آیا با وظایف وکیل ملکی آشنایی دارید؟

وکیل ملکی کیست؟ چه وظایفی دارد؟ این پرسش ها از جمله سوالاتی به شمار می روند که بیشتر افراد جامعه با آن مواجه ب

توسط ABESTANEWS در 27 دی 1400

وکیل ملکی کیست؟ چه وظایفی دارد؟ این پرسش ها از جمله سوالاتی به شمار می روند که بیشتر افراد جامعه با آن مواجه بوده و به دنبال دستیابی به پاسخی مناسب برای آن ها می باشند. این دسته از وکلا با توجه به وظایفی که برعهده دارند مسئول رسیدگی به دعاوی ملکی از جمله زمین ، خانه و ... هستند. ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت جامع به بررسی تمامی وظایف و ویژگی های بارز بهترین وکیل ملکی پرداخته و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

وکیل ملکی کیست؟ 

در گام اول از مقاله وکیل ملکی قصد داریم تا به این پرسش که وکیل ملکی کیست پرداخته و به شما کمک کنیم تا با دید بازتری برای برطرف نمودن مشکلات خود از این افراد کمک بگیرید. در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در زمینه مسائل حقوقی وجود دارد خیلی از افراد جامعه در راستای مسائل حقوقی مربوط به املاک خود نیز با مشکلات متعددی مواجه می باشند. وظیفه رسیدگی به این دسته عناوین برعهده وکلای ملکی می باشد تا با تکیه بر دانش و تخصص خود به حل و فصل نمودن این دسته مسائل حقوقی بپردازند. انتخاب یک وکیل ملکی متخصص در این حوزه می تواند به شما کمک کند تا شرایط بهتری را برای خود رقم زده و سریع تر به اهداف خود دست یابید.

اهمیت انتخاب وکیل متخصص 

همان گونه که بیان شد لازم است برای رسیدگی به مسائل مربوط به املاک خود از قبیل زمین ، خانه ،       باغ و .... به دنبال بهره مندی از دانش وکلایی باشید که در این راستا دانش بالایی دارند. لازم است بدانید با توجه به پیچیده بودن مسائل حقوقی رسیدگی به امورات ملکی نیز نیاز به اطلاعات بالا و تسلط کامل بر تمامی قوانین حقوقی دارد زیرا مسائل املاک دارای مجموعه آیین های خاصی بوده و دستیابی به تمامی حق و حقوق خود نیاز به تجربه بالایی در این حوزه دارد. براساس تمام مطالبی که بیان شد لازم است به دنبال بهترین وکیل ملکی باشید تا در سریع ترین زمان ممکن یاری رسان شما بوده و بتوانند مشکلات شما را حل و فصل کنند. 

وظایف مهم وکیل امور ملکی

در این بخش قصد داریم تا به مهم ترین وظایف وکیل امور ملکی  بپردازیم. این وکلا لازم است بر اساس نوع دانشی که دارند تمامی وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند تا هر فرد بتواند به تمامی حق و حقوق خود به درستی دست یابد. از مهم ترین وظایف وکیل ملک می توان به موارد زیر اشاره نمود که اهمیت بسیار بالایی دارند. 

  • تنظیم نمودن سندهای رسمی املاک 

  • رسیدگی به امورات خلع ید 

  • تصرف عدوانی 

  • رفع نمودن مزاحمت های مربوط به املاک 

  • مطالبه نمودن اجرت المثل مربوط به ایام تصرف 

  • بررسی و پیگیری نمودن کلاهبرداری ها 

  • تخلیه نمودن املاک های استیجاری 

  • اخذ نمودن پایان کار 

  • تایید نمودن فسخ معاملات 

  • امورات مربوط به ممانعت از حق و حقوق 

  • جلوگیری نمودن از جعل اسناد 

  • ابطال نمودن قراردادهای مربوط به اجاره املاک 

  • تعدیل نمودن اجاره بها املاک 

مزیت های بهره مندی از دانش بهترین وکیل املاک 

بهره مندی از دانش و تخصص بهترین وکیل ملکی مزیت های بارزی برای افراد جامعه در راستای احقاق حقوق آن ها به دنبال دارد که همگی اهمیت بسیار بالایی داشته و لازم با دقت عمل بالایی به آنها توجه نمود. این مزیت ها به شرح زیر می باشند. 

  • بهره مندی از دانشنامه تخصصی حقوقی و تجارب حقوقی بالا 

  • تسلط داشتن بر تمامی جوانب حقوقی و ملکی 

  • به کارگیری تمامی فنون لازم برای احقاق حقوق افراد جامعه 

همان گونه که بیان نمودیم داشتن تجربه بالا از مهم ترین مزیت های بهره مندی از دانش وکلای املاک  می باشد و این امر نشان دهنده میزان سابقه این افراد می باشد تا نشان دهند چه میزان می توانند به شما کمک کنند تا به حقوق خود دست یابید. به همین دلیل است که باید حین انتخاب وکیل ملکی تمامی دقت خود را به کار گرفته و افرادی را انتخاب کنید که این ویژگی ها را دارا بوده و به نحو احسن در دادگاه امورات ملکی شما را پیش برند.

بارزترین دلایل مراجعه به وکیل متخصص ملکی 

نحوه بیان نمودن و مطرح نمودن دادخواست های مربوط به پرونده های حقوقی و کیفری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید در این زمینه دقت عمل بالایی را به کار گیرید. اینجاست که بهره مندی از وکیل ملکی اهمیت می یابد پس بهتر است به تنهایی عمل ننموده و از دانش این افراد استفاده کنید زیرا این امر نشان دهنده سود و یا ضرر شما می باشد. 

از دیگر دلایل مراجعه به وکیل ملکی باید به معکوس شدن دعوای ملکی اشاره نماییم. ممکن است با خود بپرسید این امر به چه معنا می باشد؟ برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم گاهی به دلیل برخی اشتباهات ناشی از عدم از آگاهی ممکن است دعاوی مربوط به حقوق ملکی معکوس شده و پرونده مربوطه با امر با عنوان انضمام مواجه گردند. این مسئله می توان کاملا به ضرر فرد خواهان واقع شود بنابراین بهتر است سهل انگاری را کنار گذاشته و از وکلای ملکی بخواهید شما را یاری کنند. 

هزینه وکیل ملکی و بهره مندی از دانش وی 

حال که با ویژگی های بهترین وکیل املاک و تمامی وظایف وی آشنا شدید باید بدانید حق الوکاله یا هزینه وکیل ملکی به عوامل مختلفی وابسته بوده و براساس میزان پیچیدگی های مربوطه متفاوت می باشد. براساس مواردی که بیان شد هزینه هر وکیل با وکلای دیگر متفاوت بوده و در این راستا نمی توان نظر قطعی داد. 

سخن آخر 

انتخاب بهترین وکیل ملکی در تهران و دیگر شهرستان های کشور نیاز به رعایت مجموعه نکات مهمی دارد و هم اکنون نیز موسسات حقوقی مختلفی در سراسر کشور راه اندازی شده اند که می توانند در این راستا به شما کمک های شایانی نمایند. شما برای استخدام وکیل ملکی تهران باید مراحل خاصی را طی نمایید بنابراین بهتر است در این زمینه دقت عمل بالایی را به کار گرفته و به این ترتیب شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن