وقتی صفحه اصلی Grow Too Shortly، This is What Happens

به عنوان مثال اگر بیت دستیابی یک صفحه در شش تیک آخر ساعت به صورت ۱٫۰٫۰٫۱٫۰٫۰ باشد، شمارنده دستیابی به شکل ۱۰۰

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

به عنوان مثال اگر بیت دستیابی یک صفحه در شش تیک آخر ساعت به صورت ۱٫۰٫۰٫۱٫۰٫۰ باشد، شمارنده دستیابی به شکل ۱۰۰۰۰۰۰۰، ۰۱۰۰۰۰۰۰، ۰۰۱۰۰۰۰۰، ۱۰۰۱۰۰۰۰، ۱۱۰۰۱۰۰۰، ۰۱۱۰۰۱۰۰ است. چرا که الگوریتم سالخوردگی، تنها ۱۶ یا ۳۲ ارجاع آخر را نگه میدارد. صفحه گسترده (به انگلیسی: Spreadsheet) به صفحات جدولبندی شده که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند اطلاق میشود. صفحات شکلدهندهٔ پوستهٔ زمین بهطور کل از دو نوع سنگکرههای اقیانوسی و سنگکرههای قارهای کلفتتر تشکیل میشوند که هر نوع پوستههای خاص خود را دارند. ممکن است این قاب صفحه حاوی داده باشد طوریکه این داده به شکل پویا تخصیص داده شده باشد یا حاوی دادهای باشد که پس از ورود به حافظه اصلی آن را تغییر داده باشیم (اصطلاحاً کثیف شده باشد). سیستم عامل میتواند به شکل دورهای صفحات کثیف را پیش تمییز کند یعنی صفحات دستکاری شده را به دیسک بریزد با وجود اینکه ممکن است باز هم دستکاری شوند. برنامهای که حافظه را آدرسدهی میکند، از جریان نقص صفحه و طریقه واکشی آن با خبر نیست. در این روش صفحات فقط زمانی بارگذاری میشوند که عیب صفحه رخ دهد.

صفحات پوستهٔ زمین (به انگلیسی: تکتونیک) به این دلیل قابلیت حرکتی دارند که سنگکُرههای پوشانندهٔ سطح زمین دارای جِرم حجمی و نیروی بیشتری در مقایسه با لایههای زیرینِ خود به نام سستکُره هستند. بر اساس این نظریه، سنگکُره (پوستهٔ کُرهٔ زمین) (به انگلیسی: لیتوسفر) زمین از صفحاتی (به انگلیسی: صفحات تکتونیکی) تشکیل میشود که در کل شامل ۷ یا ۸ صفحهٔ اصلی، که در مواردی خود از تعدادی صفحات کوچک تشکیل میشوند، ساخته شدهاست. در این روش سعی میشود تا صفحات مورد نیاز قبل از درخواست پیشبینی شوند و به حافظه اصلی بارگذاشته شوند. دستگاههای یونیکس یا شبه یونیکس اجازه استفاده از دستگاههای مختلف را به شکل همزمان میدهند که این روش عملکرد سریعی دارند. این رده ۷ زیرردۀ زیر را دارد، این رده در کل ۷ زیررده دارد. این صفحه آخرینبار در ۱۷ آوریل ۲۰۲۳ ساعت ۰۵:۲۰ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۸:۵۳ ویرایش شدهاست. در این صورت باید قبل از آزاد کردنش داده آن را در ریسک بنویسیم. یک سری از سیستم عاملها به شکل دورهای دنبال صفحاتی هستند که اخیراً مورد ارجاع قرار نگرفتهاند و این صفحات را آزاد کرده و به لیست صفحات آزاد اضافه میکنند این عمل اصطلاحاً دزدی صفحه نام دارد.

معماریهای جدیدتر از قطعهبندی حافظه استفاده میکنند و این قطعهها هستند که واحد انتقال بین حافظه اصلی و دیسک هستند. محل داده را روی دیسک مشخص کند. ۷ صفحه اصلی وجود دارد که لیست آن را به ترتیب وسعت در زیر مشاهده میکنید. استفاده کند. در این روش سیستم عامل دادهها را از حافظه ثانویه گرفته و داخل صفحههایی با اندازه یکسان میریزد. ریزپردازنده وضعیت هر سوئیچ را هماهنگ و واکنش لازم در خصوص تغییر وضعیت یک سوئیچ را از خود نشان خواهد داد. زمینساخت صفحهای یا تکتونیک صفحهای (به انگلیسی: Plate tectonics) به بررسی و مطالعهٔ حرکات وسیعمقیاس در سنگکُرهٔ (به انگلیسی: لیتوسفر) کُرهٔ زمین میپردازد. اگر اندازه صفحات بزرگ در نظر گرفته شود، این امکان وجود دارد که حافظه بیشتری از این راه به هدر برود. در نتیجه وقتی که قرار است صفحهای برای جایگزینی انتخاب شود، سیستمعامل صفحهای را برمیدارد که دارای کمترین شمارنده است. تیو در این باره گفت: «من واقعاً با آنها تماس تلفنی گرفتم و معلوم شد آنها شوخی میکردند، که واقعاً مأیوسکننده بود، در نتیجه در آخرین لحظه آن پیشنهادها را حذف کردم». Data w as c re ated by G​SA Conte​nt Generat​or DEMO !

در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ زمینساخت صفحهای موجود است. مفهوم زمینساخت همچنین برای گفتگو دربارهٔ حرکت آهستهٔ صفحهها بهکار میرود، که در آن مورد به آن بیشتر زمینساخت صفحهای یا رانش قارهای گفته میشود. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ صفحه اصلی موجود است. برنامه با ادامه روند اجرایش ممکن است به صفحات بیشتری نیاز داشته باشد که در حافظه اصلی نباشند و با رخ دادن عیبهای صفحه، صفحات مورد نیاز از فایل اجرایی توسط سیستم عامل به حافظه اصلی بارگذاری میشوند. عموماً این روزها وب سایتها دارای انعطاف بیشتری هستند. برنامه طراحی میشود. برای افزایش سرعت پاسخ گویی سیستم، سیستم صفحهبندی پیشبینی میکند که کدام صفحات قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و آنها را به حافظه اصلی بارگذاری میکند قبل از این که برنامهای به آنها رجوع کند و عیب صفحه رخ دهد. در منطقه غرب مدیترانه نیز، حرکات نسبی صفحات اوراسیا و آفریقا، ترکیبی از نیروهای فشاری و جنبی را ایجاد میکند که تمرکز اصلی آن بر منطقه ی معروف گسل شرکت اینتکس ایران متغیر آزور-جبلالطارق میباشد. خالی برای جای دادن صفحه در حافظه اصلی بدست آورد تا به عنوان محفظه برای داده عمل کند. ↑ صفحهٔ وب واژهٔ مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی به جای web page در انگلیسی است. همهٔ نوشتهها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alike در دسترس است؛ برای جزئیات بیشتر شرایط استفاده را بخوانید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن