آشنایی با دانشگاه های خصوصی کشور مالزی

دانشگاه تکنولوژی پتروناس (University Teknologi petronas) تنها دانشگاه خصوصی مالزی که در بین 100 دانشگاه بر

توسط ABESTANEWS در 25 تیر 1399

دانشگاه تکنولوژی پتروناس (University Teknologi petronas)

تنها دانشگاه خصوصی مالزی که در بین 100 دانشگاه برتر آسیا می باشد. دانشگاه تکنولوژی پتروناس (UTP) در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا، مؤسسه تکنولوژی پتروناس (ITP) نامیده می‌شد و یکی از شعب فرعی پتروناس به شمار می‌رفت. لازم به ذکر است؛ پتروناس شرکت ملی نفت مالزی بوده که وابسته به دولت مالزی است. ناگفته نماند؛ موقعیت دانشگاه تکنولوژی پتروناس (UTP) در مکانی است که اکنون تبدیل به منطقه‌ای صنعتی شده و دارای بخش‌هایی اعم از:  
  •  پارک تکنولوژی و صنعتی
  •  پارک داروسازی
  •  پارک آموزشی
  •  و پارک علوم و پژوهش است.
این محل در منطقه‌ای بسیار زیبا واقع شده و در نزدیکی شهر سری اسکندر قرار دارد. خاطرنشان می‌شود؛ در حال حاضر دانشگاه تکنولوژی پتروناس (UTP) دارای ۵ رشته‌ی مهندسی در مقطع کارشناسی و ۳ رشته در مقطع ارشد است.  
  • رنکینگ این دانشگاه در سطح جهان 482 و در 99 آسیا می باشد

دانشگاه APU مالزی

دانشگاه نوآوری و فن آوری آسیا و اقیانوسیه Asia Pacific University College of Technology and Innovation دانشگاه قرن بیست و یکم است. مکانی ایده ال برای آموختن ارتباط مابین فناوری و نوآوری و بررسی نقش آنها در زمینه های متفاوت زندگی روزمره مانند تجارت، اقتصاد، اجتماع و محیط پیرامونی است. دانشگاه APU متناوبا ً برنده جوایز بسیاری در زمینه آموزشهای تخصصی، تحقیق – توسعه بوده و همچنین جوایز ارزنده ای برای فعالیتهای دانشجویی بدست آورده است.

دانشگاه تیلور بهترین دانشگاه در زمینه صنعت توریسم و جهانگردی TAYLOR’S

دانشگاه Taylor’s تحت تاثیر رشد و پیشرفت جمعیت جوان کشور، از سال ۱۹۶۹ برای بیش از ۴ دهه تقسیم‌بندی تحصیلات عالی، در راستای رقابتی شدن، ارتقاء و انعطاف‌پذیری سرمایه‌ی انسانی پیش رفت. در سال ۲۰۰۶، دانشگاه تیلور Taylor’s به صورت رسمی به موقعیت ” کالج دانشگاه ” دست یافت. تیلور در نتیجه‌ی موقعیت به دست آمده، به ۲ ماهیت مشخص اعم از: ۱) کالج تیلور؛ ارائه‌‌دهنده‌ی تمامی برنامه‌های آموزشی پیش دانشگاهی و رشته‌های قابل انتقال ۲) کالج دانشگاه تیلور؛ ارائه‌دهنده‌ی رشته‌های تحصیلات تکمیلی دست یافت. در حال حاضر دانشگاه تیلور Taylor’s به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز پیش دانشگاهی در مالزی به شمار می‌آید. تیلور همچنین به‌ عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مرکز مهمانداری و مدیریت توریسم در جنوب شرق آسیا نیز محسوب می‌شود. دانشگاه تیلور Taylor’s همچنین به دلیل ممتاز بودن در آموزش توریسم و مهمانداری و تعهد به کار حرفه‌ای در بخش صنعت، برنده‌ی ۲ جایزه‌ی اصلی شده است. ۲ جایزه‌ی یاد شده اعم است از:  
  • جوایز طلایی PATA (انجمن مسافرتی آسیای صلح‌جو) در سال ۲۰۰۸ (گروه تعلیم و آموزش)
  • جوایز پلاتینی مهمانداری آسیا (HAPA) برای مرکز مهمانداری در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷

دانشگاه UCSI 

طيف وسيعي از آموزشهای آكادميك را ارائه مي دهد از قبيل رشته اي فني و مهندسي علوم پايه، آي تي ، مديريت ، حسابداري ، روانشناسي ، موسيقي وهنر ، داروسازي، پرستاري و پزشكي . اين دانشگاه در شهر كوالالامپور واقع شده است

دانشگاه MONASh 

در مالزي شعبه يكي از بهترين و معتبرترين دانشگاهها ي استرالياست و اولين دانشگاه خارجي است كه در مالزي شروع به كار كرد اين دانشگاه در منطقه سان وي (Sunway)در 20 كيلومتري كوالالامپور قرار گرفته است.

دانشگاه علم و تكنولوژي مالزي (MUST) 

با توافق همكاري ميان بنياد Ehsan MUST و موسسه تكنولوژي ماساچوست (MIT) تاسيس شد. اين دانشگاه در33 كيلومتري شهر كوالالامپور واقع شده است. دانشگاه كوالالامپور UNIKL يكي از بزرگترين دانشگاه هايي است كه آموزش خود را بر پايه رشته هاي فني قرار داده است. اين دانشگاه در شهر كوالالامپور واقع شده است.

دانشگاه UNISEL 

به عنوان دانشگاه تخصصي در رشته هاي صنعتي مي باشد و تمركز اين دانشگاه بر آموزش هر چه بهتر دانشجويان در مشاغل و حرفه هاي صنعتي مي باشد. اين دانشگاه در منطقه بستاري ((Berjuntai Bestari در 50 كيلومتري كوالالامپور قرار دارد. دانشگاه UNIKL  در قلب پايتخت مالزي و در نزديكي مراكز تجاري شهر واقع شده است يكي از بزرگترين دانشگاه هايي است كه آموزش خود را بر پايه تكنولوژي قرار داده است. در اين موسسه آموزشي چهار مولفه اصلي آمورشي وجود دارد : فني ٬ اجتماعي ٬ يادگيري و كار آفريني كه با روش هاي آمورشي كه در اين موسسه بكار گرفته مي شود يادگيري تا حد بالايي دلنشين مي گردد.

دانشگاه‌های مالزی بر اساس مقطع 

 

دانشگاه‌های مالزی

دیپلم و پیش‌دانشگاهی کارشناسی ارشد و دکترا

UCTI

UM UM

UniTEN

UKM

UKM

Nottingham

USM

USM

Tun Abdul Razak

UTP

UPM

MMU

UPM

UTM

UCSI

UTM

UTP

Help

UCTI

UITM

Taylor

UniTEN

MSU

UniSEL

MMU

Tun Abdul Razak

Legenda

UCSI

UCTI

KBU

Taylor

UniTEN

Mahsa

Legenda

Nottingham

MSU

KBU

MMU

UniKL

Nottingham

UCSI

CICT

Monash

Monash

Stamford

MSU

HELP

ICOM

Tun Abdul Razak

MUST

Limkokwing

HELP

Taylor

MUST

Mahsa

UniSEL

Limkokwing

UniKL

Mantissa

CICT

Mahsa

Stamford

ICOM

Limkokwing

    منبع : sharifstudy.com
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن