4 تقویت خودرو اشتباهات باید هرگز بسازید

یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیما از هوای بیرون به درون موتور خ

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

یکی از مهمترین عناصری که در جریان احتراق موتور حضور دارد، اکسیژن است که مستقیما از هوای بیرون به درون موتور خودرو وارد می شود.این هوای ورودی به موتور قبل از وارد شدن به محفظه احتراق از فیلتر هوای خودرو گذشته تا بدون آلودگی و گرد و غبار، وارد موتور خودرو شود.فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنک کنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان نیاز ندارند.هنگامی که ما پای خود را روی پدال گاز می فشاریم، دریچه هوا به موتور بازتر می شود و اگر هوای کافی به موتور نرسد، مطمئنا نمی توان از موتور انتظار قدرت بیشتری داشت.فیلتر هوای اسپرت با سیستم خنک کننده این امکان را می دهد تا تمام نیاز موتور به هوا رفع گردد و در هنگام فشردن پدال گاز، هوای خنک سریعا به موتور انتقال یابد تا خودرو کم نیاورد. این دیسکها معمولا از جنس آهن ساخته میشوند و میتوانند به دو صورت توپر معمولی یا دارای پرههای داخلی برای خنک کاری باشند.۲. این نشتی به رنگ های سبز و سفید رنگ در دور قطب های مثبت و منفی ایجاد میشود. مواردی تخصصی.نسبتاً پرهزینه و همچنین با نیاز به ایجاد تغییرات اساس در موتور (چه از نظر قطعات جانبی و چه از نظر تنشهای وارده بر موتور) می باشند که انجام آنها توسط اشخاص یا کارگاههای کوچک معمولاً عملی نیست و به همین دلیل در این جا بررسی نمی شودمان حجمی موتور می باشد. یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبلی بودیم استیضاحی مطرح نشد تا بهانهای دست آن دولت تنبل داده نشود سپس با آغاز دولت سیزدهم تقریبا به همه وزرای پیشنهادی دولت، مجلس رای داد و بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم. به خصوص در سر پایینیها و نواحی کوهستانی باید بسیار مراقب بود و هنگامی که موتور خودرو خاموش است اجازه ندهید گیربکس در وضعیت خلاص باشد، چون به راحتی از کنترل خارج میشود.فشار از طریق روغن ترمز به لنتها وارد میشود - البته به وسیله پیستونها - و یکی دیگر از مشکلات سیستم ترمز این است که گرمای لنتها به راحتی به روغن ترمز منتقل میشود.اولین مرحله برای این که مشخص کنید به چه میزان افزایش کارایی، در سیستم ترمز خودروی خود نیاز دارید؟ استفاده از بنزین معمولی چون درجه اکتان پایینی دارد، در هنگام متراکم شدن در سیلندر سبب پدیده ضربه زدن می شود و همین موضوع باعث میشود که پیش از اینکه شمع جرقه بزند، مخلوط مشتعل شده و این مورد باعث کاهش توان خروجی موتور و ضربه در محدوده سرسیلندر می گردد. این نوع لنتها در هنگام استفاده سفت و سخت ترند، اما طول عمر آنها به دلیل استفاده از مواد فلزی در ساختار آن ها، بالاتر از انواع معمولی است.۳. گروه کسب و کار: اگر به دنبال راهی برای بهبودعملکرد خودرو جک j4 خود هستید و نمی خواهید هزینه زیاد و زمان زیادی صرف آن کنید، ریمپ ایسیو جک جی4، بهترین پیشنهاد برای شما است.

وی ادامه داد: امروز استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال نارضایتی مردم از عملکرد این وزارتخانه است. دیسکهای شیاردار ظاهر زیبایی دارند و عملکرد آنها قابل قبول و مناسب است؛ با این وجود استفاده از این دیسکها سبب میشود که لنت ترمز خودرو کمی زودتر از حالت معمول به اتمام برسد.۳. به همین دلیل ، DPF توسط تولید کنندگان وسایل نقلیه مانند لنت ترمز یا فیلترهای هوا و غیره به عنوان یک کالای به اصطلاح مصرفی قابل طبقه بندی طبقه بندی می شود و تحت ضمانت قرار نمی گیرد. از روش های تقویت ترمز پراید باید به تقویت دیسک ترمز و لنت ترمز اشاره کرد. که از آن ها می توان به باتری، کوئل، دینام، دلکو، مدارهای الکتریکی، آفتامات، شمع و وایر آن، فیوزها، کنترل کننده ها و همچنین سوکت ها اشاره کرد. در همین سال پروژههای فرامرزی تولید سمند آذربایجان، بلاروس، سوریه و ونزوئلا به بهرهبرداری رسیدند. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار خودرو بود اما آنچه که فروخته شده ۹۹۴ هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد افزایش داشته است. رسولی نژاد در ادامه گفت: محور اول استیضاح به خودرو باز میگردد براساس گزارشات، کل تولید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، ۵۵۰ هزار دستگاه بود اما آمار فروخته شده ۶۱۳ هزار دستگاه است. نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل تولیدات سایپا در سال ۱۴۰۱، ۳۵۱ هزار دستگاه بود و آمار فروخته شده ۳۸۱ هزار دستگاه است. این خدمات و امکانات در نقاط پیرامونی غیرمتمرکز خواهد بود و با هدف کاهش مسافت پیادهروی، بهبود دسترسی و به حداقل رساندن نیاز به زیرساختهای جادهای جدید جانمایی میشوند. معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود.این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد. زیرا بسیاری از مالکان خودروهای کاربراتوری بر این باورند که کیفیت روغن چندان هم مهم نیست. سید کمال هادیانفر، رئیس وقت پلیس راهور ناجا بارها از ایمنی و کیفیت پایین خودروهای ایرانی انتقاد کرده است: در تصادفات جادهای ۹۲ الی ۹۳ درصد از ایربگهای خودروهای داخلی باز نمیشود و اینکه خودروهای ما نه زیباست، نه ایمنی دارد، نه کیفیت دارد، خیلی هم گران است.

هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است.اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید.اگر به خودروهای اسپرت و مخصوص مسابقات دقت کرده باشید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های قسمت عقب خودرو را نیز کاملا حذف می کنند تا خودروی آن ها سبک تر شود.تغییر رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تغییر سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافه از صندوق عقب، تغییر جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این دست، از جمله روش هایی است که می توان وزن خودرو را کاهش داد. یعنی بهنوعی باید بگوییم که تقویت موتور ماشین به معنی افزایش اسب بخار آن هم هست. تیونینگ خودرو یعنی ارتقا دادن مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو. به طور کلی تیونینگ کردن یعنی ارتقا دادن بخش های مختلف خودرو مثل: قدرت موتور، ظاهر خودرو، و ایجاد تغییرات در سایر بخش های خودرو اسـت.تیونینگ خودرو را به طور خلاصه میتوان بعنوان ارتقا دادن مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو تعریف کرد.در واقع هنگامی که از تیونینگ یک خودرو صحبت می کنیم منظور اصلی تغییر ظاهر، تقویت موتور و مشخصات فنی یا ایجاد تغییرات مهم در سایر بخشهای آن خودرو اسـت.بـه گونهای کـه در پایان کار خودروی مورد نظر بـه خودروی جدیدی تبدیل می شود. در چنین مواردی دو بخش مهم سیستم ترمز وجود دارند که باید به آنها پرداخته شود که یکی از آنها لنت است و دیگری دیسک ترمز. در هنگام انجام حجم زدن بیشتر موتور نیاز به تغییر زوایای میل سوپاپ و تغییر پورت های سرسیلندر حس میشود و کار پورت و پولیش کردن آن و همچنین نصب سوپاپهای بزرگتر دور از انتظار نیست. ترمزها با لنتهای اصطکاکی کار میکنند که روی دیسک خودرو فشار وارد میکنند و مسلما هر چقدر این فشار بیشتر باشد اصطکاک بیشتری حاصل میشود و ترمز محکمتری گرفته خواهد شد. این امکان وجود دارد که موتور شما تا 50٪ قدرت بیشتری در طی تنظیم موتور برای افزایش گشتاور بدست آورد. فیلتر هوا نقش بسیار مهمی را در موتور دارد. فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنککنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان موردنیاز ندارند.

این هوای ورودی به موتور قبل از ورود به محفظه احتراق از فیلتر هوای خودرو عبور می کند تا بدون آلودگی و گرد و غبار وارد norbert performance موتور خودرو شود. چیپ تیونینگ به شما این امکان را میدهد که تنظیمات کارخانه موتور خود را اصح کنید تا عملکرد ماشین خود را بهبود بخشید. بهترین راه برای بهبود عملکرد جک J4 و استفاده حداکثری از موتور، ریمپ ECU یا چیپ تیونینگ است. ریمپ ECU همچنین میتواند پتانسیل قدرت و گشتاور موتور شما را باز کند. موتور شما به سختی کار نمی کند زیرا گشتاور اضافی در محدوده دور کمتر است. رانندگان مسابقات و کسانی که در شرایط سخت رانندگی میکنند با این گرم شدن سیستم ترمز به خوبی آشنا هستند؛ آنها مجبورند که بیشتر از ترمز استفاده کنند و ترمزهای محکمتری بگیرند و در عین حال مراقب گرمای بیش از حد ترمزهای خود هم باشند و به آنها فرصت خنک شدن بدهند.وقتی که پدال خودرو را میفشارید از طریق بوستر ترمز و به کمک موتور فشار روغن ترمز تقویت میشود و به همین دلیل است که وقتی موتور خودرو خاموش است قدرت ترمزهای شما چندین برابر کمتر است. لنت های غیر فلزی (non-metalic)لنتهای غیر فلزی معمولا به صورت استاندارد استفاده میشوند و قیمت پایینی هم دارند. این قطعه مشکلاتی نیز دارد؛ برای مثال این اصطکاک به مرور زمان سبب خورده شدن لنت و کاهش ضخامت آن میشود و اگر ضخامت آنها از حد معینی کمتر شود باید آنها را با لنتهای نو تعویض کرد. هنگامی که شهرها نرخهای بازار را برای پارکینگ دریافت میکنند، و زمانی که پلها و تونلها عوارض دارند، رانندگی از نظر هزینههای خارج از جیب کمتر رقابتی میشود. از همین جهت است که جریمه چراغ زنون برای خودروهایی که به صورت دستی از این چراغها استفاده میکنند، اعمال میشود. ما در این قسمت از تقویت موتور خودرو ، به ارائه راهکارهایی در زمینه افزایش قدرت موتور خودرو خواهیم پرداخت که بدون نیاز به دانش خاصی بوده و خود راننده به تنهایی یا با کمک یک تعمیرکار معمولی، می تواند از عهده انجام آن برآید.در ادامه با ما همراه باشید تا این راهکارها را آموزش داده و روش های خاصی را برای تیونینگ ساده خودرو به این روش، ارائه کنیم. این امر خطر و شدت ضربه راننده یا حتی ضربه زدن به ستون را در هنگام تصادف از جلو کاهش میدهد. اگر واردات خودرو از سوی دولت و وزارت صمت به درستی انجام میشد -که وزارتخانه در این بخش خوب عمل نکرد- در بازار تاثیر مثبت میگذاشت.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از نوربرت پرفورمنس دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402