گول چادر بازی کودک را نخورید

علت این نامگذاری کاشیکاری های بناست که از دور به آن نمایی سبز رنگ داده است. بازدید از این پارک را بالخصوص در

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

علت این نامگذاری کاشیکاری های بناست که از دور به آن نمایی سبز رنگ داده است. بازدید از این پارک را بالخصوص در زمانهایی که آب در رودخانه جریان دارد را به هیچ وجه از دست ندهید. گنبد هنوز هم حالت خشتی خود را حفظ کرده است. علت اینکه به این نام مشهور شده شغل او در مدت اقامت در مشهد است. خانه اردکانی یا خانه دولابیان از خانه های قاجاری است که در میان جاهای دیدنی مشهد قرار گرفته و به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. از سال 1388 خانه در طرح بازسازی قرار گرفته است و هم اکنون در معرض دید عموم قرار دارد. پیر پالان دوز همان محمد عارف عباسی است که از عرفای سلسله ذهبیه به شمار می رود. عارف عباسی خط خوشی نیز داشته و قرآنی منسوب به او با هفت سوره به جای مانده است. وجود این امکانات باعث شده است که این شهر بازی به یک محیط امن و شاد برای کودکان تبدیل شود. هم اکنون خانه رجایی به مهمانسرا تبدیل شده است و در خدمت میهمانان سفر مشهد قرار می گیرد.

خانه تاریخی رجایی یکی از همین جاذبه هاست. زنی که بچه اش نمیماند لباسش را باید گدایی کند یا هر تکه از لباسش را باید کسی بدوزد. شایان ذکر است، این مجموعه به دلیل شرایط کرونا و جابجایی، فعالیت خود را متوقف کرد. هم اکنون این روستا خالی از سکنه میباشد ولی در فصل بهار میتوان گروه زیادی از افراد که از آن دیدن میکنند را مشاهده نمود. مجتمع کیلیس یکی از شش اردوگاه کانکس دار است که توسط ترکیه گشایش یافت و کیفیت زندگی در آن بالاتر از اردوگاههایی است که از چادر سنتی استفاده میکنند. کتیبه ای به خط ثلث از زمان شاه عباس دوم باقی مانده است. این پارک آبی که به عنوان یکی از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده در خاورمیانه شناخته می شود دارای امکاناتی به روز و جدید است که مدت زمان تفریح در این پارک آبی را برای شما بسیار هیجان انگیز خواهد کرد.

Th is data h as been w᠎ri tten  wi᠎th the ​help of GSA C​on​te᠎nt Gen erator Dem᠎oversion !

زمان بندی سرزمین موج های آبی به این صورت است که روزهای فرد مخصوص آقایان و روزهای زوج مخصوص خانم ها است. بنا دارای شاه نشینی زیبا با کاربندی های یزدی بندی و نقاشی شده است. در خیابان آخوند خراسانی درست وسط میدان قرار گرفته است. خانه فردوسی، شاعر بلند آوازه کشور در روستایی به نام پاژ در 15 کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد. مثل سایر بناهای سنتی ایرانی این خانه نیز درونگرا ست و حیاطی در میانه ساختمان ها و بخش های مسکونی دارد. این بنای چهار گوش و گنبدی جزو زیباترین بناهای اطراف حرم است که بیشتر گردشگران تصور می کنند از بناهای داخل حرم مطهر است. اصل بنای گنبد خشتی مشهد به دوره تیموری بر می گردد ولی در دوره صفوی و قاجار نیز بازسازی هایی در آن صورت گرفته و الحاقاتی به آن اضافه شده است. پیشینه روستا به قرن چهارم هجری بر می گردد ولی نشانه هایی از سابقه آن از قرون اولیه اسلامی نیز وجود دارد.

فضای سرسبز و چمن کاری شده این پارک برای یک پیک نیک و یا یک پیاده روی صبحگاهی یکی از بهترین انتخابها میباشد. این چادرها از پارچه ساخته شده اند که می تواند متفاوت از یکدیگر باشد ، برخی از این چادرها دارای بدنه مشبک هستند که اغلب در خارج از مناطق معتدل استفاده می شود. چارقد، پارچه مربع شکل به ابعاد ۵/۱ متر که به شکل سه گوش روی سر قرار میگیرد. مالک آن یکی از تجار مشهدی به نام کوزه کنانی بوده است که نامش هنوز بر روی این خانه مانده است. اجداد سلطان محمد در ساخت و سازهای حرم نقش داشته اند و نامشان بر روی بعضی کاشیکاری ها و تزئینات حرم دیده می شود. ضریحی متعلق به سلطان محمد به ابعاد 9.5 در 7 متر با سقفی به ارتفاع 12 متر می باشد. این بنا مزار سلطان محمد از نوادگان موسی بن جعفر است. این بنای سنگی و با ابهت از آثار ملی ایران محسوب کلبه بازی کودک بزرگ می شود.

آخرین مطالب