گول لوازم عکاسی را نخورید

البته باید این را بگوییم جدا از دانش فنی و تجربه استفاده از لوازم و تجهیزات پیشرفته جدید مرتبط با عکاسی 360 د

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

البته باید این را بگوییم جدا از دانش فنی و تجربه استفاده از لوازم و تجهیزات پیشرفته جدید مرتبط با عکاسی 360 درجه ، یکی از موارد اصلی ساخت تور های مجازی رزولیشن بالا بوده و اکثرا قیمت بسیار گرانی دارند. بطور مثال خرید پایه مخصوص عکاسی شرکت manfrotto منفرتو (حدود قیمت 3 میلیون تومان)،پانوهد مخصوص عکاسی 360 درجه کمپانی ninja (حدود قیمت 7میلیون تومان )،دوربین های فول فریم dslr کانن و نیکون رزولوشن بالا (حداقل قیمت بادی 20 میلیون تومان) و لنز مخصوص فیش ای و فوق واید (حدود قیمت 15 میلیون تومان ) هزینه خواهد داشت.علاوه بر موارد بالا خرید سیستم های پردازش و نرم افزار های مخصوص ساخت تور مجازی و اکانت های مرتبط این کار نیز حدود 5 میلیون هزینه دارد .یعنی یک عکاس حرفه ای برای تهیه عکس های 360 درجه و ساخت تور مجازی باید حداقل 50 میلیون (4500 دلار) هزینه کند که مبلغ بسیار بالایی است.البته برای خروجی تور های مجازی با کیفیت معمولی می توانید از دوربین های 360 درجه دیجیتال استفاده کنید که هزینه کمتری دارند.این دوربین ها دارای 2 لنز فیش ای در قسمت جلو و پشت می باشند.قیمت دوربین های 360 درجه خوب ،براساس خروجی رزولیشن از 15 میلیون تا 50 میلیون متغیر است .خرید و استفاده از دوربین های 360 درجه زیر 30 مگاپیکسل بعلت کیفیت بسیار پایین ،برای کارهای حرفه ای پیشنهاد نمی شود. هر زمان که یک دوربین خریداری میکنید، دوربین شما همراه با باتری و شارژر به دستتان میرسد. فیلترهای چگالی خنثی مقدار کلی نوری را که به سنسور دوربین شما راهنما میرسد کاهش میدهد. اگر از گیاهان یا آب عکاسی میکنید، فیلترهای پلاریزه نقش بسیار مهمی در عکاسی حرفه ای ایفا میکنند. سپس می توانید بار دیگر همان تجهیزات را خریداری کند یا یکی دیگر را انتخاب کند. با توجه به اینکه دوربین و تجهیزات عکاسی بسیار گران قیمت هستند، در صورت هر گونه آسیب یا به سرقت رفتن می توانید به سرعت آنها را خریداری کرده ادامه مطلب و جایگزین بیشتر بدانید کنید. کارتهای حافظه سریع به شما این امکان را میدهد تا مدت زمانی را که دوربین شما برای بافر کردن میگذراند به حداقل برساند.

این بدان معنا نیست که همه عکاسان باید از فلاش استفاده کنند ، بلکه باید دانش و تخصص لازم را برای استفاده از آن در هنگام انجام این کار داشته باشند تا تصویری بهتر یا تصویری مطابق با دید خلاقانه آنها ایجاد شود. علاقه مندان به عکاسی معماری و سایر گرایش های عکاسی تبلیغاتی می توانند نظرات و سوالات خود رابا ایمیل استودیو مطرح کنند. یکی از سوالات بسیار مهم این است که مهمترین نکات برای خرید کیف عکاسی به عنوان لوازم جانبی دوربین عکاسی چیست؟ بهتر است پیش از آنکه به سمت صرف هزینههای زیاد برای وسایل جدید بروید، مطمئن شوید که دوربین و منوهای آن، لنزها و دیگر تجهیزات خود را بهخوبی میشناسید. اگر در ابتدا مسیر عکاسی هستید، پیشنهاد ما این است که کار خود را با خرید یک دوربین و لنز شروع کنید و ببینید که پس از آغاز کار به کدام یک از تجهیزات مورد نیاز عکاسی نیاز دیدن صفحه اصلی دارید. لنزهای قابل تعویض دوربین های حرفه ای امکان عکاسی در فاصله های متفاوت را برای عکاسان فراهم می نماید.انتخاب این نوع لنزها به طرز کار و فاصله اشیا مورد نظر برای عکاسی، بستگی دارد. سه پایه های عکاسی با توجه به نوع مدل های آن دارای اندازه های متنوع، وزن سبک و امکان حمل و نقل می باشند. سه پایهای بخرید که بتوانید همه جا با خود حمل کنید و خسته نشوید. در کنار این مسئله شما باید با توجه به نیاز خود سه پایهای با ارتفاع مناسب را خریداری کنید. این مسئله به استایل و نوع عکاسی شما وابسته است. امروزه چهار نوع فیلتر اصلی وجود دارد که در عکاسی دیجیتال از آنها استفاده میشود. دوربینی است که میتواند لحظات را ثبت کند و بوسیلهٔ دست یا دستگاههای مکانیکی خودش تنظیم میشود و دارای فیلم است. هر کدام از این طبقه بندی ها و یا ترکیبی از آنها برای عکاسی حرفه ای نیازمند لوازم جانبی دوربین عکاسی خاص خود می باشند. این تلفن هوشمند دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی با تثبیت کننده تصویر نوری برای عکس های ثابت و یک فلاش LED دو تایی می باشد.

البته هر دو دوربین از کیفیت های بالایی برخوردار می باشند. قیمت نقره در اوایل دهه ۱۹۷۰ کمتر از دو دلار برای هر اونس بود اما در سال ۱۹۸۰ تا ۴۹٫۹۵ دلار برای هر اونس کلیک رشد کرد. نکته مهمی که باید بدانید این است که بسیاری از این پکها گران قیمت بوده و خرید این دسته از پکیجها میتواند هزینه بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. این فیلترها آسمان آبی را تیره میکنند و بازتابهای خاصی را در یک تصویر کاهش میدهند. این تلفن هوشمند دارای فوکوس خودکار سریع برای کاهش میزان تاری تصویر است و داری یک سنسور پیشرفته جدید برای ثبت جزئیات در نور کم می باشد. با این حال، ممکن است برای برخی از افراد این مقدار باتری برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید کافی نباشد. به همین دلیل لازم است تا به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز عکاسی حتماً همراه خود باتری اضافی داشته باشید. این مسئله به شما کمک میکند تا هیچ یک از سوژههای پیرامون خود را به دلیل نداشتن باتری كليك كنيد از دست ندهید. به دلیل تاریک بودن اعماق اقیانوس ها، علاوه بر دوربین ضد آب به تجهیزات نورپردازی ضد آب نیز نیاز است. همچنین به علت دید ضعیف در شب، باید از یک چراغ قوه برای تنظیمات دوربین استفاده کرد. همچنین برای برخی موضوعات و سوژهها ناگزیر به استفاده از انواع نورهای غیرطبیعی و لوازم جانبی و کمککننده آن هستیم. برای عکاسی کردن در آب باید تمامی وسایل از جمله دوربین ها، لنزها، تجهیزات نورپردازی، سه پایه، لوازم جانبی و کیفی که این وسایل را با خود حمل می کنید همگی ضد آب باشند تا مشکلی برای شما در حین عکاسی به وجود نیاید. اگر شما جزء عکاسان خیابانی هستید میتوانید به سراغ کیفهای عکاسی که دوشی هستند بروید، زیرا حمل و نقل وسایل مورد نیاز عکاسی با استفاده از این کیف آسان و بسیار سریع است و برای کیتهای دوربین کوچکتر به خوبی کار میکند. با توجه به اینکه در دنیای امروز عکاسی کردن هم به صورت سرگرمی و هم به عنوان یک حرفه و شغل محسوب می شود؛ عکاسان حرفه ای باید برای خرید دوربین و انواع تجهیزات ضروری و لوازم جانبی هزینه های بسیاری را متقبل شوند. جدول زیر نمایش دهنده لیست فروشگاه های دوربین عکاسی و لوازم جانبی آن در شیراز به همراه آدرس و شماره تلفن آن ها می باشد که با کلیک بر روی نام آن ها یا دکمه اطلاعات بیشتر می توانید شرح خدمات و محصولات آن ها را مشاهده نمایید.

چگونه تنظیمات دوربین DSLR را بر روی حالت دستی قرار دهیم؟ عکاسان حرفه ای و تازه کار برای هر نوع عکاسی به یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین خود نیازمند میباشند. یک روش مناسب این است که مدل دوربین فعلی خود (یا حتی کمی قدیمیتر) را در اینترنت جستجو کنید و ببینید افراد دیگر با دوربین مشابه چه نوع عکسهایی ثبت میکنند. نقره ۹۹۹ خالصترین نوع نقره است که به دلیل نرمی زیاد قابل استفاده در زیورآلات نیست. به همین دلیل پیشنهاد میشود به جای آن که تجهیزات مورد نیاز عکاسی را به صورت یکجا خریداری کنید، این دسته از محصولات را جداگانه و در صورت نیاز سفارش دهید. امروزه شاهد انواع مختلفی از تجهیزات مورد نیاز عکاسی هستیم، هر یک از این تجهیزات کاربرد خاصی داشته و به همین دلیل نیاز است تا با توجه به مدل و استایل عکاسی خود اقدام به خرید وسایل مناسب کرده و از آن استفاده کنید. این وسیله نور دریافتی از طریق دیافراگم را به سنسور داخل دوربین هدایت کرده تا تصویر ثبت شود. برای مثال از هود لنز دوربین برای جلوگیری از ورود نور اضافه به داخل لنز در هنگام عکاسی استفاده میشود. یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات دوربین عکاسی ، کیف دوربین اینجا است. یکی از مهم ترین عوامل در بالابردن کیفیت تصویر، عدم لرزش دست است. با توجه به عدم نور کافی در شب باید از لنزهایی با دیافراگم باز استفاده شود تا نور بیشتری از لنز عبور کرده و عکاسی با سرعت مشاهده وب سایت بالاتری انجام شود. عکاسانی که در شب یا مکان های تاریک ویا در آتلیه عکسبرداری می کنندحتی نیازمند یک نور ثابت می باشد که در این حالت فلاش و تمام تجهیزات آن مهمترین وسیله محسوب میگردد. شما به عنوان یک عکاس حرفه ای یا تازه کار و با توجه به نیازها و بودجه ی مورد نظرتان می توانید این تجهیزات وب سایت شخصی را خریداری کنید. حتی برای شروع کار می توانید از تجهیزات و لوازم دسته دوم نیز استفاده کنید. دنیای عکاسی مملو از انواع دوربین ها، لنزها، تجهیزات و لوازم جانبی می باشند که هر کدام از این دسته ها نیز خود شامل دسته های دیگری اینجا کلیک کنید می شوند. این دوربین ها با داشتن سنسورهای بزرگتر که نور بیشتری به خود می گیرند و تراکم پیکسلی بالاتری را ایجاد می کنند، به طور کلی تصاویری واضح و با کیفیت بالاتر نسبت به دوربین های کم حجم یا بدون آینه تولید می نمایش پیوند کنند. شاترهای از راه دور، سنسورهای حرکتی، چاپگرها و… لوازم جانبی به اندازه ی تجهیزات عکاسی ضروری و مهم نمی باشند اما خرید این وسایل خالی از لطف نبوده و برای استفاده در عکاسی نیز بی تاثیر راهنما کلیک کنید نیست. در کنار تمام این تجهیزات، لوازم جانبی مهم دیگری نیز وجود دارد که گاهی نیاز است تا برای عکاسی حرفه ای از آنها استفاده کنید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از این صفحه ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن