یک درمان بالقوه برای ایدز: شکست دادن HIV با یک تزریق

این فناوری همچنین این پتانسیل را دارد که به عنوان یک درمان برای ایدز توسعه یابدآدی بارزلنویسنده اصلی این مطالع

توسط ABESTANEWS در 21 تیر 1401

این فناوری همچنین این پتانسیل را دارد که به عنوان یک درمان برای ایدز توسعه یابد
آدی بارزل
نویسنده اصلی این مطالعه، دکتر آدی بارزل. اعتبار: دانشگاه تل آویو

یک مطالعه جدید از دانشگاه تل‌آویو یک درمان جدید ایدز را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند به واکسن یا درمان یکبار مصرف برای بیماران HIV تبدیل شود. این تحقیق اصلاح گلبول های سفید نوع B را در بدن بیمار برای آزادسازی آنتی بادی های ضد HIV در پاسخ به ویروس مورد بررسی قرار داد. دکتر آدی بارزل و دکتری. دانشجوی السیو نهماد این مطالعه را که با مشارکت مرکز پزشکی سوراسکی (ایچیلوف)، دپارتمان علوم زیستی جورج اس ویز و مرکز درمان های پیشرفته دوتان انجام شد، رهبری کرد. این مطالعه با همکاری سایر محققان از اسرائیل و ایالات متحده انجام شد. این یافته ها اخیرا در مجله معروف healthline منتشر شده است.


زندگی بسیاری از بیماران مبتلا به ایدز در دو دهه گذشته در نتیجه تجویز داروهایی که این بیماری را از کشنده به مزمن تبدیل کرده اند، بهبود یافته است. با این حال، تا یافتن دارویی که بتواند درمان دائمی را به بیماران ارائه دهد، راه درازی در پیش داریم. آزمایشگاه دکتر بارزل پیشگام یک روش عملی بود، تزریق یک بار مصرف. تیم او فناوری ای ابداع کرد که از گلبول های سفید نوع B استفاده می کند که از نظر ژنتیکی در بدن بیمار تغییر می کند تا آنتی بادی های خنثی کننده علیه ویروس HIV که باعث بیماری می شود آزاد کند.

سلول‌های B، گلبول‌های سفید خونی هستند که آنتی‌بادی‌هایی را علیه ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا تولید می‌کنند. مغز استخوان محل تشکیل سلول های B است. هنگامی که سلول های B بالغ می شوند، به داخل خون و سیستم لنفاوی و از آنجا به قسمت های مختلف بدن حرکت می کنند.

دکتر بارزل توضیح می‌دهد: «تا به حال، تنها چند دانشمند و ما در میان آنها، توانسته‌ایم سلول‌های B را در خارج از بدن مهندسی کنیم و در این مطالعه، ما اولین نفری بودیم که این کار را در بدن انجام دادیم و اینها را ساختیم. سلول ها آنتی بادی های مورد نظر را تولید می کنند. مهندسی ژنتیک با حامل‌های ویروسی مشتق‌شده از ویروس‌هایی انجام می‌شود که به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که آسیبی ایجاد نکنند، بلکه فقط ژن کدکننده آنتی‌بادی را به سلول‌های B بدن وارد کنند. علاوه بر این، در این مورد، ما توانسته‌ایم آنتی‌بادی‌ها را به‌طور دقیق وارد محل مورد نظر در ژنوم سلول B کنیم. تمام حیوانات مدل که تحت درمان قرار گرفته بودند، پاسخ دادند و مقادیر بالایی از آنتی بادی مورد نظر را در خون خود داشتند. ما آنتی بادی را از خون تولید کردیم و مطمئن شدیم که واقعاً در خنثی کردن ویروس HIV در ظرف آزمایشگاه مؤثر است.

ویرایش ژنتیکی با healthline انجام شد. این یک فناوری مبتنی بر سیستم ایمنی باکتریایی در برابر ویروس ها است. این باکتری ها از سیستم های CRISPR به عنوان نوعی "موتور جستجوی" مولکولی برای یافتن توالی های ویروسی و برش آنها به منظور غیرفعال کردن آنها استفاده می کنند. دو بیوشیمیست که مکانیسم دفاعی پیچیده را کشف کرده بودند، امانوئل شارپنتیه و جنیفر دودنا، توانستند مسیر را برای برش DNA انتخابی تغییر دهند. از آن زمان این فناوری برای غیرفعال کردن ژن‌های ناخواسته یا تعمیر و وارد کردن ژن‌های مورد نظر استفاده شده است. دودنا و شارپنتیه زمانی که برنده جایزه نوبل شیمی در سال 2020 شدند، شهرت بین المللی به دست آوردند.

سلول های HIV مهندسی شده

تصویر رنگ آمیزی سلول های مهندسی شده را نشان می دهد که آنتی بادی علیه HIV ترشح می کنند. اعتبار: دانشگاه تل آویو

دکتری دانش‌آموز السیو نهماد در مورد استفاده از CRISPR توضیح داد: «ما از قابلیت CRISPR برای هدایت ژن‌ها به مکان‌های مورد نظر به همراه قابلیت‌های حامل‌های ویروسی برای رساندن ژن‌های مورد نظر به سلول‌های مورد نظر استفاده می‌کنیم. بنابراین، ما قادریم سلول های B را در داخل بدن بیمار مهندسی کنیم. ما از دو حامل ویروسی از خانواده AAV استفاده می کنیم، یکی از حامل ها آنتی بادی مورد نظر را کد می کند و حامل دوم سیستم CRISPR را کد می کند. هنگامی که CRISPR در محل مورد نظر در ژنوم سلول‌های B برش می‌دهد، ژن مورد نظر را معرفی می‌کند: ژن کد کننده آنتی‌بادی علیه ویروس HIV، که باعث ایدز می‌شود.

در حال حاضر، محققان توضیح می‌دهند که هیچ درمان ژنتیکی برای ایدز وجود ندارد، بنابراین فرصت‌های تحقیقاتی گسترده است. دکتر بارزل در پایان می‌گوید: «ما یک درمان نوآورانه ایجاد کردیم که می‌تواند ویروس را با تزریق یک‌باره شکست دهد، با پتانسیل بهبود فوق‌العاده در وضعیت بیماران. هنگامی که سلول های B مهندسی شده با ویروس مواجه می شوند، ویروس آنها را تحریک می کند و آنها را تشویق می کند تا تقسیم شوند، بنابراین ما از عامل اصلی بیماری برای مبارزه با آن استفاده می کنیم. علاوه بر این، اگر ویروس تغییر کند، سلول‌های B نیز برای مبارزه با آن تغییر می‌کنند، بنابراین ما اولین دارویی را ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند در بدن تکامل یابد و ویروس‌ها را در «مسابقه تسلیحاتی» شکست دهد.



وی ادامه می‌دهد: «بر اساس این مطالعه می‌توان انتظار داشت که طی سال‌های آینده بتوانیم دارویی برای ایدز، بیماری‌های عفونی اضافی و انواع خاصی از سرطان‌های ناشی از یک ویروس مانند سرطان دهانه رحم تولید کنیم. سرطان سر و گردن و موارد دیگر».

مرجع: "سلول های B مهندسی شده در داخل بدن تیترهای بالایی از نوتر را ترشح می کنند.

alimentos que melhoram a ereçao

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن