بهترین چوب و لنسرهای ماهیگیری کدام است؟

انتخاب بهترین برند چوب و چرخ ماهیگیری مناسب یکی از اولین مواردی است که باید هنگام ماهیگیری به دنبال

توسط ABESTANEWS در 10 آذر 1399
انتخاب بهترین برند چوب و چرخ ماهیگیری مناسب یکی از اولین مواردی است که باید هنگام ماهیگیری به دنبال آن باشید. خرید لنسرهای ماهیگیری با کیفیت بسیار مهم است. زیرا شما چندین بار از آن استفاده می کنید و اگر بعد از یکی دو بار خراب شود ؛ در واقع ، شما پول خود را هدر داده اید. در مورد لنسرهای ماهیگیری چندین مسئله وجود دارد. جایی که قصد شکار دارید ؛ منظور شما از چه نوع ماهی و طعمه ای است و از چه طعمه ای استفاده می کنید که متناسب با نوع ماهی شما باشد؟


پاسخ به این سالات بسیار مهم است و انتخاب شما را آسان می کند. امروزه چوب و لنسرهای ماهیگیری برای ماهیگیری در دریا ، رودخانه ها ، ماهی های بزرگ و کوچک و همچنین طعمه های طبیعی و مصنوعی تولید می شوند و الگوهای مختلف ماهیگیری وجود دارد. بنابراین با آگاهی از نوع نیاز خود ، محل ماهیگیری ، نوع ماهیگیری ، نوع طعمه و با استفاده از نکات زیر می توانید لنسر مناسبی تهیه کنید.
لنسر های ماهیگیری
لنسر ماهیگیری یک میله بزرگ و انعطاف پذیر است که از مواد مختلفی ساخته شده است. این چوب از نخی ساخته شده است که دارای قلاب است. او طعمه را برای صید ماهی به آب می اندازد. بر روی بدنه آن قسمتی به نام لنسر ماهیگیری ، دسته ، حلقه برای عبور نخ و محلی برای نصب چرخ و بست وجود دارد. این جنگل ها الگوهای مختلفی دارند. بنابراین اگر قصد خرید دارید ؛ بهتر است یک مدل خاص خریداری کنید و از خرید لنسرهای ماهیگیری خودداری کنید.
دنیای ماهی دنیای پیچیده و شگفت انگیزی است. برخی از این ماهی ها در اعماق کم و برخی دیگر در اعماق زیاد زندگی می کنند. غذای آنها متفاوت است و آنها با سرعت های مختلف حرکت می کنند و می توانند در آب شیرین یا نمک زندگی کنند. بنابراین بهتر است ابتدا هدف ماهیگیری خود را تعیین کنید. به کدام دریاچه و دریا دسترسی دارید؟ در این حالت می توانید از یک مدل مناسب استفاده کنید. لنسرهای ماهیگیری حرفه ای سنگین ترند و تعادل و نگهداری آن برای مبتدیان دشوار است. آنها حساس تر به جنگل های نازک و سبک تر هستند. اما آنها به اندازه کافی قدرت ندارند که ماهی های بزرگ را صید کنند. در این مقاله می خواهیم انواع مختلف لنسرهای ماهیگیری را به شما معرفی کنیم.


طبقه بندی میله ها بر اساس نوع چوب و لنسر ماهیگیری
میله ها در اندازه های مختلف موجود هستند. میله های کوتاهتر قدرت بیشتری را منتقل می کنند. اگر درخت بلندتری دارید می توانید از مسافت های طولانی تری استفاده کنید. ضخامت این میله ها نیز کم و بیش است. میله ها از مواد مختلف ساخته شده اند ، برخی از آنها از بامبو و برخی دیگر از فایبرگلاس ساخته شده اند. شما باید یکی از آنها را با توجه به توانایی و نوع ماهیگیری خود انتخاب کنید.

طبقه بندی میله ها بر اساس نوع میله:

لنسرها در اندازه های مختلف موجود هستند. چوب های ماهیگیری کوتاه تر قدرت بیشتری را منتقل می کنند. اگر چوب بلندتری دارید می توانید از مسافت های طولانی تری استفاده کنید. ضخامت این میله ها نیز کم و بیش است. میله ها از مواد مختلف ساخته شده اند ، برخی از آنها از بامبو و برخی دیگر از فایبرگلاس ساخته شده اند. شما باید یکی از آنها را با توجه به توانایی و نوع ماهیگیری خود انتخاب کنید:
لنسر ماهیگیری فایبرگلاس
فایبرگلاس سنگین تر و به طور کلی انعطاف پذیرتر و ارزان تر است. اگر تازه کار هستید ؛ می توانید از میله های فایبرگلاس استفاده کنید. این میله ها برای صید ماهی های متوسط مناسب هستند.
چوب و لنسر ماهیگیری گرافیتی
گرافیت سبک تر ، سخت تر و حساس تر است ، اما به راحتی آسیب می بیند. این لنسرهای ماهیگیری به دلیل کیفیت و ماهیت سبکتر برای ماهیگیران حرفه ای مناسب ترند. میله های کامپوزیتی نیز در بازار وجود دارد که از ترکیب هر دو گرافیت و فایبرگلاس ساخته شده است.
میله بامبو
این تیره بیشتر در چوب های ماهیگیری قدیمی استفاده می شود و در اوایل قرن نوزدهم بسیار محبوب بود. این میله انعطاف پذیری بالایی دارد و کار با آن کمی دشوار است. امروزه بسیاری از ماهیگیران حرفه ای ترجیح می دهند از چوب های بامبو به جای لنسرهای مصنوعی استفاده کنند. این جنگل ها نمونه ای از درختان یک تکه محسوب می شوند.

آخرین مطالب