آیا شما بازوبند شنا را برای Passion یا Money آغاز کردید؟

بازیکنان تاج که تیم خود را برنده میدانستند به این تصمیم داور معترض شدند و به دنبال آن، جام قهرمانی را از روی

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

بازیکنان تاج که تیم خود را برنده میدانستند به این تصمیم داور معترض شدند و به دنبال آن، جام قهرمانی را از روی میز جوایز برداشتند و از ورزشگاه خارج شدند و این کار خود باعث درگیری هواداران دو تیم در بیرون ورزشگاه شد. احمد منشیزاده، عباس کردنوری و علی جباری از جمله بازیکنانی بودند که در این سال به تاج پیوستند. در مهر ۱۳۳۲ گروهی از ستارگان تاج با مدیریت باشگاه دچار اختلافاتی شدند و به همراه علی داناییفرد به تیم نادر پیوستند. در رشتهٔ فوتبال چهرههایی چون عارف قلیزاده، محمود بیاتی، نادر افشار علوی، پرویز کوزهکنانی و ژرژ مارکاریان تیم ملی فوتبال ایران را همراهی میکردند. تیم تاج در ۱۳۳۰، نسل نخست بازیکنان باشگاه از ترکیب اصلی کنار رفتهاند و جوانانی همچون پرویز کوزهکنانی و محمد خاتمی جانشینشان شدهاند. بایگانیشده از اصلی در ۲۳ فوریه ۲۰۱۲. بایگانیشده از اصلی در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰. ۳۰ شهریور ۱۳۸۹. بایگانیشده از اصلی در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۳. بایگانیشده از اصلی در ۲ سپتامبر ۲۰۱۳.

Da ta was creat ed by G SA Con te᠎nt  Gen​er​ator​ Demoversi​on​.

دریافتشده در ۱ اوت ۲۰۱۳. دریافتشده در ۷ مرداد ۱۳۹۲. ایران در سال ۱۳۳۲ با وقوع کودتای ۲۸ مرداد دوران پُر التهابی را میگذارند. در مرداد ماه همان سال تیم تاج برای شرکت در جشن استقلال افغانستان راهی این کشور شد. در نیمفصل دوم بازیها، تاج همچون فصل پیش از آن دچار افت شد و برای سومین سال پیاپی در ردهٔ چهارم جدول ردهبندی لیگ قرار گرفت. تاج در پایان این بازیها پس از دارایی و شاهین در ردهٔ سوم ایستاد. پس از تیمهای پاس، پرسپولیس و شهباز در ردهٔ چهارم جدول لیگ تخت جمشید قرار گرفتند. ۱۳۳۰ مقام دوم لیگ تهران. جام باشگاههای تهران ۱۳۳۰ در دو گروه برگزار شد. فصل ۴۱-۱۳۴۰ مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران ۴۱-۱۳۴۰ از زمستان ۱۳۴۰ در دو گروه آغاز شد و تاج توانست از گروهش صعود کند. از اواخر آذر ۱۳۲۸ مسابقات باشگاههای تهران ۱۳۲۸ آغاز شدند و دو ماه بعد و در اردیبهشت سال ۱۳۲۹ جام قهرمانی این مسابقات به تیم تاج رسید تا تاج فصل ۱۳۲۸ را با جام قهرمانی به پایان برساند. جام تخت جمشید ۱۳۵۷ از اواخر سال ۱۳۵۶ آغاز شد و در سال ۱۳۵۷ پیگیری گردید. باشگاه تاج نیز در این سال آبستن بحرانها و حوادثی بود.

تاج در این مسابقات ۲−۳ مغلوب شاهین شد و دیدار با دارایی را نیز ۱−۳ به حریف واگذار کرد. تاج در این مسابقات نیز شاهین را با یک گل شکست داد و در نهایت قهرمان تهران شد. در این مسابقات، تاج موفق شد با نتیجهٔ ۳−۱ شاهین را خرید بازوبند بادی شنا شکست دهد. پرسپولیس در این سال بار دیگر بازیکنان شاهین را در ترکیب خود داشت و تیمی پُرمهره بود. اولین بازی رسمی دوچرخهسواران نیز در آذرماه همان سال و در چهارچوب هفتهٔ نخست دستههای آزاد تهران در برابر تیم سرباز برگزار شد که با شکست ۱−۳ تیم علی داناییفرد همراه بود. ایران در فینال بازیهای آسیایی برابر هند میزبان مسابقات تن به شکست داد و به مدال نقرهٔ بازیهای آسیایی ۱۹۵۱ دست یافت. تیم تاج در مهرماه سال ۱۳۴۹ و در خلال بازیهای لیگ منطقهای، در مسابقات بینالمللی جام میلز هند نیز برای دومین سال پیاپی به قهرمانی رسید و نخستین فصل حضور رایکوف در تاج با کسب سه جام تبدیل به فصلی رؤیایی شد.

دوچرخهسواران بعد از باشگاه «نیرو و راستی»، دومین باشگاهی بود که اقدام به انتشار مجلهٔ اختصاصی برای هواداران و مخاطبان خود مینمود. در آبان ماه همان سال دیدار دوستانهٔ دیگری میان دو تیم برگزار شد که این بازی را تاج ۲−۱ برنده شد. دارایی که در این سال تیم قدرتمندی داشت تیم شاهین را هم با دو گل از پیش رو برداشت و به قهرمانی رسید. تاج در دور گروهی با حساب ۱−۴ مغلوب شاهین شد و شاهین مستقیماً به فینال راه یافت. مسابقات جام حذفی ۵۷-۱۳۵۶ در بهار و تابستان ۱۳۵۷ و همزمان با برگزاری اردوی آمادگی و حضور تیم ملی در جام جهانی آرژانتین ادامه یافت و تاج با پیروزی در مراحل یک چهارم و نیمهنهایی به فینال راه یافت و در نهایت در دیدار فینال در ۱۲ تیر ۱۳۵۷ با پیروزی ۲ - ۰ برابر هما قهرمان این مسابقات شد. مرحله نهایی بازیها در بهار ۱۳۴۱ با شرکت پنج تیم برگزار شد. بهار ۱۳۲۸ با دو رویداد مهم همراه بود. در میانهٔ برگزاری این مسابقات و همزمان با نوروز ۱۳۵۰، آبیپوشان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در آسیا رهسپار شرق این قاره شدند. از جمله افراد بانفوذی که برای بازگرداندن شاهین به عرصهٔ ورزش، ولو با نامی دیگر، تلاشهایی انجام دادند، پرویز خسروانی رئیس باشگاه تاج بود.

آخرین مطالب