تیرآهن 30

معرفی تیرآهن 30 تیر آهن 30 از بهترین و باکیفیت ترین متریال و مصالح به جهت مقاوم سازی و استحکام بخش

توسط ABESTANEWS در 5 دی 1400

معرفی تیرآهن 30

تیر آهن 30 از بهترین و باکیفیت ترین متریال و مصالح به جهت مقاوم سازی و استحکام بخشیدن به سازه ها و پروژه‌های ساختمانی و مسکونی به شمار می رودهمین گونه از مصالح فلزی از شناخته شده ترین پروفیل ها به ویژه در راستا تولید و ساز و ساختمان سازی محسوب می شوند.

تیرآهن ها متناسب مهم روش کاربرد و گونه نیاز در بعدها و اندازه‌های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. در این حوزه بایستی خاطر نشان نمود که جور بندی و طبقه بندی این گونه از مقاطع فولادی عموما بر شالوده مدل بال ها، میزان و صورت آن رخ می گیردلازم به ذکر هست که تیرآهن ها به علت برخورداری از ساختار و بافت محکم و بادوام، امکان تحمل وزن بنا های ساختمانی را به بهترین نحو قابلیت و امکان پذیر می سازند.

مقاومت و استحکام مضاعف بالا در برابر تنش ها و خمش را می‌توان از نقاط عطف این گونه از مصالح فلزی پرکاربرد برشمرد. رونق تولید و سازها در سال های اخیر و لزوم مقاوم سازی و ایمن سازی بنا ها و بناها، استعمال از آهن و تیرآهن را شتاب و سرعت بالایی بخشیده است. انعطاف پذیری بالا و مقاومت مناسب در برابر عوامل خارجی، به انضمام پایداری و ثبات بالا، از بیشتر ترین عارضه ها استعمال از مقاطع فولادی در سازه ها و پروژه های مختلف می باشد

 انواع تیراهن

تیر آهن ها داری سه گونه استاندارد می باشند: IPE استاندارد ایران و اروپا، INP استاندارد چین و روسیه و IPB بال پهنارتفاع همین تیر آهن ها از 80 تا 600 میلیمتر تولید می شود و از آن ها در ستون ها، خرپا ها، نعل درگاه و پل های لانه زنبوری استعمال می شود.

تیر آهن IPE : همین تیر آهن ها در کشور‌ایران و میهن های اروپایی ساخت میگردد رخ آن هانظیر میباشد و ضخامت بال های آن تغییر و تحول پذیر نمی باشد.

تیر آهن INP: عمده این تیر آهن ها در بازار های چین و روسیه عرضه میشود همین تیر آهن هامثل میباشند و هرچه ضخامت بال های آن ها از جان تیر آهن کمتر یابد ضخامت بال ها کمتر میشود.

تیر آهن IPB: تیر آهن عریض یا این که بال پهن مثل H بوده که ارتفاع بال ها به نسبت تیر آهن IPE پهناور تر بوده است.

مزایا و معایب تیرآهن ۳۰

به تیرآهن ۳۰، تیرآهن بال پهن موازیIPE هم می‌گوینداین کالا به تیتر یکی از مقاطع پروفیل فولادی در پروژه‌های صنعتی، عمرانی، شهری و ساختمان سازی محسوب می‌شود. از پاراگراف ویژگی‌های بارز همین فرآورده طول ۳۰ سانتی متری آن می باشد که برای سازه‌های مرتفع به فور به کارگیری می‌شود.

وظیفه اهمیت تیرآهن ۳۰ جهت تحمل نیروها و فشارهای وارده ناشی از وزن و یا تحمل نیروهای جانبی وارده بر سازه و ساختمان است. در‌ واقع تحمل نیروهای خمشی و نیروهای برشی وارد بر بنا بر عهده تیرآهن‌ها است. در سرانجام خرید کردن تیرآهن این قابلیت و امکان را برای صنعتگران و پیمانکاران ایجاد می‌کنند تا بتوانند از اینگونه مصالح ساختمانی برای پروژه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

پارامترهای مفید بر قیمت تیر آهن 30

 به طور کلی، نرخ ارز، از اهمیت ترین و کلیدی ترین فاکتورهای اثر گذاری گذار بر برهه زمانی بها تیرآهن ها به شمار می رود. هرگونه تغییر‌و تحول و نوسان در نرخ ارز، بها تمام شده کالا را ذیل شعاع قرار می دهد. علاوه بر نرخ ارز ، سوله سازنده، نوع و فرآورده آلیاژها و وزن هر شاخه، از دیگر موارد حائز اهمیت در قیمت تیرآهن 30 قلمداد می گردد.

همانطور که ذکر شد مهمترین و حیاتی ترین المان مورد استفاده در اسکلت بندی ساختمان ها تیراهن می باشندفارغ از تردید تیم آهن هایپر که در حوزه ارائه گونه های تیرآهن ها کار دارد؛ حیاتی توجه به تجربه بالایی که همین گروه دارااست 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن