چگونه بهترین ریمل را انتخاب کنیم؟

  میلیون ها زن از ریمل استفاده می کنند تا مژه هایشان شاداب شود. از قرن نوزدهم وجود داشته است ، و این ل

توسط ABESTANEWS در 11 شهریور 1400

 

میلیون ها زن از ریمل استفاده می کنند تا مژه هایشان شاداب شود. از قرن نوزدهم وجود داشته است ، و این لوله ها و گره ها هنوز چشم ها را جذاب تر می کنند.

 

در اینجا نگاهی به آنچه در داخل لوله است می اندازیم.

 

 

تاریخچه

ریمل یک نوع لوازم آرایشی است که روی مژه ها اعمال می شود. این ماده مژه ها را ضخیم و مشخص می کند و بسته به نوع آنها ممکن است آنها را رنگ آمیزی ، بلند یا فر کند. معمولاً به عنوان یک لوازم آرایشی مایع در یک لوله فروخته می شود و با یک برس گرد به نام گرز استفاده می شود. با این حال ، انواع کرم و کیک نیز وجود دارد. قبل از معرفی نوع لوله و عصا در سال 1957 ، ریمل مژه و ابرو عمدتا به عنوان کیک فروخته می شد ، اما گاهی اوقات در لوله های کوچک نیز فروخته می شد.

https://www.bestreview.ir/the-best-mascara

مواد تشکیل دهنده ریمل معمولاً شامل رنگدانه سیاه کربن یا اکسید آهن برای تیره شدن مژه ها است. یک پلیمر برای ایجاد یک فیلم که مژه ها را می پوشاند. یک نگهدارنده ؛ و ضخیم شدن موم ها یا روغن هایی مانند لانولین ، روغن معدنی ، پارافین ، بنزین ، روغن کرچک ، موم کارناوبا و موم کندلیلا.

 

دو انتخاب اساسی وجود دارد: فرمول بدون آب ، یا امولسیون آب و روغن. فرمول های بدون آب معمولاً ضد آب هستند و کمتر احتمال دارد لکه یا پوسته پوسته شوند. اما حذف آنها دشوار است. امولسیون ها روی مژه ها راحت تر هستند اما ممکن است پوسته پوسته یا لکه دار شوند.

 

در دهه 1930 ، تیره کننده های مژه حاوی مواد ترسناکی مانند سقز ، سرمه حاوی سرب و آنیلین ، یک ماده رنگ کننده مو بود که همه آنها بیش از یک زن را نابینا کرد. در حال حاضر مقررات مواد تشکیل دهنده را به مواردی که استفاده از آنها در ناحیه چشم بی خطر است محدود می کند ، اما شما باید مراقب تیمروسال باشید ، نگهدارنده ای که می تواند باعث ملتحمه و درماتیت پلک (بثورات پوستی) شود. تیمروسال هنوز در برخی ریمل ها استفاده می شود.

 

ریمل ضد آب

برای اینکه بفهمید ریمل شما پوسته پوسته می شود یا می ریزد ، مقدار آب آن را بررسی کنید. آب کمتر در لیست مواد تشکیل دهنده است ، کمتر احتمال دارد که لکه دار شوید.

 

از زمان های قدیم در بسیاری از فرهنگ ها از لوازم آرایشی برای تیره شدن مژه و ابرو استفاده می شده است. کاما سوترا ، یک متن سانسکریت قرن چهارم میلادی در مورد عشق و عشق ، شامل دستور آرایش چشم است و مصریان و رومیان باستان از لوازم آرایشی چشم نیز استفاده می کردند. یوجین ریمل ، بزرگترین عطر فرانسوی ، اولین کسی بود که ریمل را در دهه 1830 به صورت تجاری عرضه کرد و نام او به عنوان کلمه "ریمل" در برخی از زبانها انتخاب شده است. بسیاری از مردم به ساخت نسخه های مخصوص ریمل مژه و ابرو ادامه دادند ، اما برخی از آنها در بازار محلی به بازار عرضه شد ، اما نوآوری مهم بعدی در صنعت در سال 1913 اتفاق افتاد ، هنگامی که TL ویلیامز ، بنیانگذار لوازم آرایشی Maybelline ، گرد و غبار ذغال سنگ و ژله نفت را با هم ترکیب کرد و ریمل کیک تهیه کرد. با یک برس مرطوب روی مژه ها اعمال شد. نسخه های بعدی از موم و رنگ تشکیل شده بود. هلنا روبنشتاین در سال 1957 پیشگام نسخه لوله و عصا بود

 

امروزه ریمل های مختلف زیادی در بازار وجود دارد. ریمل ها و پرایمرهای شفافی وجود دارد که مژه ها را بدون افزودن رنگ ضخیم می کند ، و همچنین ریمل های رنگی در رنگهای مختلف وجود دارد. ریمل های ضد آب از ایجاد لک جلوگیری می کنند ، به مژه ها کمک می کند تا فرهای خود را حفظ کنند و تمایل به جمع شدن مژه ها را کاهش می دهند. ریمل های حجم دهنده و بلند کننده شامل الیاف نایلونی یا ابریشمی هستند که به عنوان اکستنشن موقت مژه ها عمل می کنند. برخی از ریمل ها حاوی نرم کننده هایی مانند پرو ویتامین B5 هستند که بیشتر در نرم کننده های مو دیده می شوند.

آخرین مطالب