شیرآلات راسان قیمت

در خرید شیرآلات راسان به چه نکاتی توجه کنیم؟ در خرید شیرآلات راسان به چه نکاتی توجه کنیم؟ برای اکثر افراد

توسط ABESTANEWS در 30 دی 1400

در خرید شیرآلات راسان به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید شیرآلات راسان به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اکثر افراد خرید کالاهای روزمره ساده تر است چرا که امکان جبران اشتباه و تغییر انتخاب پس از مصرف کالا وجود دارد. اما وقتی نوبت به خرید کالایی مانند شیرآلات بهداشتی راسان  می رسد که جنبه های مختلف فنی، کاربردی و زیبایی در آن موثر است، تصمیم گیری تخصصی تر و دشوارتر می گردد. تنوع سبک ها، مواد اولیه و آبکاری ها در کنار تنوع قیمت ها گیج کننده است. از طرفی شیرآلات جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری می شود و در نیتجه بهتر است از خرید خود راضی باشیم. در این مقاله، راهنمایی برای خرید شیرآلات گردآوری شده است. اگر میخواهید بدانید هنگام خرید شیرآلات راسان  باید به چه نکاتی توجه کرد با ما همراه شوید.

به گزارش ابدوس نیوس  1. شیرآلات راسان استاندارد 

علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات راسان ، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر باید الزامات فنی استاندارد را پاس کرده باشند. بطور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در شیر نیز باید از کیفیت لازم برخوردار باشند.

2.شیرآلات راسان بهداشتی است

ماده اولیه اکثر شیرآلات راسان  موجود در بازار آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی های مجاز می باشد. میزان سرب موجود در این آلیاژ نباید بالاتر از 25 درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.

 

3. شیرآلات راسان زیبا و منحصر به فرد است

طراحی، آبکاری یا رنگ و پرداخت خوب از عوامل مهم در زیبایی شیر راسان است.

دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شماست. اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از مدل های متداول در بازار فاصله بگیرید بهتر است قبل از خرید به اندازه کافی در زمینه مدل های خاص شیرآلات تحقیق کرده باشید.

جهت اطمینان از کیفیت آبکاری و ضخامت مناسب لایه نیکل و کروم تست هایی مانند سالت اسپری و کراس کات بر روی شیرآلات انجام می گیرد. تا جایی که امکان دارد اطمینان حاصل نمایید که شیرآلات مورد نظر شما این تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

یکی از عواملی که راحت تر به چشم می آید، کیفیت پرداخت شیرآلات است. اگر در نور مناسب به سطح شیر نگاه کنید نباید روی آن موج دیده شود. در غیر این صورت پرداخت شیرآلات از دقت کافی برخوردار نبوده است.

 

4. صرفه جویی در مصرف آب و کاربری راحتی داشته باشد

با توجه به شرایط فعلی و بحران کمبود آب موجود در ایران، شیرآلات راسان  کم مصرف می توانند نقش مهمی در حفظ منابع داشته باشند. مهمترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات، پرلاتور می باشد که می تواند حتی تا 90% باعث صرفه جویی گردد. علاوه بر صرفه جویی، با ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسیع تر، پرلاتورها سهولت و لذت شستشو را افزایش می دهند.

عامل دیگر استفاده از کارتریج های کم مصرف مانند کارتریج 25 می باشد. دبی این نوع کارتریج حدود 14 لیتر در دقیقه می باشد که در مقایسه با دبی22 لیتر در دقیقه کارتریج های متداول، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را ایجاد می نماید. پس حتما در هنگام خرید و کم مصرف بودن شیرآلات مورد نظر خود دقت نمایید.

 

5. شیرآلات اهرمی راسان سهولت استفاده و دوام بیشتری دارد

با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب این نوع شیر جای کمتری می گیرد. همچنین میتوان دسته شیر را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. بهتر است در خروجی علم ظرفشویی راسان  پرلاتوری مناسب تعبیه گردد تا ضمن آبکشی راحت تر ظروف به میزان آب کمتری نیاز باشد.

نسل جدید شیرآلات اهرمی راسان با کارتریج سرامیکی مشکلات آب بندی را حتی در بلند مدت تقریبا به صفر رسانده است. اگر می خواهید از چکه نکردن شیرآلات خود مطمئن باشید، شیرآلاتی قهرمان  با کارتربج سرامیکی تهیه نمایید. بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی کنند اما اعتبارشان با دوام کارتریج های سرامیکی قابل مقایسه نیست.

 

6. متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل شما باشد

شیرآلاتی را انتخاب کنید که با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه و مثلا رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد. اگر بخواهید دکوراسیون را عوض کنید که برای انتخاب رنگ شیرآلات راسان  دستتان بازتر نیز هست. انواع آبکاری ها عبارتند از کروم، نیکل، برنز و ... . تمام این آبکاری ها مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را تا سال ها حفظ می کنند اما بعضی از آنها مقاوم تر هستند.

شیرآلات کروم راسان و kwc از معمول ترین و محبوب ترین شیرآلات مورد استفاده می باشند و از مقاومت خوبی برخوردارند.

آبکاری های نیکل معمولا تحت عناوین خش دار، استیل ضد زنگ و صدفی در بازار وجود دارند و کمتر براق هستند. این ها هم مقاوم هستند اما ممکن است جای لکه آب و اثر انگشت بیشتر روی آنها خود را نشان بدهند به همین دلیل روی آنها لایه ای از لاک داده می شود تا باعث مقاومت آنها گردد.

آبکاری برنز تُن رنگی قهوه ای دارند که در این نوع آبکاری نیز برای افزایش مقاومت خوردگی از پوشش لاک استفاده می شود.

همچنین آبکاری های طلایی، سفید و مشکی نیز با بهره گیری از تکنولوژی الکترو استاتیک به بازار عرضه می شوند و برای دکوراسیون های مینیمال و خاص انتخابی ایده آل هستند.

7. طول علم آن مناسب نیاز شما باشد

علم شیرآلات ارتفاع و بردهای دسترسی متفاوتی دارند. از نظر ظاهری اگر سینک شما خیلی بزرگ است یک شیر کوچک ممکن است زیبا به نظر نرسد و عکس این قضیه نیز صادق است.

در صورتی که بالای سینک خود قفسه ای دارید بهتر است با اطلاع از فاصله بین سینک و قفسه و با توجه به ارتفاع علم شیرآلات خود را انتخاب کنید. همچنین اگر سینک های دوکاسه دارید، طول علم کوتاه ممکن است برای رسیدن به هر دو کاسه کافی نباشد. علم بلند دسترسی به تمامی نقاط سینک را بهبود می بخشند، اما در صورتیکه سینک شما کم عمق باشد ممکن است باعث پاشیده شدن آب گردد. هنگام انتخاب هر مدلی که می پسندید، این نکته را در نظر داشته باشید که بنا به کاربرد شیر، علم آنها از ارتفاع کافی برخوردار باشد خصوصاً برای سینک ظرفشویی.

 

8. نصب آن راحت باشد

قابلیت نصب آسان به ویژه برای تاسیسات کاران، نصاب ها و کسانی اهمیت دارد که خودشان تمایل به نصب شیرآلات در منزل دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب شیرآلات راسان  با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید. یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن خالی از اهمیت نیست قابلیت نصب آسان است.

 

 

9. شرکت سازنده معتبر داشته باشد

ضمانت و خدمات پس از فروش راسان  نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات باید به آن توجه داشت. شیرآلاتی که خریداری می نمایید حتماً گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند. بهتر است در مورد مدت وارانتی که مربوط به تامین قطعات پس از اتمام مدت گارانتی می باشد نیز اطمینان حاصل نمایید. 

 

آخرین مطالب