چه وظایفی بر عهده وکیل خانواده متخصص است؟

اولین نهاد اجتماعی که افراد به آن وارد شده و در آن‌ قرار می گیرند، خانواده است‌. یک خانواده با ازدوا

توسط ABESTANEWS در 10 اسفند 1400

اولین نهاد اجتماعی که افراد به آن وارد شده و در آن‌ قرار می گیرند، خانواده است‌. یک خانواده با ازدواج کردن مرد و زن تشکیل شده سپس‌ به دنیا آمدن فرزندان خانواده بزرگ تر شده و گسترش پیدا می کند. بدون شک اعضای یک خانواده دارای حق و حقوقی هستند همچنین هریک از آن ها تکالیفی را به عهده دارند که موظفند به آن ها به درستی عمل کنند. در صورتی که هر کدام از افراد خانواده در انجام تکالیف خود کوتاهی کند و حق دیگری را پایمال کند، دعاوی خانوادگی رخ می دهد. یکی از مواردی که باید برای رسیدگی به پرونده های خانوادگی به آن اهمیت ویژه ای داد، وجود یک وکیل‌ خانواده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی وظایف یک وکیل امور خانواده بپردازیم‌‌. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

وکیل خانواده در تهران کیست؟

بهترین وکیل خانواده به وکلایی گفته می شود که در حوزه امورات مربوط به خانواده فعالیت دارد و از تجربه بسیار زیادی برخوردار می باشد. به بیان دیگر این نوع وکیل در دعاوی خانوادگی متخصص می باشد. دعاوی خانوادگی مختص به رابطه های شخص و با خانوادگی بین افراد است. دعاوی همانند طلاق، مهریه، نفقه و... از جمله مهمترین دعاوی خانوادگی هستند.

وظایف بهترین وکیل امور خانواده چیست؟

با وجود این که گرفتن وکیل متخصص در تهران برای تمامی امور حقوقی امری الزامی نیست  اما اخذ وکیل خانواده خوب به هر حال خالی از لطف نبوده و سبب پیشبرد بسیار بهتر دعاوی خانوادگی کمک خیلی زیادی خواهد کرد‌.

همانگونه که از لحاظ انسانیت هر شخصی با صرف نظر از این که چه نژاد، زبان، ملیت،‌مذخب و رنگ پوستی دارد، عضوی از خانواده بشر‌‌ می‌ باشد‌. در واقع تمامی انسان ها در جامعه حق و حقوقی دارند که خانواده هم جزئی جامعه می باشد. در برخی اوقات افراد جهت حمایت از حقوق خود و احاقه آن‌ به یک وکیل امور خانواده متخصص نیاز دارند تا بتواند در این زمینه به آنها کمک کند. در واقع بهترین وکیل خانواده در تهران کسی است بتواند با دقت به حرفای موکل خود گوش کند، پرونده مربوط به دعاوی خانوادگی را با حوصله و دقت کافی بررسی کند، از اسرار موکل خود حفاظت کند و بتواند با بهره مندی از مهارت و تجربه خود، حقوق موکل خود را در دادگاه خانواده احاقه کند.

ویژگی وکیل خانواده خوب

وکیلی که در زمینه مسائل خانوادگی‌ راهنمایی و مشاوره ارائه می دهد و یا برای رفع حق و حقوق خانوادگی فعالیت دارد، لازم است که در زمینه های روانشناسی‌ نیز تا حدودی اطلاعات داشته باشد. این امر سبب می گردد تا وکیل خانواده بتواند با موکلان خود تعامل داشته و ارتباط خوبی را برقرار کند. خانواده نهادی بسیار حساس است و زمانی که مشکلات خانوادگی رخ می‌ دهد، فشار روحی و روانی بسیار زیادی به افراد وارد می شود. وکلای خانواده با موکل هایی با روحیه ها و‌ سن های متفاوتی ارتباط دارند. بنابراین لازم است از نسبت به مسائل روانشناسی آگاهی داشته و بتوانند موکل خود  را به خوبی درک کنند.

از دیگر‌‌ ویژگی‌ های بهترین وکیل امور خانواده، دارا بودن تعهد و وجدان کاری می باشد. وکلای خانواده با وجدان و خوب هنگامی که یک پرونده خانوادگی به آن ارجاع می شود، در وهله اول باید به دنبال ایجاد صلح و آرامش بوده و همچنین به دنبال راهی برای حل پرونده بدون نیاز به مراجعه دادگاه و قاضی باشد.

از جمله راه های برقراری صلح‌ و آرامش می‌ تواند مراجعه به پزشک روانشناس و یا  صحبت نمودن با اقوام، بزرگترها، دوستان و آشنایان باشد. به طور کلی از وظایف و ویژگی‌ های بهترین وکیل خانواده عبارتند از:

تسلط به قوانین و مقررات

وکیلی که در حوزه پرونده های خانوادگی فعالیت می کند، باید به تمامی قوانین خانواده تسلط داشته باشد. تسلط کافی وکیل به قوانین و مقررات جدید خانواده موجب می شود که او قادر باشد در موقعیت و شرایط مناسب، بهترین استفاده ها را به نفع موکل خود انجام دهد‌.

بنابراین می توان گفت انتخاب یک وکیل‌ امور خانواده متخصص و با تجربه روی بالا رفتن میزان موفقیت یک پرونده خانوادگی، تاثیر بسزایی دارد. بهتر است همیشه از وکلایی کمک بگیرید که به صورت تخصصی تنها در زمینه مسائل خانوادگی فعالیت دارند، زیرا این گونه وکلا دارای‌ تجربه بیشتری بوده و بهتر می توانند به پیشبرد پرونده کمک کنند.

توانایی دفاع از موکل خود

در واقع وکیلی که به امورات خانوادگی می پردازد، باید از توانایی بسیار زیادی جهت مجادله و دفاع برخوردار باشد‌ با پیگیری درست و به موقع از حقوق موکل خود، قادر باشد تا به بهترین شکل ممکن پرونده را به موفقیت برساند. به دلیل این که دعاوی مربوط به خانواده از حساسیت و پیچیدگی زیادی برخوردار است و به طور مستقیم با زندگی خصوصی افراد رابطه دارد، این موضوع خیلی مهم است که وکیل خانواده بتواند هر چه زودتر پرونده را به نتیجه رسانده و موجل این نشود که افراد برای چندین سال درگیر آن پرونده باشند.

همچنین وکیل خانواده خوب در تهران، باید دارای وجدان کاری باشد و به خاطر گرفتن حق الوکاله بیشتر، دعای را خیلی ضروری نمی باشند، به جریان رسیدگی وارد نکند. این درست است که هزینه وکیل خانواده سال چندین سال اخیر خیلی افزایش یافته اما این موضوع نباید سبب گردد تا ما به نقش مهم وکلای خانواده برای رسیدگی به پرونده غافل شویم.

همانطور که گفته شد‌ پرونده های خانوادگی از پیچیدگی زیادی دارند، افراد عادی نمی توانند در چنین مواقعی ریسک‌ کنند و با آگاهی کمی که دارند به تنها به پیگیری دعاوی خانوادگی خود بپردازند. زیرا این کار باعث شده تا نتیجه پرونده خانوادگی هیچ نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

https://tasvirrooz.ir/111773/

انواع دعاوی خانوادگی

دعاوی خانوادگی دارای انواع مختلفی هستند که وجود یک وکیل امور خانواده خوب برای حل آن ها ضروری است‌. مهم ترین دعاوی خانوادگی عبارتند از:

  • عدم پرداخت مهریه زن

  • نحوه تعلق مهریه زوجه

  • اجرت المثل در ازدواج

  • اعسار از پرداخت مهریه

  • فسخ نکاح

  • ازدواج موقت

  • الزام به تمکین

  • طلاق توافقی

  • حضانت فرزند

هزینه وکیل خانواده در تهران

در واقع برای هزینه حق الوکاله وکلای خانواده، نمی توان مبلغ دقیقی را بیان کرد، زیرا قیمت وکیل خانواده به میزان پیچیدگی پرونده بستگی خواهد داشت.

آخرین مطالب