انواع تابلو های راهنمایی و رانندگی

هر کدام از تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای خود حاکی از یک علامت و رویدار است، تا ما را از خطرات احتمالی که خد

توسط ABESTANEWS در 3 خرداد 1400

هر کدام از تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای خود حاکی از یک علامت و رویدار است، تا ما را از خطرات احتمالی که خدایی ناکرده در  پیش رو داریم ، آگاه کنند. بر طبق نوع خبرهایی که هر یک از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به ما می دهد، به ۴ دسته اصلی می توان آنها را دسته بندی کرد:

* تابلوهای راهنمای و رانندگی انتظامی

- ممنوع بودن انجام کاری

- پرهیز از امری خطرآفرین

- دارای سه نوع :

۱-  دسته اول حالت دایره ای در جاده ها

* دور تا دور آنها دارای یک نوار قرمز رنگ ( اعلام ممنوعیت و امری باز دارنده)

۲- نوع دوم دسته دوم دایره ای

* برخلاف نوع اول بدون نوار قرمز

* ابلاغ مجاز بودن امری خاص

* دارای پس زمینه به رنگ آبی آسمانی

۳- نوع سوم  عدم شباهت  به دو مورد بالا

* کمتر از دو مورد فوق

* تابلوهای حق تقدم جز این موارد

* تابلوهای راهنمای و رانندگی اخطاری: هشدار خطری در کمین

برخلاف تابلوهای راهنمایی و رانندگی انتظامی که راننده را مجبور به انجام کاری می کرد، این نوع از تابلوهای خبری بوده و تنها یک خطر پیش رو را به راننده اخطار می دهد. توجه نکردن به هشدار تابلوهای خبری اخطاری ممکن است خطرهایی را برای راننده و همین طور وسیله نقلیه او به دنبال داشته باشد. شکل اصلی این نوع تابلو ها، به حالت مثلثی بوده و با توجه به اخطاری که به راننده می دهد، در حاشیه آن یک نوار قرمز رنگ کشیده شده است.

برای مثال تابلو دست انداز یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی اخطاری می باشد که هر گاه در هر مکانی این تابلو را مشاهده کردید باید پایتان را از روی پدال گاز برداشته و با کم کردن سرعت به کمک ترمز از آن ناحیه رد شوید.

* تابلوهای راهنمای و رانندگی اخباری: خبر از شرایط جاده

این نوع تابلوهای راهنمایی، راهنمای هر راننده ای است. اگر در شهری مسافرت کردید و به مناطق آن مانند  بیمارستان، مکان عمومی، موزه ، پارک، هتل ها و .....آشنایی نداشتید به شما توصیه می کنیم به تابلوهای مستطیل شکل دقت کنید تا با راهنمایی آن ها مقصد را سریع و راحت تر پیدا کنید.

* تابلوهای راهنمای و رانندگی محلی: آگاهی از ابتدا و انتها مسیر پیش روی

اگر قصد سفر به شهری را دارید که تا به امروز  به آنجا مسافرت نکردید و به مسیر هیچ گونه آشنایی ندارید و از شانس شب به آن محل رسیدید. اصلا نگران انحراف از مسیر جاده و گم کردن ابتدا و انتها مسیر پیش روی خود نباشید. پل های و شیب های اطراف جاده، جدا شدن مسیر رفت و برگشت آن، باریک شدن خیابان، عوض شدن مسیر از اصلی به فرعی و....  از تابلوهای راهنمایی و رانندگی خبری محلی هستند که به راحتی شما را به مسیر هدایت کرده تا صحیح و سالم به مقصد خود برسید و از سفر خود نهایت بهره و لذت را ببرید.

منبع 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن