تاثیرگذاری

تاثیرگذاری اخطار! خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا در مقابل شریک عاطفی خودتان جذاب تر بنظر برسید و جنس

توسط ABESTANEWS در 24 اردیبهشت 1401

تاثیرگذاری

تاثیرگذاری

اخطار! خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا در مقابل شریک عاطفی خودتان جذاب تر بنظر برسید و جنس مخالف را مجذوب خودتان کنید!

تاثیرگذاری روی افراد میتواند ما را در زندگی شخصی، شغلی و حرفهای به پیروزی رساند. به عنوان یک کارمند، یک کارفرما، یک همسر، یک فرزند یا یک دوست، اگر شخصیت تاثیرگذاری داشته باشیم میتوانیم دیگران را با خود همراه کنیم و مردم را در برابر خواستههای خود معذب کنیم. عدهای از افراد تاثیرگذاری را امری ذاتی و غیرقابل یادگیری میپندارند در حالی که یادگیری این امر در واقع هنری است که با تمرین و ممارست میتوان به آن دست پیدا کرد. در سایت دکتر مریم مبارکی میتوانید از شیوههای تاثیرگذاری روی افراد آگاهی پیدا کنید.

راههای تاثیرگذاری بر دیگران

راه های تاثیرگذاری بر دیگران

همه ما در زندگی به دنبال تحت تاثیر قرار دادن دیگران و همراه کردن آنها با عقاید خود هستیم. داشتن شخصیتی تاثیرگذار در زندگی میتواند افراد را در زندگی زناشویی، در حفظ دوستی یا در پیروزی در حرفهای جدید بسیار موفق کند. با به کار بردن نکتههایی کوچک اما کاربردی میتوانید به شخصیتی کاریزماتیک و تاثیرگذار تبدیل شوید. در ادامه به بیان برخی از روشهای تاثیرگذاری اشاره میکنیم.

احساس امیدواری

اعتماد به نفس و امیدواری به آینده و انتقال این حس به دیگران میتواند شما را به فردی تاثیرگذار و کاریزماتیک تبدیل کند. در حوزههای مختلف معمولا افرادی که دارای روحیهای مثبت و امیدوار به سرانجام کار هستند، از جذابیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و روی افراد تاثیر بیشتری میگذارند.

انگیزه و اشتیاق

منتقل کردن انگیزه، اشتیاق و انرژی مثبت به دیگران میتواند علاوه بر تاثیر روی روند زندگی انسان، دیگران را نیز به شور و اشتیاق وادارد. مردم معمولا معاشرت با انسانهای با انرژی مثبت بالا را به افراد سرد و بی انگیزه ترجیح میدهند.

ارتباط قوی

برقراری ارتباط قوی با افراد میتواند نقش مهمی در اعتماد آنها به شما داشته باشد. سعی کنید زبان بدن را با الگوهای کلامی خود متناسب کنید و به این ترتیب مهارتهای برقراری ارتباط را در خود تقویت کنید تا تبدیل به فردی کاریزماتیک و تاثیرگذار شوید.

تناسب بین کلام و عمل

افراد به کسانی که به گفتههای خود عمل میکنند بیشتر اعتماد میکنند. پس سعی کنید حرفتان با عملتان یکی باشد و تناسب میان حرف و عمل خود را حفظ کنید.

کلام تاثیرگذار

تاثیرگذاری روی دیگران با استفاده از کلمات مناسب از رایجترین شیوههای افراد تاثیرگذار است. با استفاده از کلام مناسب می‌توانید احساسات دیگران تحت تاثیر قرار دهید و به این ترتیب آن‌ها را با خود همراه و هم‌عقیده کنید.

پاسخ مهربانانه

حس صمیمیت از جمله مواردی است که می‌تواند باعث افزایش اعتماد افراد به شما شود. استفاده از پاسخ‌های مهربانانه و با جزئیات به جای پاسخ‌های یک کلمه‌ای حس صمیمیت بیشتری را بین افراد به وجود آورد و به تاثیرگذاری شما بیفزاید. سعی کنید پاسخ‌هایتان را در کمال احترام، مهربانی و وضوح بیان کنید.

سوالات صحیح

برای تاثیرگذاری روی افراد می‌توانید از سوالات صحیح به همراه کمی احساسات استفاده کنید. سعی کنید سوالاتی از افراد بپرسید که فرد مقابل بتواند تجربیات مثبت خود را با شما در میان بگذارد و هنگام سخن گفتن با شما حس اعتماد به نفس و قدرت به آن‌ها دست دهد. این کار باعث می‌شود افراد در کنار شما احساس بهتری داشته باشند و به این ترتیب سخنان شما تاثیر بیشتری روی افراد داشته باشد.

خوب شنیدن

هنر خوب شنیدن یکی از مواردی است که با استفاده از آن افراد به شما احترام خواهند گذاشت و در کنار شما احساس خوبی خواهند داشت. سعی کنید به هنگام صحبت افراد خوب به آ‌ن‌ها گوش کنید و وسط حرف دیگران نپرید. تجربیات خود را بیش از حد بیان نکنید و اجازه دهید افراد تجربیات خود را به طور کامل با شما در میان بگذارند.

اصلاح حرکات

اصلاح حرکاتی مانند ایستادن، نشستن و دیگر رفتارها باعث می‌شود شما به عنوان فردی تاثیرگذار و با اعتماد به نفس معرفی شوید. سعی داشته باشید به طور مناسب قدم بردارید، به درستی بنشینید و دیگر حرکات بدنی خود را اصلاح کنید تا دیگران حس بهتری درباره شما داشته باشند.

اهمیت به تماس‌های فیزیکی

اهمیت به تماس های فیزیکی

افراد تاثیرگذار و کاریزماتیک معمولا وقت‌شناسان خوبی هستند و می‌دانند چه هنگام از تماس فیزیکی استفاده کنند. تماس فیزیکی و استفاده موثر از آن باعث می‌شود تا افراد نسبت به شما احساس بهتری داشته باشند و به این ترتیب به شما بیشتر اعتماد کنند. به هنگام گریه دوستتان می‌توانید با قرار دادن دست خود روی شانه او یا در آغوش کشیدن او احساس خود را به او انتقال دهید و تاثیر مثبتی روی او بگذارید.

وقت‌شناسی در شوخی

استفاده از شوخی می‌تواند شما را به فردی خوش‌خنده و مثبت تبدیل کند اما باید توجه داشته باشید که چه زمانی این عمل را انجام می‌دهید. زیاده‌روی در شوخی می‌تواند باعث دوری دیگران از شما شود پس باید در شوخ طبعی میانه‌رو و وقت‌شناس باشید.

صحبت با حرکات دست

صحبت کردن با حرکات دست برای انتقال احساسات به طرف مقابل بسیار کاربردی باشد. استفاده از حالات مناسب دست‌ها برای بیان کردن مطالب می‌تواند شما را به فردی تاثیرگذار تبدیل کند. البته توجه داشته باشید که در این امر زیاده روی نکنید.

به خاطر سپردن نام‌ها

به خاطر سپردن نام افراد کاری ساده و کوچک اما تاثیرگذار است که باعث می‌شود شما به فردی تاثیرگذار تبدیل شوید. افراد معمولا وقتی متوجه می‌شوند شخصی نام آن‌ها را به یاد دارد، به ناخودآگاه حس بهتری دریافت می‌کنند.

دوری از گله و شکایت  

سعی کنید از داشتن گفت و گوی منفی دوری کنید و گله و شکایت را از مکالمات خود دور نگه دارید. انجام یک گفت و گوی مثبت به دیگران حس خوبی القا می‌کند و به همین دلیل شما را به فردی تاثیرگذار و کاریزماتیک تبدیل می‌کند. افراد منفی همیشه به دنبال ایجاد حس بد گله و شکایت هستند به همین دلیل افراد در کنار آن‌ها احساس خوبی نخواهند داشت.

سخن پایانی

همه انسان‌ها دوست دارند به نوعی جذاب و دوست‌داشتنی باشند اما برخلاف تصور برخی از افراد، داشتن شخصیتی جذاب و تاثیرگذار ذاتی نیست و با مرور زمان و تمرین به دست خواهد آمد. برای برقراری رابطه‌ای موثر لازم است شخصیتی تاثیرگذار و کاریزماتیک داشته باشید و از خجالت و دورن‌گرایی بپرهیزید. با مراجعه به سایت دکتر مریم مبارکی، مربی فن بیان و ارتباط‌های کلامی، می‌توانید قدمی به سوی تاثیرگذاری بردارید.

منبع : maryammobaraki.com

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن