خدمات پست ویژه و پست پیشتاز دانا حمل

خدمات پست ویژه در یک نگاه بارها پیش آمده که کاربران می پرسند: "پست ویژه چند روزه میرسه؟" در پاسخ به این سوال

توسط ABESTANEWS در 1 مهر 1400

خدمات پست ویژه در یک نگاه

بارها پیش آمده که کاربران می پرسند: "پست ویژه چند روزه میرسه؟" در پاسخ به این سوال چه خوب است که از خدمات پست ویژه اطلاعات کافی داشته باشیم و تفاوت این پست با پست پیشتاز و سایر پست ها را ارزیابی کنیم.

پست پیشتاز و ویژه معمولاً باهم اشتباه گرفته می شوند بنابراین باید در ابتدا دقت لازم را داشته باشید پست پیشتاز همان پست معمولی است که سریع تر ارسال می شود. یعنی در این روش روزهای تعطیل و .. ارسال ندارند اما در مورد نوع ویژه شرایط فرق می کند.

مراحل ارسال پست ویژه ایران به این صورت است که مشتری یا به صورت حضوری به شرکت داناحمل مراجعه می کند و یا از طریق سایت اعلام می کند که نیاز به خدمات پست ویژه دارد. در هر صورت در اولین گام باید بسته به شرکت پست داناحمل تحویل داده شود اگر شرایط حضور فیزیکی ندارید میتوانید از کارشناسان داناحمل بخواهید تا به منزل شما مراجعه کرده و بسته را از شما دریافت نمایند.

در گام دوم بررسی های لازم توسط متصدی صورت می گیرد و در صورتی که شرایط برای ارسال مرسوله به مقصد، با رعایت تعهدات شرکتی فراهم باشد، هزینه ها برای شما محاسبه می شود و نیاز به پرداخت در محل از سوی شما است.

در پست ویژه تهران و حتی پست ویژه شهرستان، مرسوله سریعاً پردازش شده و از سریع ترین مسیر ممکن به مقصد مربوطه رهسپار می شود. دقت داشته باشید که سرعت این روش باعث محبوبیت آن شده است.

حال سوال اینجاست که اگر تحویل مرسوله به درستی صورت نگرفت چه باید کرد؟

در چنین حالتی کارشناسان داناحمل با مشتری تماس می کنند و شرایط عدم تایید را برای وی توضیح می دهند و بهترین پیشنهاد را به او خواهند داد.

 

 پست ویژه

4 گروه مجاز در پست ویژه

در جدیدترین اطلاعیه ای که از سوی شرکت داناحمل اعلام شده است، پست های ویژه در 4 گروه شهری، بین شهری، درون استانی و بین استان های همجوار و غیر همجوار اجرا می شود. تعهدات توزیع محصولات در صورتی که مقصد شهری مدنظر باشد در نهایت 3 ساعت و برای مقاصد بین شهری بین 10 ساعت الی 10 روز در نظر گرفته می شود و مسافت مهمترین پارامتر این تاخیر است.

 

 

هزینه پست ویژه با پیشتاز چه فرقی دارد؟

معمولاً هزینه پست ویژه به نسبت پیشتاز بیشتر است! این موضوع دلیل خاص خود را دارد. اولین دلیل اینکه ارسال مرسوله شما با اولین پرواز صورت می گیرد و بارنامه به صورت جداگانه برای بسته شما در نظر گرفته می شود در صورتی که در پست پیشتاز چنین شرایطی مطرح نیست و باید همه بارنامه های یک روز به صورت یکجا تنظیم شوند. مورد بعدی اینکه پست ویژه برای کالاهای بیشتری در نظر گرفته می شود اما پیشتاز معمولاً یک سری محدودیت ها دارد.

 

 

پیگیری مرسوله پست ویژه

در خدمات پست ویژه رهگیری و بررسی لحظه ای برای محصول در نظر گرفته می شود بنابراین هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد. شما می توانید از وضعیت محصول خود به صورت لحظه ای اطلاع پیدا کنید. دقت داشته باشید که کد رهگیری برای هر بسته بر اساس شرایط همان بسته ارائه می شود و کدها تکراری نخواهند بود.

شرایط پیگیری مرسوله به صورت 24 ساعته بوده و از طریق سایت صورت میگیرد و نیاز به بررسی در زمان اداری نخواهد بود. خوشبختانه داناحمل سرویس پیگیری مرسولات پستی در طرح ویژه را در سریعترین حالت ممکن در نظر گرفته است.

 

 

تفاوت پست ویژه و پست پیشتاز

به طور کلی پست ویژه و پست پیشتاز در یک لاین قرار گرفته و نقطه مقابل پست های سفارشی یا معمولی هستند. پیست پیشتاز و ویژه بر اساس نحوه ارسال، زمان تحویل و وزنی که دارد دسته بندی می شود و البته که پیش فاکتورهای لازم در این زمینه مطرح می شود. بسته بر اساس مسافت مقصد سنجیده می شود و در پست های پیشتاز و ویژه معمولاً زمان های 24 الی 72 ساعته کفایت می کند. اما برای پست های سفارشی گاه یک هفته نیز زمان نیاز است.

زمان تحویل مرسوله مهمترین مزیت پست ویژه داناحمل محسوب می شود و برای کسانی که در فضای اینترنتی مشغول به کسب و کار هستند بهترین موقعیت را ایجاد می کند. وزنی که برای مرسوله های پستی در نظر گرفته می شود در وضعیت ویژه بیشتر از حالت سفارشی است و شاید این گزینه از دیگر مزایای مهم این پست باشد.

آیا پست ویژه را می توان به صورت دو قبضه ارسال کرد؟

بله شما می توانید از کارشناسان داناحمل بخواهید که بسته شما با حساسیت بالاتری ارسال شود این روش کمک می کند که محصول شما در شرایط خاصی بسته بندی شود و به اصطلاح به آن دو قبضه گفته می شود.

 

 

استفاده از خدمات پست ویژه بدون نیاز به مراجعه حضوری

این روزها ویروس کرونا مهمان ناخوانده منزل ما شده است و معمولاً شرایط برای حضور فیزیکی برای ارسال بسته ها دشوار و خطرناک است به این ترتیب داناحمل سعی کرده موقعیت ارسال بسته ها را به خوبی فراهم سازد. داناحمل در صورتی که تعداد ارسال شما زیاد باشد خدمات حضور درب منزل را رایگان در اختیار شما قرار می دهد و امکانات عالی برای شما فراهم می سازد. دقت داشته باشید که سامانه پست ویژه برای کسانی که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن ارسال محصول داشته باشند بهترین گزینه است.

داناحمل به شما پیشنهاد می کند از طرح تخفیف فصلی این شرکت استفاده کنید به این ترتیب می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و شرایط را بسنجید.

چطور می توانم از خدمات داناحمل اطلاعات کافی داشته باشم؟

برای اطلاع از وضعیت خدمات داناحمل هم می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و هم با کارشناسان فروش ارتباط بگیرید. دقت کنید که خدمات داناحمل روز به روز گسترده تر از قبل است و کمک می کند تا بتوانید موقعیت ارسال مرسوله خود را بهبود دهید. از یاد نبرید که داناحمل طرح تخفیف خوبی اجرا می کند و برای کسانی که ارسال هر روزه دارند با شرایط قرارداد به خوبی شرایط را می سنجد. بررسی ها اینطور مشخص کرده است که خدمات ارسالی توسط این تیم با بازبینی لحظه ای همراه است و بسته بندی در بهترین شرایط صورت می گیرد.

آخرین مطالب