درمان ژنیکوماستی چیست

درمان ژنیکوماستی بنابراین، در تمام بیماران مبتلا به ژنیکوماستی (به استثنای سندرم کلاین فلتر)، بدون نگرانی در

توسط ABESTANEWS در 17 اسفند 1400

درمان ژنیکوماستی

بنابراین، در تمام بیماران مبتلا به ژنیکوماستی (به استثنای سندرم کلاین فلتر)، بدون نگرانی در مورد خطر ابتلا به سرطان سینه، درمان جراحی (با تکنیک های مختلف لیپوساکشن با یا بدون برش جراحی) منطقی است.

اما سوال اینجاست که درمان ژنیکوماستی چیست؟ این اختلالات می تواند ژنتیکی باشد، مانند سندرم کلاین فلتر، یا ناشی از ضربه، عفونت، کاهش جریان خون یا افزایش سن باشد. ژنیکوماستی یا عارضه بزرگ کردن سینه در مردان که به 36 درصد در سراسر جهان رسیده است به دلیل عدم تعادل استروژن و تستوسترون رخ می دهد. بزرگ کردن سینه به دلیل نوسانات هورمونی یا عدم تعادل هورمونی است.

نارسایی مزمن کلیه و پرکاری تیروئید از دیگر بیماری هایی است که با تغییرات در محیط هورمونی بدن همراه است و ممکن است با ژنیکوماستی همراه باشد. نشان داده شده است که سوء تغذیه محیطی هورمونی ایجاد می کند که می تواند منجر به ژنیکوماستی شود.

عوامل ژنیکوماستی

همیشه به خاطر داشته باشید که عوامل دیگری مانند میزان چربی و التهاب در بدن در فعالیت آروماتاز موثر بوده و نقش بسیار مهمی در ایجاد تعادل هورمونی در مردان دارند. به خاطر داشته باشید که کمتر از 5 درصد از بیماران ممکن است به درمان ثانویه برای اصلاح مشکلات یا برداشتن بافت اضافی باقی مانده در ناحیه سینه نیاز داشته باشند.

موارد تورم شدید نیاز به درمان فوری دارند و در مواردی که تورم نسبتاً خفیف باشد، درمان تاخیری مناسب است. ماموپلاستی کاهش (جراحی کوچک کردن سینه) در موارد شدید این عارضه، ژنیکوماستی طولانی مدت و یا در مواردی که داروها در ترمیم ظاهر طبیعی سینه موثر نبوده اند استفاده می شود.

توصیه می شود فرد مبتلا به ژنیکوماستی ابتدا با مراجعه به پزشک یا استفاده از رژیم های غذایی مخصوص این عارضه اقدام به درمان این اختلال کند. در روش جراحی جدید که کمتر تهاجمی است، ابتدا یک برش 5 میلی متری در زیر بغل ایجاد می شود.

در اینجا برخی از دلایل اصلی درد قفسه سینه که هیچ ارتباطی با قفسه سینه یا بافت ماهیچه ای ندارند، آورده شده است. روش های زیر اغلب برای درمان ژنیکوماستی استفاده می شود. با این حال، خطر ابتلا به سرطان سینه در مردان مبتلا به ژنیکوماستی اندکی افزایش می یابد. مردان نیز ممکن است به سرطان سینه مبتلا شوند، اما این خیلی شایع نیست.

ژنیکوماستی در نوزادان

نوزادان پسر معمولی نیز ممکن است ژنیکوماستی داشته باشند. در جامعه ای با وضعیت نسبی یکسان، مردان معمولاً قد و وزن بیشتری نسبت به زنان دارند. مسئول خصوصیات بدنی مردان است و همچنین بر میل جنسی و خلق و خوی مرد تأثیر می گذارد. درمان ضد رتروویروسی بسیار فعال (HAART) برای HIV، که می تواند باعث توزیع مجدد چربی شود و منجر به ژنیکوماستی کاذب یا در برخی موارد ژنیکوماستی واقعی شود.

تستوسترون پایین و ژنیکوماستی اغلب قابل درمان هستند. اگرچه برخی شواهد نشان می دهد که این گیاهان ممکن است تستوسترون را در مردان مبتلا به بیماری های همراه مانند اختلال نعوظ افزایش دهند، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خطرات ژنیکوماستی

خطرات بزرگ کردن سینه در مردان مرتبط با بیماری ها و شرایط خاص (مانند سیروز کبدی) همان عوامل خطری هستند که مستعد ابتلا به این شرایط هستند. کوچک کردن سینه در مردان یک عمل جراحی پلاستیک است که باعث می شود سینه های شما نرمال به نظر برسد و تغییرات مرتبط با رشد سینه در مردان را معکوس می کند.

اما استفاده طولانی مدت از پروویرون برای درمان ژنیکوماستی و مشکلات پستان در مردان می تواند میل جنسی و نعوظ را افزایش دهد. زمان بهبودی پس از برداشتن ممکن است چند هفته طول بکشد. 1. تا زمانی که پزشک معالج تصمیم بگیرد از یک ژن تجویز شده مخصوص استفاده کنید.

ضروری است زیرا به دستیابی به نتیجه مطلوب از عمل کمک می کند. تا به امروز، هیچ تحقیقی در مورد رابطه بین مکمل های گیاهی و کاهش چرک نوک پستان انجام نشده است. بهبودی ممکن است تا سه هفته طول بکشد.

قبل از جراحی چیکار کنیم

حداقل دو هفته قبل از عمل، مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر مکمل های گیاهی را متوقف کنید (باید لیستی از این داروها را از جراح خود دریافت کنید). رشد می تواند بیش از یک طرف باشد، حتی اگر هر دو طرف درگیر باشند. ژنیکوماستی معمولا در هر دو طرف رخ می دهد، اما در برخی موارد ممکن است یک طرفه باشد.

یک توپ پزشکی را در هر دو دست بگیرید و آن را به سینه خود فشار دهید. کمی روغن در کف دست بریزید و سینه خود را بمالید. برخی از داروها، به ویژه داروهای بدنسازی، می توانند بر نتیجه جراحی تأثیر بگذارند. اما باید در نظر داشت که جراحی همیشه افراد را راضی نمی کند و بسیاری از موارد در نتیجه جراحی موثر است.

آب فراوان بنوشید و استراحت کافی داشته باشید. پزشک شما می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد اینکه چه چیزی بخورید یا نه در هنگام پیروی از یک رژیم غذایی کم چرب به شما بدهد. اگر فکر می کنید سطح هورمون شما مقصر است، باید از یک رژیم غذایی حاوی تستوسترون بالا و استروژن کم استفاده کنید. برخی از آنها با افزایش سطح تستوسترون عمل می کنند.

 

 

جراحی ژنیکوماستی چیست
جراحی ژنیکوماستی چگونه انجام میشود
جراحی باز ژنیکوماستی
جراحی بیماری ژنیکوماستی
برای جراحی ژنیکوماستی به چه دکتری مراجعه کنیم
جراح پلاستیک ژنیکوماستی
هزینه جراحی پلاستیک ژنیکوماستی
فوق تخصص جراحی پلاستیک ژنیکوماستی
جراحی ژنیکوماستی تهران
جراحی ژنیکوماستی در تهران
هزینه جراحی ژنیکوماستی تهران
تجربه جراحی ژنیکوماستی
هزینه جراحی ژنیکوماستی چقدر است ؟
چگونگی جراحی ژنیکوماستی
جراح خوب ژنیکوماستی
خطرات جراحی ژنیکوماستی
روش جراحی ژنیکوماستی
روشهای جراحی ژنیکوماستی
جراحی زیبایی ژنیکوماستی
جراح عمومی ژنیکوماستی
عمل جراحی ژنیکوماستی
عوارض جراحی ژنیکوماستی
عمل جراحی ژنیکوماستی اپارات
عمل جراحی ژنیکوماستی با لیزر
عکس جراحی ژنیکوماستی
جراحی ژنیکوماستی فیلم
قیمت جراحی ژنیکوماستی
کلینیک جراحی ژنیکوماستی
گن جراحی ژنیکوماستی
جراحی لیپوماتیک ژنیکوماستی
جراحی ژنیکوماستی مردان
متخصص جراحی ژنیکوماستی
مرکز جراحی ژنیکوماستی
نحوه جراحی ژنیکوماستی
جراحی های ژنیکوماستی
هزینه جراحی ژنیکوماستی
هزینه ی جراحی ژنیکوماستی

منابع:

my.clevelandclinic

mayoclinic

hopkinsmedicine

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن