بهترین گیتاریست تاریخ از نظر شما کدام است؟

۱۰ تن از بهترین گیتاریست های تاریخ ۱- رندی رودز که به خاطر سبک سریع و تکنیکی تکنوازی گیتار شهرت داشت، تا حد ز

توسط ABESTANEWS در 9 فروردین 1401

۱۰ تن از بهترین گیتاریست های تاریخ

۱- رندی رودز که به خاطر سبک سریع و تکنیکی تکنوازی گیتار شهرت داشت، تا حد زیادی صحنه متال دهه ۱۹۸۰ را مشخص کرد.او بهترین گیتاریست جهان است

۲- نوازندگی دیوید گیلمور شامل عبارت‌های متاثر از بلوز، خمیدگی نت‌های رسا، پایداری و ترکیب‌های آکوردی محیطی است. او به دلیل نقش اول در پینک فلوید شناخته شده است.

۳-استیوی ری وان گیتاریست با ریشه بلوز، راک و جاز است. او با سابقه ای کوتاه به عنوان یکی از بهترین گیتاریست جهان شناخته می شود.

۴-B.B.King به دلیل سبک پیچیده تکنوازی بر اساس خم شدن سیم سیال، ویبراتوی درخشان و چیدن استاکاتو که بر بسیاری از نوازندگان گیتار الکتریک بلوز بعدی تأثیر گذاشت، شناخته شده است.

۵- Edward Lodewijk "Eddie" Van Halen (زاده ۲۶ ژانویه ۱۹۵۵) یک موسیقی‌دان، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده هلندی-آمریکایی است. او بیشتر به عنوان نوازنده اصلی گیتار، نوازنده کیبورد و یکی از بنیانگذاران گروه هارد راک Van Halen شناخته می شود.

۶- استیون «استیوی» ری وان (۳ اکتبر ۱۹۵۴ – ۲۷ اوت ۱۹۹۰) موسیقی‌دان، خواننده، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده موسیقی آمریکایی بود. علی‌رغم فعالیت کوتاه مدتی که هفت سال طول کشید، او را یکی از تأثیرگذارترین نوازندگان گیتار الکتریک در تاریخ موسیقی و یکی از مهم‌ترین چهره‌های احیای بلوز در دهه 1980 می‌دانند. آل موزیک او را به‌عنوان «یک نیروگاه تکان‌دهنده گیتاریستی توصیف می‌کند که در دهه 80 به بلوز شتابی بخشید، با تأثیری که هنوز مدت‌ها پس از مرگ غم‌انگیزش احساس می‌شد».می توان گفت بهترین گیتاریست جهان است

۷-سائول هادسون (زاده ۲۳ ژوئیه ۱۹۶۵)، معروف به اسلش، یک موسیقی‌دان و ترانه‌سرا بریتانیایی-آمریکایی است. او بیشتر به عنوان نوازنده اصلی گیتاریست گروه راک آمریکایی Guns N' Roses شناخته می شود، که با آنها در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 به موفقیت جهانی دست یافت. اسلش در سالهای پایانی خود با Guns N' Roses پروژه جانبی Slash's Snakepit را تشکیل داد. پس از ترک Guns N' Roses در سال 1996، او سوپرگروه Velvet Revolver را تأسیس کرد که او را به عنوان یک مجری اصلی در اواسط تا اواخر دهه 2000 دوباره تثبیت کرد. اسلش از آن زمان تاکنون سه آلبوم انفرادی منتشر کرده است: اسلش (2010)، با مجموعه ای از نوازندگان مهمان مشهور، و عشق آخرالزمانی (2012) و جهان در آتش (2014) که با گروهش، مایلز کندی و توطئه‌گران ضبط شده است. او در سال 2016، نزدیک به 20 سال پس از ترکش، به Guns N' Roses بازگشت.

۸- جفری آرنولد «جف» بک (زاده ۲۴ ژوئن ۱۹۴۴) گیتاریست راک انگلیسی است. او یکی از سه گیتاریست مشهوری است که با The Yardbirds نواخته است (دو نفر دیگر اریک کلاپتون و جیمی پیج هستند). بک همچنین The Jeff Beck Group و Beck, Bogert & Appice را تشکیل داد.

بخش عمده‌ای از خروجی‌های ضبط‌شده بک با تمرکز بر صدای نوآورانه بوده است، و انتشارات او شامل ژانرهایی از بلوز راک، هارد راک، جاز فیوژن، و ترکیبی دیگر از گیتار-راک و الکترونیک است. اگرچه بک دو آلبوم موفق (در سال‌های 1975 و 1976) را به‌عنوان یک عمل انفرادی ضبط کرد، اما موفقیت تجاری پایدار بسیاری از هم‌عصران و هم گروه‌های خود را حفظ نکرده است. بک در آلبوم های میک جگر، تینا ترنر، موریسی، جان بون جووی، مالکوم مک لارن، کیت بوش، راجر واترز، دانوان، استیوی واندر، لس پل، زوکرو، سیندی لاپر، برایان می، استنلی کلارک، جیغ لرد ساچ و ZZ حضور دارد. بالا.

۹- کیث ریچاردز (زاده ۱۸ دسامبر ۱۹۴۳) گیتاریست، خواننده، ترانه‌سرا، خاطره‌نویس پرفروش و بنیان‌گذار گروه راک رولینگ استونز انگلیسی است. مجله رولینگ استون ریچاردز را به خاطر "بزرگترین تک ریف های راک" در گیتار معرفی کرد و او را در فهرست 100 بهترین گیتاریست خود در رتبه چهارم قرار داد. چهارده آهنگی که ریچاردز با میک جگر، خواننده اصلی رولینگ استونز نوشت، در فهرست "500 آهنگ برتر تمام دوران" مجله رولینگ استون قرار دارند.ان ها جز بهترین گیتاریست جهان است

۱۰- برایان هارولد می، سی‌بی‌ای (زاده ۱۹ ژوئیه ۱۹۴۷) یک موسیقی‌دان، خواننده، ترانه‌سرا و اخترفیزیکدان انگلیسی است که بیشتر به عنوان نوازنده گیتاریست گروه راک کوئین شناخته می‌شود. او از یک گیتار الکتریک خانگی به نام Red Special استفاده می کند. آهنگ‌های او برای گروه عبارتند از: «ما را راک می‌دهیم»، «مادرت را ببند»، «همه چیز را می‌خواهم»، «دختران ته چاق»، «آواز پیامبر»، «فلش»، «چکشی به سقوط»، نجاتم بده، «چه کسی می خواهد برای همیشه زندگی کند» و «نمایش باید ادامه یابد».

 

آخرین مطالب