حقیقت هک تلگرام چیست؟ نظارت بر تلگرام

هک نمودن تلگرام حیاتی استعمال از شماره تلفن و از شیوه بدور فارغ از داشتن کد تاییدیه زمانی مشاجره هک تلگرام ، ا

توسط ABESTANEWS در 30 تیر 1400

هک نمودن تلگرام حیاتی استعمال از شماره تلفن و از شیوه بدور فارغ از داشتن کد تاییدیه زمانی مشاجره هک تلگرام ، اینستاگرام ، واتساپ و دیگر نتورک های اجتماعی به در میان می آید، هکرها یکسری راهکار ارائه می دهند. امروز هم ما در همین مطلب به جهت بالا بردن سطح دوراندیشی افراد در این حوزه چند شیوه معمول هک کردن تلگرام را توضیح خوا هیم داد. تا بتوانید تلگرام خود را از شر هکرها در امان نگه دارید.

شیوه نخستین – هک کردن نمودن سرور تلگرام

اولین طرز که دشوار ترین شیوه هم میباشد و تا به هم اکنون هیچکس نتوانسته اصلی این شیوه تلگرام کسی را هک کند، پیدا نمودن باگ امنیتی در سرور تلگرام می باشد. سرور تلگرام جایی است که کل مشخصات اکانت ها و همینطور کل پیام ها (به جز Secret Chatها) ذخیره می شود. بنا به گفته تلگرام سکرت چت ها از دستگاه فرد فرستنده کد گذاری شده و سپس در دستگاه شخص گیرنده کدگذاری آن‌ها گشوده می شود و همین پیام ها به جز دستگاه دو طرف در هیچ جای دیگری ذخیره نمی شود. شاید شما هم تاکنون شنیده اید که تلگرام بارها مسابقه هایی گذارده که چنانچه کسی بتواند سرور تلگرام را به هر روشی هک کند، جایزه های زیاد بزرگی به شخص هکر تعلق می گیرد.

همین فعالیت تلگرام کافی میباشد تا ما بدانیم که هک نمودن تلگرام کاری نشدنی است و در صورتی که شدنی بود تا به امروز هکرهای تبارک دنیا این عمل را انجام دیتا بودند و جایزه را نیز دریافت کرده بودند. هدف ما نیز از توضیح همین راهکار اکثر وصال به این عاقبت بود که قابلیت و امکان هک و شکافت به تلگرام از این راه فراوان اندک میباشد و درصورتیکه هم هکری این کار را انجام دهد به احتمال مضاعف اطلاعاتش را به جهت فروش در ازای بیت‌کوین یا این که اتریوم در بازارهای منحصر این کار قرار می‌دهد.

طریق دوم – هک نمودن تلگرام حساس فیشینگ (Phishing)

در همین روش که به آن فیشینگ یا این که ماهیگیری می گویند،هکر یک تارنما یا یک اپ جعلی که زیاد مشابه به صفحه لاگین تلگرام باشد را می سازد و حساس بهانه هایی از شما می خواهد شماره تلفن و کد وریفیکشن خود را وارد نمایید و اینگونه به اکانت شما دسترسی پیدا کند. هنگامی که شماره تلفنتان را وارد کنید، هکر شماره را به سرویس مهم تلگرام می فرستد و برای شما پیامی حیاتی کد دسترسی ارسال می شود و هکر قبل از شما آن کد را می خواند و مهم آن لاگین می شود و به اکانت شما دسترسی می یابد. برای جلوگیری از هک شدن حساب تلگرامتان اصلی همین روش، مدام قبل از وارد کردن شماره تلفن خود اطمینان حاصل کنید که آدرس بالای صفحه مرورگرتون telegram.org۷۸۵ و یا این که web.telegram.org۷۶۱ هست و نشانه قفل دارای ارتباط حیاتی https نیز به رنگ سبز باشد.

طریق سوم – هک نمودن تلگرام دارای استعمال از اپ جعلی (Fake App)

در این استراتژی فرد هکر یک اپ یا این که برنامه جعلی که البته حقیقتا عمل می‌کند به شما معرفی کرده تا شما آن را نصب کنید. غالبا اپ‌های تلگرام مثل نسخه اندروید، iOS و دستکتاپ متن‌باز یا این که Open Source میباشند و همین باعث می گردد ک هکرها بتوانند به تیتر مثال کد اندروید تلگرام را بگیرند و پس از ایجاد تغییراتی در آن، اسکن کل چت‌های شما به سرور دیگری ارسال شود و یا این که حتی کلیدی اکانت شما به دیگران چه افرادی که در فهرست مخاطبین شما میباشند و چه افرادی که نا آشنا هستند پیام ارسال کنند. حتی برخی مواقع هکرها نسخه‌ای از قابل انعطاف افزار می سازند که قابلیت های بیشتری از ورژن اهمیت داراست تا اعضا را به کارگزاشتن نسخه غیر اصلی تشویق کنند، به طور مثال عکس پشت‌زمینه را می‌توان تعویض کرد و یا استیکرهای پیش‌فرض بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهند.

شیوه چهارم- هک کردن تلگرام استعمال از تروجان (Trojan) و کی‌لاگر (Keylogger)

در همین شیوه به جهت گوشی یا سیستم کامپیوتر شما فایلی ارسال می شود که همین فایل می تواند یک بازی یا یک قابل انعطاف افزار کاربردی دیگر باشد. ممکن هست شما همین نرم افزار یا بازی را کارگزاشتن و اجرا کنید و از عملکرد آن نیز راضی باشید، ولی زمان نصب، قابل انعطاف افزار از شما اذن دسترسی به بخش های خصوصی موبایل یا کامپیوترتان را درخواست‌کردن کرده و شما نیز سوای اعتنا به متن و منظور نرم افزار همین اجازه را صادر کرده اید. آن گاه همین نرم افزار شروع به ثبت و ارسال کل دکمه هایی که روی تلفن همراه یا کیبوردتان می زنید، می کند.

به قابل انعطاف افزارهایی که این کار را انجام می دهند تروجان یا کی لاگر می گویند. در این طرز در واقع تلگرام هک نمی شود و کل موبایل شما تحت در اختیار گرفتن است، بی تردید زمانی که وارد تلگرام گردید نیز کل عمل شما ثبت و ارسال می شود. به جهت خودداری از هک شدن کلیدی همین شیوه قبل از کارگزاری قابل انعطاف افزارها حتی آنهایی را که از کافه بازار و یا این که وب سایت گوگل پلی دانلود کرده اید، دسترسی‌هایی که از شما می‌خواهد را نظارت نمایید و مطمئن شوید که دسترسی اضافه‌تر از فعالیت معمول برنامه استدعا نمی کند. آنتی‌ویروس‌ها زیاد در تشخیص کی‌لاگرها و تروجان‌ها خوب کار می‌کنند، بدین ترتیب حتما در گوشی یا این که لپتاب خود یک آنتی ویروس حاذق کارگزاری کنید.

نسخه نو برنامه Xspy نیز به همین طریق فعالیت می نماید و در رخ رغبت شما طراحان، برنامه را کلیدی آیکون و عنوان آیتم حیث شما می سازند تا بتوانید آن را به جهت فرد مورد حیث خود بفرستید. و به طور نمونه به فرزند خویش بگویید که تلگرام فارغ از فیلتر شکن را برای او دانلود کرده اید و از او بخواهید تا برنامه ای که برایش ارسال کردید را گشوده کند، به محض کلیک فرزندتان بر بر روی لینک، برنامه کارگزاشتن می شود و بعد از آن در همان لحظه پنهان می شود تا فرزندتان توانمند به تشخیص این که یک برنامه تروجان بوده است نباشد. پس از نصب برنامه تمام دیتاها موجود در تلفن همراه او برای شما در پنل کاربریتان ارسال خواهد شد.

طریق پنجم – به کار گیری از مهندسی اجتماعی

احتمالا به نظر برخی ها این روش به هیچ وجه یک نحوه هک نمودن تلگرام یا این که موبایل یا هر چیزی نباشد، اما بایستی بدانید که مهندسی اجتماعی یا سوء استعمال زیرکانه از تمایل طبیعی انسان به اعتماد کردن، روشی میباشد که امروزه بسیار گزینه به کارگیری هکرها قرار می گیرد. در این طریق هکرها حیاتی ارسال ای‌میل یا این که پیام‌های تلگرامی و یا این که حتی تلفن زدن اعتماد شما را جلب می کنند و از خود شما اطلاعاتی را دریافت می نمایند که حیاتی استفاده از آنان به شکل مستقیم و یا این که غیر مستقیم می‌توانند شما را هک کنند.

به طور نمونه دارای پرسیدن رنگ آیتم عشق شما، ایمیل و تاریخ تولدتان و به کار گیری از آنان برای ریست نمودن رمز پست الکرونیکی شما و بعد دسترسی به بقیه اکانت‌هایتان و یا این که مثلا کلیدی شما تماس می‌گیرند و خود را مسئول دفتر کار بیمه معرفی می کنند، شماره تلفن شما را می گیرند و می گویند که برای شما یک کد ارسال شده و از شما می خواهند که کد را بخوانید. ممکن است شما فکر می کنید که کد ارسال شده از طرف شرکت بیمه بوده، در صورتی که کد تایید حساب تلگرامتان بوده است و به همین سادگی تلگرامتان هک می شود.

راهکار ششم- هک کردن تلگرام از راه و روش بدور و بدون دسترسی

در این نحوه در واقعیت تلگرام شما هک نمی شود، بلکه موبایل یا این که کامپیوتر شما هک شده و بعد به تلگرام و اکثری از دیتاها دیگر موبایل شما دسترسی پیدا می کنند. استعمال از این طرز عمل هرکسی نیست و احتیاج به علم و مهارت های بالایی دارد، ولی برنامه نویسان حرفه ای امروزه برنامه هایی را طراحی و عرضه کرده اند که تنها دارای داشتن شماره تلفن و داده ها کم دیگری که هر نرم افزار با توجه به طراحی برنامه نویس آن درخواست می کند، آدم هایی با داشتن دانش ناچیز هم می توانند به هک موبایل دیگران بپردازند.

درصورتیکه بخواهیم بگوییم که همین نرم افزارها و هکرها چطور کار می نمایند باید بگوییم که هکرها از یک ضعف امنیتی در سیستم مخابراتی که در تمام عالم وجود دارد به کار گیری می نمایند و از نحوه شبکه گوشی تلفن همراه شما را هک می کنند. ولی نگران نباشید که ممکن میباشد هرکسی اساسی داشتن شماره تلفن شما را هک کند چرا که این نرم افزارها به طور معمول اطلاعاتی دیگری مثل شماره سریال تلفن همراه و یا این که اپل آیدی در موبایل های اپل را از شخصی که بخواهد شما را هک نماید خواهش می کنند. از این رو مراقب تمام اطلاعات شخصی خویش و گوشیتان باشید. همچنین برای جلوگیری از هک شدن دارای این نحوه می توانید یک فایروال (Firewall) عالی کارگزاشتن نمایید که در واقع وظیفه اش امن کردن پورت‌های دستگاه شماست.

هک کردن تلگرام حساس به کارگیری از نرم افزار Xspy

نرم افزار Xspy یک ابزار هک تلفن همراه از رویکرد دور می باشد که اصلی هدف در دست گرفتن و محاسبه بر فرزندان تحت 18 سال طراحی و عرضه شده میباشد و هم اکنون به وسیله کارشناسان ما به لهجه پارسی ترجمه و تغییراتی درخور کابران ایرانی دیتا شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. Xspy درواقع موبایل فرزند شما را هک می نماید و به سرور تلگرام کاری ندارد. اما اهمیت هک کردن از شیوه همین برنامه شما می توانید به تمام داده ها موجود در موبایل فرزندتان که شامل عکس ها و فیلم های گالری، لیست اس ام اس ها، لیست تماس ها، حالت مکانی و همینطور پیام های تلگرام فرزندتان نیز دسترسی داشته باشید. می توانید از نسخه جدید همین برنامه که به رخ یک تروجان می باشد به کار گیری کنید و از قابلیت های جدیدی همچون شنود تماس ها و مشاهده تصاویر اطراف حساس دوربین گوشی فرزند، بهره ببرید. برای کسب داده ها اکثر درباره نرم افزار Xspy می توانید برروی پیوند پایین کلیک نمایید. قابل انعطاف افز ار هک موبایل کلیدی شماره

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن