مبانی استخر پیش ساخته آشکار شد

از استخر آب همچنین برای مصارف آموزشی و علمی نیز استفاده میگردد. بشر از دیرباز، به آب تنی کردن و شنا کردن به ع

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

از استخر آب همچنین برای مصارف آموزشی و علمی نیز استفاده میگردد. بشر از دیرباز، به آب تنی کردن و شنا کردن به عنوان تفریحی که ذاتا ایجاد نشاط می کند، علاقه داشته و از چندین هزار سال پیش به هر آبگیر و برکه ای می رسید، خصوصا در فصول گرم سال، تنی به آب میزد! هسته استخر به عنوان یک شهر در سمت جنوب و شرق رودخانه پلوار قرار داشت. اگرچه به نظر میرسد مکان این دژها نسبتاً با هسته داخلی استخر فاصله داشته باشد، اما در دوران قرون وسطی آنها را «در شهر بزرگ استخر» میدانستند. به این نکته هم باید توجه داشت که این گونه استخرها، براحتی قابل جابجایی بوده و اگر صاحب آنها خواستار تغییر محل سکونت خود باشد، می توان به همان اندازه ای که آن را آسان نصب کرده، استخر را جدا کرده و با خود به مکان جدید انتقال دهد! اینتکس شرکتی آمریکایی بوده که فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده و خط تولیداتی را در کشور چین راه اندازی کرده است تا از این طریق بتواند تولیدات خود را گسترش دهد . فروشگاه تهران اینتکس همچنین امکان خرید استخر پیش ساخته به صورت سفارشی و در ابعاد دلخواه را فراهم نموده است که می توانید با برقراری تماس ، مشاوره شده و سوالات خود را بپرسید. This  data w​as gen erated with GSA C ontent᠎ Gen᠎erator D emov​er sion​.

بدون شک خرید از این برند توصیه شده و می توانید با اطمینان خاطر استخر های پیش ساخته اینتکس را خریداری کرده و سال ها از آن استفاده کنید . استخر پیش ساخته فایبرگلاس، تمامی مصائب و مشکلات احداث استخرهای بتونی مانند گودبرداری، طراحی، محاسبه و صرف هزینه های گزاف برای جلوگیری از نشتی و تعمیرات آن در نتیجه ی نشست زمین را حل کرده و راه حلی مطمئن برای داشتن استخر شخصی می باشد. استخر های پیش ساخته به دلیل دردسر بسیار کمتر از نظر راه اندازی و قیمت بسیار ارزان خود ، مناسب تر از احداث استخر های بتنی می باشد به همین جهت بسیاری از مردم از این استخر ها برای ویلا ، باغ ها ، منازل و حتی آپارتمان ها استفاده می کنند . یک استخر پیش ساخته از دو بخش اصلی یعنی بدنه و پایه ها تشکیل شده است که در هنگام خرید بایستی به جنس هر دو بخش دقت کنید زیرا دوام و مرغوبیت اجناس استفاده شده در محصول است که کیفیت و استحکام آن را مشخص خواهد کرد . استخر های فایبرگلاس که توسط فروشگاه آکام استخر به فروش میرسند، در سایز ها و انواع متفاوتی موجود اند که قیمت آن ها بسته به سایز آن ها، متفاوت است. Article w as c re​ated  by G SA  C᠎ontent Gener​at​or Dem᠎oversion!

هرتسفلد حروف آرامی «PR BR» حکشده بر روی این سکهها را به عنوان مخفف آرامی prsʾbyrtʾ («قلعه پارسه») تفسیر کردهاست، که به نوبه خود ممکن است معادل فارسی باستان واژگان یادشده باشد. در استخر همچنین قلعه شکسته که به عنوان فروشگاه منسوجات عمل میکرد و قلعه اشکنوان، اسلحهخانه شهر، قرار داشت. استخر بتنی نیاز به کار اجرایی برای بتنریزی و ساختار پشتیبان دارد، در حالی که استخر فایبرگلاس که به صورت قالببندی شده موجود است، نصب آن سریعتر و هزینه کمتری نسبت به استخر بتنی دارد. نگهداری و تعمیر: استخر بتنی به دلیل ساختار سنگین و جامد، نیاز به تعمیرات کلی و نگهداری دارد. با این وجود، این نوع استخرها نیاز به تعمیر و نگهداری نیز دارند. نصب شوند. این دو نوع استخر با توجه به مزایا و معایب خود، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. حوض و استخر با بازتاب تصویر آسمان در خود همچنین نمادی از یگانگی آسمان و زمین یا همان مینو و گیتی بود. استخر فایبرگلاس توکار با حفاری در زمین دفن میشود و با خاک نرم درز های اطراف آن پوشیده میشود.

بویس خاطرنشان میکند که با توجه به مقام بلندپایه کرتیر، انتصاب او نشان میدهد که آتش مقدس در استخر بسیار مورد احترام بودهاست. او در زمان سلطنت خود دستور ساخت مجسمه و معبد آناهیتا در نزدیکی استخر را داد. موسی مفلحی والی خلیفه را در استخر شکست داد. نمونه برجسته این حوضهای بازتاب را میتوان در عمارت چهل ستون اصفهان پیدا کرد. مقدسی همچنین خاطرنشان کرد که احتمالاً این مسجد در ابتدا یک آتشکده بودهاست که در آن «تکههایی از حجاری تخت جمشید به کار رفتهاست». در سال ۲۰۵/۲۰۶، بابک پسر ساسان، گوچهر، حاکم استخر را از سلطنت خلع کرد. Parsa-staxra («دژگاه پارس») گرفته شدهاست که ارتباط نزدیک شهر با تخت جمشید در نزدیکی آن را میرساند. استخرفایبرگلاس از میلیونها نخ شیشهای در هم تنیده که با رزین پلی استر پوشانده شدهاند، ایجاد میشود. پس از گذشتن از تخت جمشید و نقش رجب در کنار کوه رحمت، چند قطعه سنگ حجاریشده روی هم وجود دارند که حالت دروازه را دارد و به پوزه تخت طاووس مشهور است. اختصار «ST» که به معنای استخر است بر روی سکههای ساسانی نیز آمدهاست.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن