3 کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در عینک شنا انجام دهید

استفاده از وسایل زمانسنجش الکترونیکی و رایانه ای کردن اطلاعات مربوط به شنا و نیز استفاده از دستگاههای تلویزیو

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

استفاده از وسایل زمانسنجش الکترونیکی و رایانه ای کردن اطلاعات مربوط به شنا و نیز استفاده از دستگاههای تلویزیونی مدار بسته برای ردهبندی شناگران در پایان شناها از سال ۱۹۶۴ و از بازیهای المپیک توکیو آغاز شدهاست. در ضمن هنگام شنا در آب دریا و یا استخرهای سرباز، میتوان از عینک شنای UV دار نیز استفاده کرد. سال ۱۸۷۵ شناگر آمریکایی (ماتیووب) دریای مانش را به وسیلهٔ شنای قورباغه در مدت ۲۲ ساعت طی کرد و شاهکار او انعکاس بزرگی داشت. در این مسابقات (ماسارو یوروکاوا) قهرمان المپیک و همچنین تعداد دیگری از شناگران بیشتر مسیر خود را در زیر آب طی کردند. در ضمن، بهدلیل وجود کلر در آب و آسیب ندیدن چشم، استفاده از آن مفید است اما استفاده نکردن از عینک هم مانعی ندارد. این پرتوهای قوی حتی در روزهای ابری هم به ما آسیب میرسانند. تا سال ۱۳۱۴ در سراسر ایران حتی یک استخر شنا هم نبود و فقط در اردوگاه نظامی اقدسیه تهران یک استخر برای آموزش شنا به دانشجویان دانشکده افسری ساخته بودند. با شروع جنگ جهانی اول، ادامه پیشرفت سازمان جوان فینا حداقل به مدت ۴ سال متوقف شد و حتی پس از جنگ به علت سردی بین کشورها و روابط ورزشی عملاً ادامه کار فینا میسر نشد و این امر تا سال۱۹۲۵ به درازا کشید.

همین طور به علت بهره گیری از مواد نفتی در ساخت انها، امکان بروز آلرژی و سایر مریضی هاي پوستی در اثر بهره گیری از انها چندان هست. بعد از آن طرح برگزاری مسابقات شنا در کشورهای مختلف توسعه یافت و در نیمه دوم قرن نوزدهم این مسابقات شروع شدهاست. استخر، محل خصوصی است برای شنا، شیرجه، و واترپلو و سینکرونایز (رقص در آب) که در اندازههای مختلف ساخته میشود؛ ولی، استخرهایی که در آنها مسابقات رسمی را برگزار میکنند باید دارای مشخصاتی معین باشد. این نوع شنا ساختمان بدن را انعطافپذیر و خوشاندام میسازد، سی دقیقه انجام شنای پروانه در وزنهای مختلف کالریهای متفاوتی میسوزاند البته سعی کنید حرکات شنای پروانه را درست انجام دهید و از کشش بیخود کمر گردن شانه خودداری کنید. این ورزش در ایران نیز از دوران باستان دارای طرفداران زیادی بودهاست. همچنین اطلاع از قیمت عینک شنا و قیمت عینک شنا ارزان نیز در این مجموعه امکانپذیر است. در کنگره فینا که در همان سال برگزار شد، جورج دبلیو هرن دبیر مؤسس فینا از سمت خود کنارهگیری کرد و به عنوان اولین رئیس افتخاری فینا برگزیده شد. برنامه مسابقات شنای مردان در المپیک شامل رقابتهای کرال سینه، کرال پشت و قورباغه میشد که تقریباً در سال ۱۹۰۸ جنبه استاندارد پیدا کرد و تا سال ۱۹۵۲ بدون تغییر باقی میماند.  This  po st w​as done  by G᠎SA C᠎on tent  Generat​or D em​ov᠎ersion.

اولین مدرسهای که در سال ۱۸۱۰ شنا را در برنامه خود گنجاند، مدرسه (فورتا) در آلمان بودهاست و به تدریج سایر مدارس از این برنامه استقبال کردهاند. عینک های سوئدی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این مدل عینک در تمامی فروشگاههای لوازم ورزشی موجود هستند و برای شنا کردن در استخرهای روباز و سرپوشیده تا عمق ۷ متر مناسب هستند. برای پیشگیری از این التهاب و داشتن دیدی مناسب در هنگام شنا کردن میدانید که باید از عینک شنا مخصوص استفاده کنید. این یکی از عینک های استاندارد اروپایی و ملی است که دارای نشانه های استاندارد برای کیفیت و ویژگی های یک عینک است. شاید به جرات بتوان گفت که عینک هاي شنای ساخته شده از سیلیکن ضد حساسیت، بزرگ ترین هدیه اي هست که تعداد محدودی از برند هاي معتبر به شناگران هدیه داده اند. با پایان یافتن جنگ پر مشقت دوم، بیشتر از یک سال طول کشید تا هیئت اجرایی فینا توانستند در ۱۴ ژوئن ۱۹۴۶ در لندن گرد هم جمع شوند. در آخر ضربه پای شنای قورباغه با ضربه عمودی جایگزین و شنای کرال سینه متولد شد. اولین شناگر مردی که شنای ۱۰۰ متر کرال سینه را زیر یک دقیقه شنا کرد، جانی ویسمولر آمریکایی بود.

در این سال تعداد اعضای فینا به ۷۵ فدراسیون ملی رسیده بود. این خانه در سالهای قبل از انقلاب به موزه تبدیل شد و بعد از انقلاب هم اشیا و داراییهای بیشتری به آن اضافه کردند. جورج دبلیو هرن دبیر مؤسس این فدراسیون، ایجاد این نهاد بینالمللی را نتیجه افزایش تماسهای بینالمللی در ورزش و مخصوصاً به تأسّی از بازیهای المپیک آن روز ذکر میکند. طرز برگزاری مسابقات باعث بالا گرفتن مخالفتهایی شد که نتیجه آن برگزاری کنفرانس بینالمللی لندن در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۱۹۰۸ است. ثمره و میوه این کنفرانس تأسیس فینا بود. استفاده از کلاه شنا سرعت فرد را افزایش داده و این کار به افراد تازهکار اعتماد به نفس میدهد و همچنین افرادی که موهای بلند دارند از ریختن موهایشان به داخل آب جلوگیری کرده و کلر موجود در اب به موهای افرادی که حساسیت دارند و موهایشان میریزد اثرگذار نخواهد بود و خانمها که موهای بلند دارند حتماً باید از کلاه استفاده کنند که این کار به بهداشت استخر کمک زیادی میکند. پیشرفت بعدی، اجرای دو ضربه پا در یک دور بود یعنی دو ضربه پا در هر حرکت دست که موجب کوتاهتر و سریعتر شدن حرکات دست شد. در همین زمان کرال در آمریکا نیز پیشرفت کرد و بالاخره شیوه آمریکایی ۶ ضربه پا، جهان را فتح کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن