رایحههایی با نتهای خالص و مشخص

داستان سریال دربارهٔ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر است که پیش از خودکشی دلخراش خود، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و د

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

داستان سریال دربارهٔ دختر نوجوانی به نام هانا بیکر است که پیش از خودکشی دلخراش خود، ۱۳ نوار کاست ضبط کرده و در هرکدام از آنها یکی از دلایل خود برای خودکشی را شرح میدهد. در سریال کلی بعد از گوش دادن به نوار برایس به خانه او رفته و با برایس درگیر میشود و اعترافات او را ضبط میکند اما این اتفاقات در کتاب نمیافتد. فصل چهارم سریال نیز همچون فصل قبلی با واکنش منفی منتقدان همراه بود و در زمنیه روایت پیچیده، خطهای داستانی پی در پی و بیهوده، حذف بدون توضیح برخی از شخصیتهای مکمل در فصلهای قبلی و دور شدن از منبع اقتباس مورد انتقاد قرار گرفت. ۴۰۰ و ۸۰۰ (۱۹۷۹) - رایانههای اولیه در بدنههای نخودی رنگ قرار داشت، مدل ۴۰۰ یک صفحه کلید پردهای داشت، مدل ۸۰۰ نیز دارای کلیدهای کامل، دو درگاه کارتریج و خروجی نمایشگر بود. 130XE دارای ۱۲۸ کیلوبایت حافظه رم و یک رابط کاربری کارتریج توسعه یافته (ECI) به جای درگاه سریال (PBI) بود. البته رابطه بین آنها صرفاً یک رابطه دوستانه بود اما وقتی این رابطه دچار فروپاشی میشود، هانا ضربه روحی دیگری را تجربه میکند.

اولین نمونههای 65XE فاقد ECI یا PBI بود که البته در مدلهای جدیدتر ECI اضافه شد. این تراشه در دو مدل "دو هستهای" و "چهار هستهای" نیز موجود بود که در بسیاری از دستگاههای آرکید بازی ساخت شرکت آتاری در دهه ۸۰ میلادی (مانند دستگاههای بازی فرماندهی موشکی و آستروید دلوکس مورد استفاده قرار میگرفت. در آتاریهای اولیه ۴۰۰ و ۸۰۰ استفاده میشد. سیستم عامل بازبینی شده B - تعداد ۳ تراشه (۱۰ کیلوبایت رام) همراه با اصلاح مشکلات نرمافزاری در اغلب رایانههای آتاری ۴۰۰ و ۸۰۰ استفاده شد. سیستم بازی XE (سال ۱۹۸۳) - یک کنسول بازی با رنگ بدنه نخودی روشن با یک صفحه کلید نرم و مسافرتی که کاملاً جدا از دستگاه بود. CTIA جانشین تراشه TIA مورد استفاده در آتاری ۲۶۰۰ بود. سیستم عامل بازبینی شده A - تعداد ۳ تراشه (۱۰ کیلوبایت رام) در رایانههای اولیه استفاده شد. با وجود فقط یک درگاه ارتباطی، کاربران تازهکار به راحتی میتوانستند اقدام به اتصال لوازم جانبی و در نهایت گسترش سیستم خود نمایند. تمامی این لوازم جانبی از درگاه اختصاصی سریال ورودی/خروجی آتاری استفاده میکردند که از این روش میتوانستند به صورت زنجیروار و مانند یک رشته به هم متصل شوند.

مدلهای پال که بعداً تولید شدند از تراشه 6502C به عنوان سی پی یو استفاده میکردند. استفاده میکردند. هر کدام از لوازم جانبی که به سیستم متصل میشد یک «ID» مخصوص میگرفت و در هنگام بوت شدن سیستم درایورهای مورد نیاز را به اینجا رایانه منتقل میکرد. در ابتدا شرکت آتاری اطلاعات تکنیکی رایانههای ۸-بیتی خود را منتشر نکرد، این اطلاعات فقط در دسترس شرکتهای بازیسازی قرار گرفت که با "حفظ اسرار" مشاهده وب سایت آتاری موافقت میکردند. اما این اصلاحات باعث عدم سازگاری نرمافزارها با مدلهای قدیمی تر میشد، شرکت آتاری برای حل این مشکل اقدام به عرضه Translator Disk بر روی فلاپی دیسک نمود که کاربران مدلهای XL و XE با بارگذاری آن در واقع سیستم عاملهای A و B مدلهای ۴۰۰ و ۸۰۰ را در سیستم خود اجرا میکردند و مشکل عدم سازگاری با این روش حل میگردید. این جدول برای آخرین بار در سال ۲۰۱۰ تغییر یافتهاست، گروه آروماتیک به میان مرکبات و چوب خشک حرکت کرده تا نمودار را با مطالعات اخیر در درک بو همسان سازد. هر دو سیستم دارای شیارهای توسعه حافظه (تا ۴۸ کیلوبایت) نیز بودند.

↑ یکی از مهندسان دوران ۸-بیت Joe Decuir نام داشت که بعدها و هنگامی که در استخدام شرکت مایکروسافت بود بر روی سیستم USB نیز کار میکرد و یکی از اولین افرادی است که بر روی اولین USBهای ساخته شده مشارکت داشتهاست. نام رمز این مدل Dynasty بود. مدل 1600XL - نام رمز این مدل Shakti بود که دارای دو تراشه ۶۵۰۲ و ۸۰۱۸۶ و دو گرداننده داخلی فلاپی دیسک ¼۵ اینچ بود. در سال ۱۹۸۴ کتابی منتشر گردید که بهطور خلاصه و در ۱۹۸ صفحه اقدام به مقایسه بازیها نموده بود. از آن جا که هر خط تصویری بهطور کاملاً مجزا قابل برنامهنویسی میباشد، این قابلیت به برنامه نویسان اجازه میداد تا ترکیبی از متن و گرافیک را بدون دخالت سی پی یو، ایجاد کنند. هنگامی که «لیست نمایش» و پارامترهای DMA تعیین شدند، تصویر بدون دخالت سی پی یو و بهطور اتوماتیک تشکیل میشود. تراشه CTIA/GTIA همچنین کنترلکننده عملیات گرافیک موسوم به اسپرایت میباشد (تصاویر دوبعدی گرافیکی مستقل بیت مپ که اکثراً در بازیهای ویدئویی مورد استفاده قرار میگرفتند). مواد شیمیایی خاصی که در عطرسازی استفاده میشوند حتی اگر نه برای انسان، اما حداقل برای حشرات، سمی میباشند. ابتدا یونیورسال استودیوز قصد داشت تا بر اساس کتاب سیزده دلیل برای اینکه فیلمی اقتباسی بسازد که در آن سلنا گومز در نقش «هانا بیکر» ظاهر شود اما این پروژه به سرانجام نرسید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از این صفحه دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402