تحصیل در رومانی در سال 2023 شرکت رویزا

یکی از کشور هایی که می تواند مقصد بی نظیری برای افرادی باشد؛ که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند؛ رومانی است. کشور

توسط مدیر سایت در 20 خرداد 1402

یکی از کشور هایی که می تواند مقصد بی نظیری برای افرادی باشد؛ که به دنبال مهاجرت تحصیلی هستند؛ رومانی است. کشور رومانی یکی از کشور های پیشرفته اروپایی است؛ که در شرق این قاره واقع شده است. این کشور با امکانات فراوانی که دارد برای افرادی است؛ که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند. رومانی با داشتن 28 مرکز آموزشی معتبر بین المللی، جز بهترین کشور ها برای تحصیل در سال 2023 است. تحصیلات دانشگاهی و دریافت ویزای تحصیلی رومانی امروز یکی از راه های مهاجرت به رومانی هم هست. از جمله مهم ترین مزیت های این کشور این است که تحصیل در رومانی بدون آزمون کنکور است.

چرا رومانی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است؟

در مقدمه گفتیم که رومانی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی است.  در این بخش قصد دلایل خود را برای این ادعا بیان کفنیم. در بررسی هایی که در مورد  بهترین کشور ها برای مهاجرت تحصیلی صورت گرفته است. همواره رومانی یکی از گزینه‌ های جذاب بوده است. دلایل زیادی برای این مورد وجود دارد. باید بگوییم این موارد با تحقیق های میدانی  و با استفاده از آمار های رسمی به دست آمده است. از این رو می توان گفت کاملا قابل اعتنا است. اگر انتخاب کشوری که قصد دارید به آن مهاجرت کنید دچار تردید هستید؛ ادامه مقاله را مطالعه کنید. چرا که به معرفی یکی از بهترین گزینه های در این زمینه خواهیم پرداخت.

 محیط آموزشی با کیفیت

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید قطعا کیفیت آموزش و اعتبار مدرک برای شما بیشترین اهمیت را دارد. در این صورت می توان گفت رومانی یکی از بهترین گزینه ها در این زمنیه است. رومانی دارای دانشگاه ‌های معتبر و شناخته شده ای است. وجود دانشگاه های برتر در این کشور باعث شده است؛ افراد زیادی از سراسر کشور برای تحصیل در رومانی اقدام کنند. این مورد به دانشجوان بین‌المللی فرصت می ‌دهند؛ تا در محیط آموزشی با کیفیت تعلیم دیده و تحصیل کنند. با تحصیل در دانشگاه های رومانی تحت نظارت اساتید مجرب در رشته ‌های مختلف خواهید بود . دانشگاه‌ های رومانی شهرت بین‌المللی دارند و همواره در رده بندی های جهانی رتبه های بالایی را کسب می کنند. یکی از شناخته شده ترین آن ها دانشگاه بخارست است؛ که در پایتخت این کشور واقع شده است. باید بگوییم محیط آموزشی با کیفیت اهمیت بسیاری در تحصیل دارد.

 این محیط شامل تسهیلات، منابع، فضا ها و تجهیزات آموزشی است. این عوامل می تواند بر فرایند یادگیری و تحصیل تاثیر مستقیم بگذارد. و باعث بهبود یادگیری و آموزش  و در نتیجه رشد دانشجویان شود. محیط آموزشی با کیفیت امکان ایجاد شرایطی مناسب برای یادگیری فعال را برای شما فراهم خواهد کرد. گفتنی است که محیط آموزشی مناسب می تواند شامل فضا های مناسب برای مطالعه، کتابخانه ‌های کامل و به روز، آزمایشگاه‌ های مجهز و فناورانه و … باشد. این از جمله عواملی است که در میزان تمرکز و تسهیل فرایند یادگیری موثر است. باید بگوییم همه این موارد در دانشگاه های رومانی مد نظر قرار  گرفته است. 

تحصیل در رومانی با رویزا گروپ در سال 2023​             

 برنامه ‌های تحصیلی متنوع

 رومانی انواع برنامه ‌های تحصیلی را برای دانشجوان بین‌المللی فراهم می‌ کند. که در نوع خود از لحاظ تنوع برنامه های تحصیلی کم نظیر است. از دوره‌ های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا دوره‌ های دکتری و همچنین برنامه ‌های تخصصی؛ در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.  برنامه‌ های متنوعی که در رشته‌ های مختلف در دانشگاه های رومانی وجود دارد؛ باعث می شود بتوانید  در رشته  و گرایش مورد علاقه تحصیل کنید. برنامه ‌های تحصیلی متنوع اجازه می‌ دهند که دانشجویان در زمینه ‌های مختلف مطالعه و تحقیق کنند. همان طور که می دانید این برنامه‌ ها شامل درس ‌های تخصصی، ورکشاپ ‌ها، کارگاه‌ ها و دوره‌های آموزشی متنوع می شود. برنامه ‌های تحصیلی متنوع باعث توسعه دانش و مهارت‌ های تخصصی و عمومی دانشجویان می‌ شود. از این رو می توان نتیجه گرفت که بسیار با اهمیت هستند.

همچنین باید بگوییم که برنامه‌ های تحصیلی متنوع به دانشجویان امکان می ‌دهد؛ تا در زمینه‌ های مختلف شغلی و تخصصی تحصیل کرده و فعالیت کنند. بسیار مهم است که دانشجو براساس علاقه و استعدادی که دارد تحصیل کند؛ برنامه ‌های تحصیلی متنوع می تواند این مهم را امکان پذیر کند.  برنامه‌ های تحصیلی متنوع شامل فعالیت‌های متنوعی مانند گروه‌ های تحقیقی نیز می شود. همچنین پروژه‌ های تیمی، سخنرانی‌ ها و همین طور ارائه‌ه ای علمی و مهارت‌ های ارتباطی نیز در این دسته بندی گنجاند می شود. وجود این برنامه ‌ها باعث می شود مهارت‌های ارتباطی دانشجویان افزایش پیدا کند.  که اهمیت بسیاری دارد.

تحصیل در رومانی با رویزا گروپ در سال 2023

رویزا گروپ یک شرکت تخصصی مهاجرتی به کشور رومانی است که دفتر مرکزی آن در همین کشور واقع شده است. قالب فعالیت رویزا گروپ در حوزه تحصیل دانشجویان انجام می شود. از این رو متتخص ترین افراد در این حوزه  را برای همکاری بر گزیده ایم. ما در رویزا گروپ با بیش از 12 سال سابقه فعالیت تخصصی در زمینه مهاجرت به رومانی داریم. و می توانیم بگوییم امروز قدیمی ترین موسسه مهاجرتی به کشور رومانی هستیم. و می توانیم با این تجربه ای که داریم با کم ترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن  مقدمات تحصیل در رومانی را برای شما فراهم کنیم. یکی از بهترین روش های اقامت در این کشور، دریافت ویزای تحصیلی رومانی است. کشور رومانی دارای بهترین و معتبر ترین دانشگاه ها در دنیا است. که شناخته شده ترین آن ها دانشگاه بخارست است. پایتخت این کشور، یعنی بخارست که این دانشگاه در آن جا واقع شده است. هر ساله میزبان دانشجویانی از سراسر دنیا است. امکانات رفاهی و دانشگاهی این کشور از لحاظ تکنولوژی منطبق با آخرین متد روز دنیا است. 

طبق آمار رسمی در سال 2023 که توسط دولت رومانی منتشر شده است، 72% از دانشجویان در رومانی در مقطع کارشناسی، 22.5% در مقطع کارشناسی ارشد و 5.5% هم در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند. کشور رومانی هر ساله کمترین میزان ترک تحصیل را قبل از دوره کارشناسی در کل قاره اروپا دارد که یک امار چشمگیر جهانی است. از همین جهت هم یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل در اروپای شرقی، رومانی است. شما هم قصد تحصیل در رومانی را دارید، ما در رویزا گروپ میتوانیم به صورت مستقیم به شما در این امر کمک کنیم.

اعتبار مدرک تحصیلی رومانی در سال 2023:

مدارک تحصیلی در کشور رومانی به سه بخش زیر دسته بندی میشوند:

  • مدرک لیسانس (BA)
  • مدرک کارشناسی ارشد
  • درجه پزشک (Ph. D.). این بالاترین مدرک دانشگاهی است که پس از 3-4 سال مطالعه و تحقیقات اصلی در همه زمینه ها اعطا می شود. این دوره اول دانشگاه (کارشناسی ارشد) را دنبال می کند.

طی یک امار جهانی در سال 2022، U-Multirank داده هایی را در مورد 28 موسسه آموزش عالی رومانیایی ارائه می دهد: هم دانشگاه ها و هم موسسات پلی تکنیک. در یک مقایسه جهانی، مؤسسات رومانیایی در بعد آموزش و یادگیری قوی هستند، جایی که تقریباً دو سوم نمرات شاخص آنها بالاتر از میانگین است، یعنی در گروه «A» یا «B».

همچنین رومانی در رنکینگ جهانی آموزشی بین المللی دنیا سطح قابل قبول و رو به رشدی را دارد. در سال میانگین رتبه جهانی کشور رومانی عدد 47 را نشان میداد. همچنین در سال 2022 با 7 پله ترقی به رتبه 40 رسید. اما امروز رومانی  در سال 2023 در رتبه 21 دنبا قرار گرفته است.

مزایای تحصیل در رومانی

این بخش از مقاله را به بررسی مزایای تحصیل در رومانی اختصاص داده ایم. در این باره باید بگوییم یکی از مزیت های برتر تحصیل در رومانی؛ امکان اخذ دو مدرک در یک دوره تحصیلی است. که این موضوع می تواند به طرز چشم گیری در هزینه های شما صرفه جویی کند. چرا که این امکان برای شما فراهم است که با صرف زمان ثابت؛ به نتیجه ای در خور تر برسید. و اصطلاحا با یک تیر دو نشان بزنید. یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد تحصیل در رومانی این است که؛ اماکن تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور می تواند؛ باعث شود که دانشجو بتواند در دانشگاه های کشور آمریکا و همچنین کشو ایتالیا نیز تحصیل نمایند. که این موضوع در کم تر کشوری قابل حصول است. در این صورت فقط با سپری نمودن چند ترم در خاک این کشور ها؛ و گذران دروس مربوطه شوید.

 

مزایای تحصیل در رومانی

این مورد که بیان شد مهم ترین مزیت در این خصوص بود. اما به غیر از آن به طور کلی مزیت های تحصیل در این کشور را؛  می توان نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد دانست. اولین مورد که  بسیار هم اهمیت دارد هزینه مناسب است. در این کشور برای تحصیل چندان متحمل هزینه نخواهید شد. برای همین می توانید به سادگی دوران تحصیل خود را با دغدعه کم بگذرانید. مورد دیگر در این خصوص تنوع رشته های تحصیلی است. که این مورد باعث می شود این امکان را داشته باشد که؛ در رشته مورد علاقه خود تحصیل نمایید. و آینده نیز در شغلی که به آن علاقه دارید مشغول به کار شوید. نداشتن محدودیت سنی هم از دیگر مزیت های تحصیل در رومانی است. این مورد بسیاری را از مهاجرت به کشور های دیگر محروم کرده است.  تحصیل به زبان انگلیسی نیز مورد دیگری است که به آن اشاره می کنیم.

منبع: تحصیل در رومانی رویزا گروپ

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن