4 چیزهایی که یک کودک درباره قایق بادی می‌داند که شما نمی‌دانید

قایقهای بادی نیز ممکن است از نظر طراحی و آرگونومی ساخت متفاوت باشند، نمونهایی از قایقهای بادی مختص به آبهای آ

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

قایقهای بادی نیز ممکن است از نظر طراحی و آرگونومی ساخت متفاوت باشند، نمونهایی از قایقهای بادی مختص به آبهای آرام هستند که بیشتر به صورت پارویی بوده وقادرند تا 2 الی 8 نفر را برروی خود جای دهند، اینگونه قایقها قابلیت نصب موتور قایق ندارند و تعادل خوبی را در آبهای خروشان مانند دریاها و رودخانهها ندارند. قایق بادی در ابعاد و اندازه و اشکال مختلف و سریهای مختلف و متفاوت تولید و در بازار عرضه میگردد. بزرگترین سایز قایق بادی جیمینی شش نفره است که از نظر سایز، ابعاد و ظرفیت از دیگر مدلها بزرگتر، مقاومتر و ایمنتر است. این محصول در دو نوع 3 و 4 برای حمل سه نفر با تحمل وزن 300 و یا 4 نفر با تحمل وزنی 400 کیلوگرم تعبیه شده است. شکل ظاهری آنها به صورت نوک تیز و عقب پهن یا با فرم موشکی هستند این محصولات دارای ظرفیتهای 3، 4، 5 و 6 نفره میباشند که تحمل وزنی تا حدود 800 کیلوگرم دارند بدنه قایق بادی جیمینی دارای الیاف تار و پود نخ ابریشم مصنوعی به همراه pvc بسیار ضخیم است و قابلیت استفاده در آبهای شور را نیز دارد، کف این مدل از تختههای چوبی تشکیل شده که این تختهها کمک به تحمل وزن و شتاب موتور میکنند. C᠎ontent was c​re at ed ᠎wi th t​he ​help of GSA Conte nt Gener ator  DEMO!

جنس بدنه این قایقها از pvc است و دارای کف باد شونده دو جای باد در کف و دیواره برای ایمنی هستند. حمل و نقل این قایقها به سادگی صورت میگیرد و شما میتوانید به سادگی آن را جا به جا کنید، چرا که با خالی کردن باد بدنه ابعاد قایق کوچکتر میشود، همچنین این نوع قایقها بسیار سبک هستند و همین موضوع جابهجا کردن آنها را راحت کرده است. در این روستا تعداد زیادی آسیاب بادی وجود دارد که بین سالهای ۱۷۳۸ تا ۱۷۴۰ ساخته شدهاند و وظیفه خارج کردن آب از زمینها و مردابهای این منطقه را داشتهاند. قابلیت نصب موتور برقی و بنزینی را دارند البته باید دقت کرد که موتور بنزینی این قایق ها تا ۳ اسب بخار بیشتر نباشد چراکه بدلیل فشاری که تخته نصب بین قایق و موتور بر روی بدنه وارد میکند میتواند بدنه را از بین ببرد. از دیگر مزایای قایق بادی اینتکس می توان به حجم و وزن کم آن اشاره کرد که به آسانی قابلیت جابجایی دارد.

برخی از این قایق ها در رودخانه و دریاچه و دریا مورد استفاده قرار میگیرند و برخی دیگر در تالاب و سد قابلیت استفاده را دارند. هر چهار مورد غیر از سیهاوک قابلیت نصب موتور برقی را دارند، در مدل سیهاوک 3 و 4 میتوان از موتور قایق بادی 2 اسب نیز استفاده نمایند، در هر چهار مدل دارای دو جای قلاب ماهیگیری، پمپ باد دستی کوچک تا مدل3 نفره بوده و چهار نفره آن پمپ باد دستی بزرگ دارد، پاروی پلاستیکی برای سایزهای 1 تا 3 و پاروی آلمینیومی برای قایق بادی 4 نفره سیهاوک، طناب دور، دسته حمل و نقل، کیف حمل لوازم ماهیگیری و یک برچسب تعمیرات هستند. این نوع قایق دارای پارو، پمپ باد دستی متوسط، دسته حمل و نقل، برچسب تعمیرات، طناب دور، کیف جهت نگهداری لوازم شکار، کیف حمل و نقل، باطری جهت موتور برقی و دو جای قلاب ماهیگیری میباشد. البته باید توجه داشت که قسمتهای باد شونده در مارینر با سایر مدلهای دیگر فرق میکند چرا که به دلیل کیفیت بالای بدنه این دو قایق، خود بدنه به دو و سه قسمت مساوی برای تقسیم بندی باد مجزا میشود و هر دریچه باد وظیفه نگهداری از یک تقسیم بندی را دارد به این علت است که استانداردها و تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده امریکا را دارند.

مزیت مهم قایقهای بادی قیمت مناسب و مقرون به صرفه و جنسی مرغوب و با دوام است که قابلیت حمل و نقل راحتی دارد. تمامی دریچه های دارای شماره هایی هستند، این شماره ها برای این روی بدنه حک شده است تا بتوان به ترتیب آن را باد کرد، مزیت اینکار در اینست که فرم محصول بسیار بهتر خواهد شد و به بدنه قایق بادی شما فشار نخواهد آمد در واقع اینکار یکی از روشهای نگهداری قایق بادی است و باعث طول عمر بیشتر در این محصول میگردد. همیشه قایق بادی را در دمای اتاق نگهداری کنید، اگر دمای محل نگهداری خیلی بالا باشد باعث چسبیدن قسمت های روی هم قرار گرفته می شود و ممکن است موقع باز کردن پاره شود، اگر می توانید موقع تا زدن قایق روی قسمت های روی هم افتاده پودر بچه بپاشید. قایق جیمینی نیز از دریچههای مختلف جهت باد کردن بهره میگیرد چرا که این کار اولا به استواری آن کمک میکند و دوما در مواقع احتمالی سوراخ شدگی به اعضای موجود در قایق کمک میکند و در آب فرو نمیرود به همین دلیل است که دارای استانداردهای اروپایی و امریکایی بوده و تاییدیه گارد ساحلی ایالات متحده به این محصول تعلق گرفته است. This has  be en gener᠎ated  wi th GSA C​on᠎te nt Generat​or D᠎emoversion​.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن