشد، هر روز کف این مطب ها مورد ضد عفونی واقع شود. از این نمونه مطب ها می توانید مطب دندان پزشک ها را نام ببریم، لذا در زمان کف سازی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و هم چنین می بایست شرایط استحکام و میزان مقاومت کف این مطب ها را برای رفت و آمد زیاد افراد مراجعه کننده در نظر داشته باشیم.

o       این ها مهم ترین مواردی بودند که شما در زمان طراحی مطب باشید، آن ها را مورد توجه قرار دهید. 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن