فراتر از کانن برجسته BIPOC نویسان

جورج فلوید Breonna تیلور Ahmaud Arbery, Trayvon Martin, ساندرا شیرین و مطلوب Renisha مک براید Atatiana, Jeffer

توسط ABESTANEWS در 28 خرداد 1399

جورج فلوید Breonna تیلور Ahmaud Arbery, Trayvon Martin, ساندرا شیرین و مطلوب Renisha مک براید Atatiana, Jefferson, اردن ادواردز Botham ژان. فضای این مقاله می تواند تنها شامل اسامی کسانی که سیاه و سفید زندگی می کند که دیگر با ما به دلیل خشونت پلیس. پلیس قتل است. در عین حال این است که یک مقاله در مورد تئاتر که در سایه مرگ را احساس می کند بسیار کوچک و ناچیز است.

چه هدف از تئاتر در میان یک بیماری همه گیر در سیاسی لحظه ای که در آن جهان در حال افزایش است تا به اعتراض و راهپیمایی در همبستگی با حقوق بشر است ، تئاتر به عنوان یک دستگاه به سند آن را به عنوان یک کشتی به گهواره عاطفی وزن لحظه ای و شاید مهمتر از آن به عنوان سرمایه گذاری در آینده است. به عنوان تئاتر در سراسر جهان نشستن در یک COVID قرنطینه هنر برگزار خوش بینانه ترین و شکننده هسته ما امیدواریم که یک روز سیاه زندگی را نه فقط برخی از, اما, همه, و, که سیاه و جوانان باید این آزادی را به افراط در هنر بدون سنگین وزن از مرگ فشار بر روی گردن خود را.

یک هنرمند کمک به پرورش است که امیدواریم بنیانگذار و مدیر هنری فراتر از کانن (BTC), Simeilia هاج Dallaway. هر چهارشنبه در Instagram زنده در ظهر (CDT) BTC ارائه می دهد یک مجازی نویسنده اتاق که قهرمانان پنهان نقش سیاه, اسیایی, Latinx و خاورمیانه نویسان. در طول چت, بینندگان می توانید با اتصال برجسته و نویسندگان, نظر سوال بپرسید و جشن یکدیگر و کار.

هاج Dallaway یک نویسنده برنده جایزه; dramaturg; بنیانگذار هنری مدیران آینده; مدیر اجرایی و خلاق تولید کننده , سیاه, زندگی, سیاه, کلمات پروژه بین المللیخواهد شد که میزبانی آنلاین; و تهیه کننده من هستم . . . متحرک در گودمن در سال گذشته به این نتیجه رسیدند که با آمریکا والاتر از بازجویی از ساندرا مطلوب توسط Mojisola Adebayo. هاج Dallaway نیز یک سیاه بازی متخصص.

BTC آغاز شد و در سال 2016 و هاج Dallaway اولیه قصد بود برای پیدا کردن یک راه برای به اشتراک گذاشتن گسترده خود بازی کتابخانه. "چگونه ما دریافت نمایشنامه از قفسه به دست کسانی که آنها را بیشتر نیاز دارید و چگونه ما کمک به آنها برای تبدیل شدن به معلمان و سفیران برای نسل بعدی ؟" او می پرسد. بسته شدن سیستم آموزش و پرورش در پی COVID ایجاد و افزایش حس فوریت.

هاج Dallaway رفت و به چاپ و نشر مانند متوئن و نمایشنامه نویسان کانادا را فشار دهید و از آنها خواست تا برای اهدای نمایشنامه که بیحال روی قفسه های انبار به جوان POC دانش آموزان است. "این نمایشنامه در حال میراث ما" یادداشت هاج Dallaway. سپس هر هفته BTC دهد و به دور رایگان بازی, متن هفته اول ادبی انتخاب بودن دو کتاب گلچین ویرایش توسط هاج Dallaway, استماع سخنرانی به صورت سیاه و جنوب آسیا و خاورمیانه بازیگران.

"این مهم بود که من به درخواست چاپ و نشر برای جنگها بنابراین ما به یکدیگر فرهنگی دیدگاه. من غنی تر شد در ذهنیت من تحقیق و مطالعه و سیاه و جنوب آسیا و خاورمیانه نقش," او می گوید.

از لحاظ تاریخی, سنتی آمریکایی تئاتر کانن همواره regurgitated یک تعداد انگشت شماری از عمدتا سفید نر-گذراند ، در حالی که برخی از این آثار در واقع شاهکارهای ادبی برخی از مخاطبان رشد خسته از اجتناب ناپذیر خود بازگشت و بسیاری از آنها در sociopolitically منسوخ شده است. برای مثال برخی از آثار توسط David Mamet مسلما دلیل برای دهه های طولانی استراحت در archives قبل از اینکه بازبینی دوباره اگر تا کنون.

به گل نشسته و در صورت تکرار این نقش در دانشگاهی, درسی ایجاد محکم معمای برای جوان تئاتر دانش آموزان است. "بسیاری از موسسات نادیده گرفته بود این کار شدند و هنوز هم تدریس همان نقش که با آنها آشنا و راحت با می گوید:" هاج Dallaway. "چگونه می تواند شما را به خود کل آموزش و پرورش و ترک بدون دانستن هیچ زندگی POC نویسان? ما در حال تنظیم دانش آموزان به شکست زمانی که رقابت با همتایان سفید. کار وجود دارد. بیایید تعامل با آن است."

شیکاگو تئاتر را ساخته اند یک فشار قرار دادن بیشتر سیاه و سفید کار می کند. به عنوان اخبار اغلب سرسری گزارش غم انگیز ثابت قتل سیاهان به دست پلیس این پوشش می تواند گاهی اوقات عدم همان سطح از محبت و توجه به فراهم سفید قربانیان قتل است. داستان ها اغلب گزارش در کنار کمتر-از-چاپلوس-عکس و تماس بی ربط قبل از بی احتیاطی غیر انسانی قربانی. این جایی است که تئاتر می تواند کمک به اصلاح رکورد و تسکین دل های عزادار جامعه با تغییر نقطه نظر از دستگیری مامور به قربانی.

بسیاری از نمایشنامه در شیکاگو بیش از چند سال گذشته را ماهرانه خطاب مختلف دیدگاه درباره خشونت پلیس و سیاه, درد, بازپس روایت و تزریق داستان با شفقت. یکی از جدید ترین و قدرتمند ترین نمونه از این بود که کشتن حرکت بهشت توسط جیمز Ijames در گاهشمار تئاتر یک فراواقعی قلب غم انگیز و به چالش کشیدن سؤال از روح رفتگان و اولویت سفید امریکا برای فیلتر کردن آن همدلی از طریق مصرف از تروما به عنوان سرگرمی. در حال اجرا در همین راستا بود Tilikum توسط Kristiana Rae, Colón در استقلالی تئاتر یک استعاری بصری و aurally دلربا قطعه است که اهرم داستان یک نهنگ قاتل در سی ورلد برابر امریکا, تاریخچه درمان سیاه و سفید به عنوان بدن حیوانات. (یک جریان نسخه Tilikum اجرا می شود این جمعه, ژوئن 19, به عنوان یک Juneteenth صندوق بیدار کننده برای کولون را به ما اجازه نفس کشیدن جمعی.) ابلق و یا سیاه و سفید برای Dummies توسط Tearrance Arvelle Chisholm با طبقه اول تئاتر در دن و graveyard shift توسط korde arrington تاتل در گودمن نیز به بررسی این تم ها.

در حالی که این مهم به افتخار و بازجویی از تراژدی آن را نیز بسیار مهم را به عقب براند علیه مشترک و محدود کردن روایت است که وجود آغاز می شود با برده داری به پایان می رسد و با خشونت پلیس. آن را فقط به عنوان مهم است, اگر نه بیشتر را دارد به کشف آثار با موضوعات گسترده تر از شادی, خانواده, زندگی, علم و آزادی و ماجراجویی برای ایجاد گرد و پرتره سیاه و بشریت است.

سایر اخیر شیکاگو بازی می کند که به کشف موضوعات گسترده تر شامل دو نمایشنامه نویس J. نیکول Brooks; HeLaکه reimagines داستان Henrietta Lacks از طریق یک Afrofuturistic لنز و افتخار او جین بایرنکه کالبدشکافی این افسانه در اطراف میراث شیکاگو اولین زن شهردار. بایرن را روی صحنه اجرا در Lookingglass بود که متاسفانه قطع با توجه به COVID. یکی دیگر از بازی, چگونه به گرفتن ایجاد شده توسط Christina اندرسونزیبایی کاوش خطرات اطراف زیاده روی در زندگی یک هنرمند; قرعه کشی روز توسط آیک هولتر به یک پنجره را به شادی از داشتن یک دعوت به ضرب المثلی cookout; Katori سالن's Hoodoo عشق smoldered با عاشقانه با رایحه سحر و جادو استعاری و تحت اللفظی و Danai gurira شاهد's آشنا comedically برشمرد مبارزات یک زیمبابوه خانواده نسبى (یا نه) به آمریکا

با BTC هاج Dallaway و تولید کاردانی Sarudzayi Marufu امید برای الهام بخشیدن به خواندن و تولید و حتی بیشتر BIPOC پخش در شیکاگو و فراتر از آن. در حالی که عدم تمایل به از بین بردن جای تعجب تمام از نویسندگان که ممکن است برجسته شود و باید آثار خود را با توجه به دور به صورت رایگان از طریق BTC او ارائه دزدکی حرکت کردن زیرچشمی نگاه کردن از نام و متون است که ممکن است برجسته شود. برخی بین المللی نویسان به طور بالقوه ممکن است شامل لیدیا R. الماس, Kwame Kwei-Armah, دانا-میشل سنت برنارد, David ییو با این نسخهها کار مانند این تبدیل توسط gurira شاهد, Barber Shop Chronicles با Inua Ellams, یک شب در میامی توسط کمپ قدرت دیترویت'67 توسط دومینیک Morisseau, ماجراهای سیاه در جستجوی خدا توسط لیزا Codrington, یک گرگ در Snakeskin کفش توسط مارکوس Gardley و جنگها مانند این متوئن کتاب معاصر آمریکای لاتین پخش و عشق, از دست دادن, و اشتیاق: جنوب آسیا کانادا نقش Mojisola Adebayo پخش یک و دو شیر و ببر توسط Tanika گوپتا و Wole Soyinka بازی جنگها.

هاج Dallaway را تحسین کرد از انگلستان و با این نسخهها کار به عنوان یک هنرمند در کشورهای مختلف. وقتی پرسید که چگونه هنرمندان سراسر BIPOC جوامع می توانید گروه با هم برای ایجاد تغییر پایدار به عنوان سیاه و سفید زندگی می کند توجه به اعتراضات بهار در سراسر جهان او می گوید: "بسیاری از POC-رهبری سازمان به ندرت به کار با هر یک از دیگر. چشم ما تمایل به در موسسات بزرگتر که ممکن است اعتبار ما. ما باید برای حمایت از هر یک از دیگر. سیاه و سفید و دیگر POC نویسندگان به سادگی نمی تواند ادامه دهد به اجازه سفید مدیران مستقیم با ما کار می کنند."

سیاه و سفید زندگی می کند توجه به اعتراضات برانگیخته حساب تقویت خواستار تغییر در درون سازمان های هنری. در حالی که وعده به مرحله بیشتر سیاه و BIPOC نقش بسیار مهم بوده است و در طول تاریخ مورد استفاده قرار گیرد به عنوان یک MacGuffin برای منحرف کردن اذهان از یک تئاتر را عدم توانایی در ایجاد تغییرات اساسی در هیئت مدیره و اجرایی سطح. این درس به تازگی آموخته مشقت بار در مد زمانی که باغ پیروزی تئاتر آگهی یک سیاه بازی از احتراق آن جشنواره به کاغذ بیش جنجال—فقط بعد از تمام گروه راه می رفت در اعتراض اخیر رهبری اجرایی تغییرات.

باغ پیروزی است تنها تئاتر یادگیری در نوار منتقل شده است به عنوان تئاتر دخیل در بدنام تئاتر نمی صحبت کردن در صفحه گسترده را نیز کشف شده است.

می گوید هاج Dallaway, "سازمان ها به سادگی فکر می کنم که آنها می تواند نوشتن یک بیانیه و فکر می کنم که به اندازه کافی—و هنرمندان گفت:" نه."" v



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن