5 چالش امروز وکلا کدام اند؟

حرفه وکالت یک حرفه رقابتی است. همیشه اینطور بوده است، اما این روزها - با تغییرات سریع در روش وکالت - به نظر می

توسط ABESTANEWS در 6 اردیبهشت 1401

حرفه وکالت یک حرفه رقابتی است. همیشه اینطور بوده است، اما این روزها - با تغییرات سریع در روش وکالت - به نظر می رسد که حتی بیشتر از این هم شده است.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که تراکم وکلا در شش کشور بزرگ اروپایی به طور پیوسته در حال افزایش است.

این تغییرات می‌توانند هیجان‌انگیز و پویا باشند، اما با آن‌ها چالش‌هایی همراه است. وکلا باید بر آنها غلبه کنند تا بتوانند در حرفه خود رقابتی و مرتبط باقی بمانند.

بنابراین، چالش های عمده ای که امروز وکلا با آن مواجه هستند چیست؟

و وکلا برای غلبه بر آنها چه کاری می توانند انجام دهند؟

1. فناوری، اینترنت و مشتریان

همه ما می توانیم قبول کنیم که فناوری از راه های زیادی کمک می کند.

بسیاری از جنبه های زندگی کاری و شخصی را آسان تر و راحت تر کرده است. فناوری همچنین چهره شیوه عملکرد بسیاری از صنایع را تغییر داده است.

یکی از دلایلی که برای وکلا چالش برانگیز است این است: انتظار مشتری.

انتظارات مشتریان بیش از هر زمان دیگری بالا و بر اساس تقاضا است.

دسترسی به اینترنت برای مشتریان بالقوه امکان دسترسی به اطلاعات حقوقی در نوک انگشتان آنها را فراهم می کند. آنها از فناوری توانمند شده‌اند و امروز انتظار دارند وکلای خود در یافتن راه‌هایی برای کارآمد بودن و ارائه گزینه‌ها و راه‌حل‌هایی از نظر نتایج، فعال باشند. این می تواند روابط بین وکلا و موکلان آنها را تحت فشار قرار دهد، که فشار بیشتری را بر وکلا وارد می کند تا راه هایی برای برآورده کردن این انتظارات پیدا کنند.

امروزه با دسترسی مردم به اطلاعات، مشتریان حقوقی پیش از صحبت با وکیل، تحقیقات خود را انجام دهند. این امر نقش وکیل را برای آموزش مشتری به روش‌های جدید مانند مرتب‌سازی اطلاعات قابل اعتماد و غیرقابل اعتمادی که مشتری ممکن است در تحقیقات خود پیدا کرده باشد تغییر داده است.

2. ارائه دهندگان خدمات حقوقی کم هزینه

فناوری همچنین امکان ایجاد ارائه دهندگان خدمات حقوقی را فراهم کرده است.

آنها در سراسر اینترنت جمع شده‌اند و خدمات حقوقی کم‌هزینه‌ای را ارائه می‌کنند – یک پیشنهاد بسیار جذاب برای کسانی که به دنبال خدماتی هستند که می‌دانند می‌تواند هزینه‌بر باشد.

خدمات حقوقی آنلاین همچنین باعث می شود مصرف کنندگان احساس قدرت کنند – که می توانند اسناد مورد نیاز خود را با هزینه کمتری نسبت به حفظ وکیل دریافت کنند. این یک مشکل بزرگ برای وکلا ایجاد می کند، زیرا افرادی که به استفاده از این خدمات مهاجرت می کنند می توانند پایگاه مشتریان شما را از بین ببرند.

3. جهانی شدن/رقابت

در اقتصاد جهانی امروزی، وکلا ممکن است با موانعی در گسترش فعالیت‌های خود در خارج از کشور مواجه شوند.

کشورهای سراسر جهان از خود می پرسند که آیا تسهیل قوانین برای وکالت در کشورهای خارجی مفید است یا آسیب رسان. هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد و کشورها به طرق مختلف با آن برخورد می کنند.

به عنوان مثال، کانادا به وکلا از ایالات متحده و سایر کشورها اجازه می دهد تا به راحتی در آنجا فعالیت کنند. وکلای سایر کشورها نیز ممکن است بتوانند از تغییرات نظارتی در بریتانیا، سنگاپور و استرالیا نیز استفاده کنند.

با این حال، کشورهای دیگر در تلاش خود برای مسدود کردن یا به حداقل رساندن توانایی وکلای سایر حوزه‌های قضایی برای انجام فعالیت در محدوده‌های خود قاطع هستند.

4. مقررات

فناوری، جهانی شدن و رقابت همگی در محیط نظارتی حرفه وکالت نقش دارند.

5. توسعه وکیل جدید

وکلا در تمام مراحل شغلی خود با این چالش ها روبرو هستند.

اما وکلای تازه‌وارد که وارد این حوزه می‌شوند، علاوه بر این، باید خود را از سایرین در بازار متمایز کنند. آنها باید ویژگی هایی را ایجاد کنند که آنها را از همسالان خود متمایز کند - و این در ابتدای ورود به یک حرفه آسان نیست.

نسل جوان در حال حاضر منحنی یادگیری کمتری در مورد فناوری دارد، بنابراین این چالش در مورد یافتن بهترین راه‌ها برای استفاده از فناوری جدید به نفع خود خواهد بود.

خودتان را متمایز کنید

صرفاً به دلیل وجود این چالش ها به این معنا نیست که وکلا نمی توانند کاری انجام دهند تا در اطراف آنها حرکت کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از راه های مؤثر، کسب صلاحیت برای تمرین در کشورهای دیگر است. انگلستان یک مقصد محبوب برای واجد شرایط بودن دوگانه است زیرا قانون انگلیس قانون انتخابی برای بسیاری از معاملات بین المللی است.

اگر بتوانید دو صلاحیت داشته باشید، می توانید فعالیت خود را فراتر از مرزهای کشور خود گسترش دهید و شغل خود را ارتقا دهید. شما خود را قابل فروش تر می کنید، در حالی که خود را به روش های زیر متمایز می کنید:

پروفایل حرفه ای خود را افزایش دهید

طیف وسیع تری از خدمات حقوقی را به مشتریان خود ارائه دهید

آگاه به مشتریان از قوانین کشورهای دیگر

درآمد خود را افزایش دهید

نکته کلیدی این است که در صدر چالش‌های حرفه وکالت قرار بگیرید و برای اطمینان از ادامه دادن به آن حرکت کنید.خطرات خارج از کنترل مستقیم شما هستند - رقابت، جهانی شدن، مقررات - اما برخی از آنها می توانید فعالانه با آنها مقابله کنید. همگام شدن با تغییرات تکنولوژی و کسب صلاحیت برای تمرین در خارج از کشور، دو راه بسیار قابل انجام برای رویارویی با چالش ها هستند.

برای کسب اطلاع از انواع شاخه های وکلا مقاله زیر را بخوانید:

https://resalat-news.com/?p=63954

 

آخرین مطالب