سهام های پهنه e شهرک چیتگر به چه صورت خرید و فروش می شود؟

هنگامی که اقدام برای خرید واحد مسکونی از یک پروژه تعاونی،  پیش فروش  می کنیم یعنی شرکت سازنده آن از

توسط ABESTANEWS در 31 مرداد 1400

هنگامی که اقدام برای خرید واحد مسکونی از یک پروژه تعاونی،  پیش فروش  می کنیم یعنی شرکت سازنده آن از ارگان و نهاد دولتی است و ساخت آن متعلق به کارمندان همان سازمان است. که با قیمت مشخص شده و اقساط معلوم و از قبل تعیین شده ساخته می شود. اما نکاتی برای آن وجود دارد

  • تعاونی فقط کار ساخت را انجام می دهد و حق خرید و فروش ندارد.
  • تعاونی وظیفه دارد واحد ها را با همان قیمت تصویب شده تحویل دهد و حق سود ندارد.

چرا بابت پیش فروش واحد برج ها مسکونی پول پرداخت می کنیم؟

در قدم اول برای پیش فروش ، باید بدانید که عضو قبلی واریزهایش را چگونه انجام داده است، اقساط را به موقع پرداخت کرده، اقساط معوق و جریمه ندارد، تا پایان پروژه چقدر قسط دارد، قیمت تمام شده واحد و مهمترین آن حق امتیاز ملک چگونه است؟ برای اینکه تا قبل واگذاری ملک توسط تعاونی قوانین و روال کار با تعاونی است.

در حقیقت مبالغ عضو قبلی که پرداخت شده و شما آن را به عضو پرداخت کرده اید نزد تعاونی محفوظ می ماند و اقساط بعدی را به تعاونی واریز می کنید تا زمان تحویل واحد مسکونی. تنها مبلغ بدون واسط مابین شما و فروشنده حق امتیاز ملک است.

برای مثال؛ در نظر داشته باشید که یک کارمند دولتی ۳۰ سال از عمرش را در یک سازمان دولتی خدمت می کند. تا تنها حق یک پروژه متعلق به او باشد و اگر آن را بفروشد یا واگذار نمایید نه تنها از آن پروژه بلکه از هیچ پروژه دولتی دیگری بهره مند نمی شود. پس باید حق امتیاز واحد خودش را به گونه ای بفروشد تا متحمل ضرر نشود. پیش فروش پهنه e  چیتگر هم این چنین است.

همچنین بخوانید در مورد: اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح توانمد سازی ارتش هستید، این مقاله را بخوانید !

نحوه محاسبه حق امتیاز

در پیش فروش نحوه محاسبه حق امتیاز ، یعنی مراحل ساخت پروژه و امتیازاتش مد نظر است. مثلا واحد ۱۰۰ متری که متری ۳۵۰۰۰۰۰ میلیون  به فروش می رسد و ۴۰ میلیون از پرداختی آخرش باقی مانده این گونه محاسبه می گردد.

۱۰۰× ۳۵۰۰۰۰۰= ۳۵۰۰۰۰۰۰۰ میلیون که ۴۰ میلیون از آن کم می شود و ۳۱۰۰۰۰۰۰۰ باید به فروشنده پرداخت نمایید.

 حق امتیاز مراحل متفاوتی دارد ولی جالب است بدانید هرچه به زمان اتمام پروژه نزدیک شوید قیمت آن نسبت به قبل بیشتر می شود.

حق امتیاز، در صورت مشخص بودن واحد به صورت متری انجام می شود .واحد مسکونی فوق در چه طبقه، جهت، مرغوبیت، ضریب طبقاتی قرار دارد.

سخن آخر

همیشه سهام داران یک تعاونی موفق از عملکرد تعاونی سازنده بسیار رضایت دارند. شما مخاطب عزیز کافی است که از فروشنده امتیاز یا سهام پروژه تحقیق نمایید که سایت ما این امکان را برای شما فراهم ساخته تا به بهترین شکل مشاوره دریافت کنید و از خرید نهایت لذت را ببرید.

 

 

آخرین مطالب