قیمت خودرو داخلی را از کجا ببینیم؟

در حال حاضر با افزایش شدید در قیمت خودرو داخلی مواجه هستیم و همه برای خرید و فروش به دنبال راهی مطمئن و قیمت و

توسط ABESTANEWS در 10 آذر 1399

در حال حاضر با افزایش شدید در قیمت خودرو داخلی مواجه هستیم و همه برای خرید و فروش به دنبال راهی مطمئن و قیمت واقعی و دقیق هستند. اما نبود نهادهای نظارتی در این حوزه باعث شده که دلالان و  شیادان برای القای قیمت‌های غیرواقعی به بازار هرگونه می‌خواهند عمل کنند. در اینجا کارشناسان همراه مکانیک از تجربه حضور هفت ‌ساله خود در بازار خودرو استفاده کرده و اقدام به طراحی ابزاری نمودند که با استفاده از آن می‌توانید در کمترین زمان ممکن از قیمت خودرو داخلی آگاهی پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با قابلیت‌های این ابزار آشنا کرده و در ادامه به بررسی جدول قیمتی سه نمونه از خودروهای داخلی می‌پردازیم.

همراه مکانیک برای اطلاع از قیمت خودرو داخلی چه راهکاری دارد؟

مسلما برای خرید و فروش خودرو آگاهی از بازار خودرو برای همگان میسر نیست. در این بین کلاه‌برداران از عدم آگاهی این افراد سوء استفاده می‌کنند. اما همراه مکانیک برای این دسته از افراد راه‌حلی اندیشیده تا بتوانند با آگاهی کامل نسبت به قیمت خودرو داخلی قدم به بازار خودرو گذاشته و درگیر این شیادان نشوند.

با استفاده از ابزار تعیین قیمت خودرو داخلی همراه مکانیک می‌توان از قیمت روز خودروهای داخلی با هر تیپ و مدلی اطلاع یافت. در این ابزار تمامی فاکتورهای موثر بر قیمت خودرو داخلی، در نظر گرفته است. به‌علاوه اپلیکیشن همراه مکانیک کاملا به‌روز بوده و قیمت‌های ارائه‌شده در آن بر اساس آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی نو و کارکرده مشخص می‌باشد.

قیمت سمند EF7 در بازار خودروهای دست‌دوم 

 این خودرو با پیشرانه 1.4 لیتری، بر اساس سوخت پایه مصرفی به دو تیپ بنزین سوز و گازسوز تقسیم‌بندی می‌شود. تفاوت توانی که این پیشرانه برای سمند EF7 بنزینی و گازسوز تولید می‌کند، چندان ملموس نیست. چراکه این عدد برای خودرو بنزینی حدود 113 اسب بخار و در پایه گازسوز حدود 100 اسب بخار است. در نمایشگاه خودروهای کارکرده همراه مکانیک، سمند EF7 از مدل 1382 تا 1399 وجود دارد. قیمت سمند EF7 در بازار خودروهای کارکرده در بازه 81 تا 255 میلیون قرار می‌گیرد. در جدول زیر قیمت مدل‌های مختلف سمند EF7 بر اساس اطلاعات سایت همراه مکانیک آورده شده است.

قیمت ساینا در بازار خودروهای دست‌دوم 

ساینا تولید شرکت سایپا در سال 1395 است و ازنظر ویژگی‌های فنی شباهت زیادی به تیبا دارد، اما ازنظر ظاهری شباهتی میان این دو خودرو دیده نمی‌شود. برای تامین توان ساینا از یک پیشرانه 1.5 لیتری استفاده می‌شود که می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. از معایب آن صدای کابین در سرعت‌های بالا است. همچنین هندلینگ آن در وضعیت مناسبی ندارد و رانندگی در روزهای برفی را به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل می‌کند.

 اما از جمله مزایای آن، مصرف سوخت پایین و شتاب قابل‌قبول آن است که ساینا را به یک خودرو مناسب برای رانندگی در شهر تبدیل کرده است. در حال حاضر مدل‌های 95 تا 99 ساینا با قیمتی میان 122 تا 147 میلیون در بازار خودروهای دست‌دوم عرضه می‌شوند. با استفاده از جدول زیر می‌توانید از قیمت نمونه‌های حاضر در نمایشگاه همراه مکانیک آگاه شوید.

قیمت تیبا در بازار خودروهای دست‌دوم 

 سایپا تولید تیبا را در سال 1388 آغاز کرد. این خودرو با توقف تولید پراید به‌عنوان جایگزینی برای این خودروی رایج معرفی شده است. تیبا خودرویی است که توانست به دلیل طراحی زیبا در میان خریداران جای خود را باز کند. در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری وظیفه تامین 80 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 126 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را بر عهده گرفته است.

اینخودرو شتابی معادل 13 ثانیه و مصرف سوخت 7 لیتری در هر صد کیلومتر دارد. در حال حاضر مدل‌های 88 تا 99 تیبا در بازار خودروهای دست‌دوم ایران حضور دارند. قیمت این خودرو از 71 میلیون برای مدل 88 آغازشده و تا 133 میلیون برای مدل 99 عرضه می‌شود. با استفاده از جدول زیر می‌توانید از جزییات قیمتی مدل‌های مختلف تیبا آگاه شوید.

کلام آخر

قیمت خودروهای داخلی  هم اکنون با نوسانات شدید قیمتی مواجه است و همین امر موجب شده که اگر دقت کافی در خرید خودرو نباشد، خسارات زیادی به خریدار وارد شود. به همین دلیل برای آگاهی هرچه بیشتر خریداران و فروشندگان از قیمت واقعی هر نوع خودرو، همراه مکانیک ابزاری مطمئن در این امر می‌باشد.

آخرین مطالب