گلایه از پارتی‌بازی در صدور جواز کسب 16

پروانه کسب چیست؟ مدارک لازم برای جواز کسب اطلاعات کامل برای انتقال جواز انتقال پروانه کسب از یک شخصی به شخص ج

توسط ABESTANEWS در 31 شهریور 1401
پروانه کسب چیست؟ مدارک لازم برای جواز کسب اطلاعات کامل برای انتقال جواز انتقال پروانه کسب از یک شخصی به شخص جدید زمانی انجام می شود که یک شخص حقیقی و حقوقی قصد واگذار نمودن محل کسب و کار خود به شخص دیگری را داشته باشد. برای این کار شخص واگذار کننده جواز کسب ابتدا باید درخواست کتبی خودرا به اتحادیه ارائه نماید. مطابق ماده 12 قانون نظام صنفی کشور، تمام افراد صنفی باید قبل از این که برای تاسیس واحد صنفی اقدام نمایند و یا فعالیت حرفه ای داشته باشند، جواز کسب دریافت نمایند. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی پروانه کسب، انواع پروانه کسب، شرایط اخذ پروانه کسب، آموزش تهیه الکترونیکی مجوز کسب، مدارک لازم برای جواز کسب، نکات مهم پروانه کسب و … بپردازیم.
  • بنابراین، در صورت عدم توافق میان شرکا، مسئولیت در قبال دیون به نسبت سرمایه انجام می شود؛ اما درصورت توافق مغایر، هر شریک طبق توافق صورت گرفته، مدیون خواهد شد.
  • امروزه با پیشرفته شدن تکنولوژی هر شخصی در جستجوی این است که برای خود کسب و کاری را راه اندازی کند و حوزه فعالیت پوشاک یکی از کسب و کارهای مهم در این خصوص محسوب می شود.
  • ولـی شـرکت در معنـای خاص، یکی از عقود معین است که همراه با اشاعه در حق مالکیت ایجاد میشود.
  • در شهر تهران، متقاضیان باید مدارکی مبنی بر سکونت 5 ساله در تهران را ارائه دهند.
در صورت انتخاب نوع ایثارگری، استعلام مورد نیاز از بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت آنلاین انجام شده و در صورت پاسخ مثبت استعلام، امکان ثبت درخواست وجود خواهد داشت. در مرحله بعدی اطلاعات فردی متقاضی پروانه کسب را به دقت در محل های خواسته شده وارد نمائید. به عنوان مثال اگر قصد اخذ ویزای اسپانیا را داشته باشید باید جواز کسب خود را به زبان اسپانیولی ترجمه کنید که جزء خدمات دارالترجمه الف نیز می باشد.

شرایط اخذ جواز کسب

صاحب سند عادی باید دارای تعهدنامه‌ای باشد که نمایشگر پذیرش مسئولیت او است. افرادی که دارای دفترچه آماده به خدمت هستند باید در مدت اعتباری که دارند هیچگونه مهر غیبتی نداشته باشند. بعد از وارد کردن عنوان مجوز، فرمی که برایتان باز می‌شود را پر کنید. در صفحه جدید گزینه "ثبت و پیگیری مجوز" را که در فهرست سمت راست صفحه قرار دارد، انتخاب کنید. در صورت وجود عدم مغایرت در مدارک و اطلاعات، این پروسه زمانی طولانی تر خواهد شد. در ضمن برای انجام ترجمه رسمی جواز کسب، بهتر است یک کپی از صفحه اول پاسپورت، برای دانستن اسپل دقیق نام، نام خانوادگی و نام پدر توسط متقاضی تحویل مترجم رسمی شود. پیش از آن که اقدام به راه اندازی واحد صنفی تعویض روغنی نمایید نیاز است تا درخواست خود را به صورت کتبی به اتحادی صنف مربوطه اعلام نموده و سپس سایر مراحل را انجام دهید. اتحادیه صنفی تعویض روغنی پس از بررسی تقاضای فرد می تواند ظرف مدت 15 روز نسبت به رد کردن یا قبول درخواست اقدام نموده و پس از آن فرد تا سه ماه فرصت دارد تا مدارک خود را به اتحادیه مورد نظر ارائه دهد. دارا بودن جواز کسب تعویض روغنی به این معناست که فرد دارای مهارت لازم برای انجام کار می باشد و می تواند فعالیت خود را به صورت قانونی در محل مورد نظر آغاز نماید. داشتن پروانه کسب و نصب آن بر روی دیوار، باعث می شود تا ارباب رجوع و مشتریان نسبت به فرد مورد نظر اعتماد بیشتری داشته و کار خود را با خیال راحت به وی بسپارند. با توجه به این که تعویض روغنی از جمله مشاغل حساس بوده و نیاز است تا فردی که به انجام این کار می پردازد از مهارت بالایی برخوردار باشد داشتن جواز کسب می تواند اطمینان خاطری را در مشتری ایجاد کرده و به افزایش مشتریان نیز کمک بسیاری نماید. خبر روزاخبار روزخبرهای جهانخبر شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکین متعدد در شیئی واحد به نحو اشاعه. در ماده 575 قانون مدنی تصریح شده است که هر یک از شرکاء به نسبت سهم خود در نفع و ضرر سهیم میباشد مگر اینکه برای یک یا چند نفر از آنها در مقابل عملی سهم زیادتری ‌منظور شده باشد. شـرکت در معنای عام، بدین معناست که طرفین به موجب عقدی، سرمایه یا کـار خود را برای رسیدن به سودی معین جمـع مـیکننـد. شـرکت در ایـن معنـا وسـعت و شـمول دارد و عقودی مانند مضاربه، مزارعـه و مـساقات را در بـر مـیگیـرد. ولـی شـرکت در معنـای خاص، یکی از عقود معین است که همراه با اشاعه در حق مالکیت ایجاد میشود.

مراحل دریافت مجوز فعالیت هایپرمارکت:

مطابق قانون، هر شخص (چه حقیقی و چه حقوقی) اگر بدون دریافت مجوز کسب شروع به فعالیت کند، در واقع تخلف انجام داده است و مطابق قانون مجازاتی برای چنین افرادی در نظر گرفته شده است. پس از این که آن محل تعطیل می‌شود فردی که این خطا را انجام داده است محکوم به مجازات‌هایی (از جریمه نقدی تا محکومیت‌های کیفری) می‌شود. همان طور که می‌دانید دریافت هرگونه مجوزی از سوی دولت برای ما ممکن است هزینه‌هایی را به همراه داشته باشد که اخذ جواز کسب نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرفتن جواز کسب برای ما ایرانیان می‌تواند حداقل پانصد هزار تومان هزینه داشته باشد. بایستی تابعیت ایرانی داشته باشید و البته لازم به ذکر است که افراد اتباع خارجی نیز می‌توانند به گرفتن جواز کسب بپردازند، اما برای دریافت این مجوز باید پروانه کار معتبر از وزارت کار و همچنین مجوز اقامت از وزارت کشور را نزد خود داشته باشند.

ارائه کارت معاینه پزشکی

در این بخش، به موضوع هزینه ثبت نام پروانه کسب، خواهیم پرداخت که مطابق توضیحات زیر می باشد. اگر فردی که دارای اطلاعات اصناف ایران باشد، حقوقی که از واحد صنفی به دست می آید مربوط به ورثه می باشد. در صورتی که ورثه دارای شروط فردی باشد می تواند در ظرف 2 سال با رعایت تمامی مقررات برای گرفتن پروانه کسب اقدام کند. پس از اینکه تاریخ انقضا تعیین شده به پایان رسید پروانه متوفی هیچگونه اعتباری ندارد. پروانه کسب برای متقاضیان راه اندازی کسب و کار به دو صورت موقت و دائم صادر می شود. متقاضیان اخذ پروانه کسب موقت که دارای اعتبار یک ساله است، تنها یک بار مجاز به دریافت این نوع پروانه می باشند.

مراحل صدور جواز کسب شراکتی

برای ورود به بازار کسب و کار و راه اندازی مغازه نیاز به دریافت جواز کسب از صنف مورد نظر می باشد. در طول دوره های آموزشی نکات و مراحل دریافت جواز کسب به طور کامل آموزش داده می شود. شما می توانید با ثبت نام در دوره های آموزشی آموزشگاه مفید فرنود و دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای به راحتی وارد بازار کار شده و پروانه کسب دریافت نمایید. جواز کسب به هدف تأسیس یک مکان خاصی برای کسب و کار و ورود به یک شغل مشخص و برای یک فرد خاص صادر خواهد شد. در این مقاله به شما نحوه دریافت جواز کسب تعویض روغنی را آموزش میدهیم. دریافت و طی کردن مراحل اخذ جواز کسب از دو طریق مختلف امکان پذیر است. برای روش اول متقاضی باید به اتحادیه مورد تقاضا خود مراجعه و درخواست و مدارک لازم جهت صدور جواز کسب را ارائه نماید. در روش دوم، متقاضی باید درخواست خود را به صورت الکترونیکی ارائه کند و مراحل لازم برای اخذ جواز کسب را طی نماید در این روش مدارک لازم برای جواز کسب در سامانه مربوطه بارگذاری می شود. پروانه کسب موقت به مدت یک سال اعتبار دارد و فقط یک بار صادر می شود. پس از انقضای اعتبار پروانه کسب، اتحادیه به دارنده مجوز کسب مدت 30 روز فرصت می دهد تا برای اخذ پروانه کسب دائم اقدام کند.

نحوه دریافت پروانه کسب مجازی

چون این مجوز برای گروهی از افراد واجد شرایط است و متعلق به شخص نیست. با توجه به این توضیحات، جواز کسب تنها به نام یک نفر صادر می شود و اگر دو چند شریک با یکدیگر قصد اخذ پروانه کسب شراکتی را داشته باشند؛ یک قرارداد بین آن ها تنظیم می شود و جواز تنها به نام یکی از آنها صادر خواهد شد. شرکت ایرسا ثبت به دلیل تجربه و سابقه ای که در این زمینه دارد با قیمتی مناسب پروانه کسب را برای دریافت می کند. در این گام از مراحل ثبت نام جواز کسب، باید آیین نامه پروانه کسب و شرایط گرفتن جواز کسب را مطالعه کنید. از طرفی متقاضی قبل از ثبت درخواست تمدید مجوز کسب خود باید مالیات و دارایی دو سال قبل را تمام و کمال پرداخت کرده باشد و مدارکی که دال بر این موضوع هستند را ارائه دهد؛ همچنین مدارک هویتی و فتوکپی قبض تلفن نیز برای تمدید مجوز کسب لازم است. لازم به ذکر است اگر تغییری در مدارک هویتی فرد ایجاد شده باید فتوکپی مدارک را ارائه دهد. در بیزینس مشارکتی، بخشی صاحب اطلاعات و ایده و توانایی فنی و عملیاتی هستند و تجربه خوبی در مطالعات بازار و هدایت ایده کسب و کار دارند، بعضی نیز سرمایه کافی برای تاسیس استارت آپ یا واحد صنفی دارند. خلاصه این فعالیت مشارکتی که مبتنی بر خرد جمعی فعالان کسب وکار است، سبب می شود تا بنگاه تجاری مشارکتی تاسیس شود. پروانه کسب شراکتی برای فعالیت های کسب و کاری صادر می شود که توسط بیش از یک شخص حقیقی یا حقویی راه اندازی و اداره می شود.

وکالت در دیوان عالی کشور

۵- در هنگام ثبت نام از صحت اطلاعات خود مطمئن شوید ، در صورت اشتباه بودن اطلاعات اتحادیه هچگونه مسئولیتی را برعهده نمی گیرد . تمامی حقوق مالکیت معنوی این ‌سایت برای شرکت سپیدار سیستم آسیا محفوظ است. با انجام این کار می‌توانید در بخش ثبت و پیگیری، مجوز را مشاهده کنید. با این حال اگر گزینه ثبت موقت را زدید، اطلاعات همچنان به شما نمایش داده می‌شود. جواز کسب شراکتی که با رضایت شریک صادر شود، صرفا با رضایت شریک ، قابل ابطال و انتقال پروانه است. جواز کسب شراکتی به نام مدیرعامل شرکت یا موسسه یا صاحبان امضا صادر می شود. بنابراین، یکی از روش هایی که می توان به منظور دریافت مجوز کسب و کار شراکتی دریافت کرد، ثت و تاسیس موسسه یا شرکت است.

هزینه گرفتن جواز کسب سال 1401

پس از وارد کردن پروانه کسب، صفحه پایین، برای متقاضیان حقیقی نمایش داده خواهد شد که می بایست نوع پروانه کسب، نوع درخواست، وضعیت نظام وظیفه، تاهل و سرپرست خانواده را وارد نمایند. اما آیا می‌دانستید که شما برای شرکت در این نمایشگاه‌ها نیاز به اخذ پروانه کسب دارید؟ به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر قصد شرکت در این نمایشگاه‌های داخلی یا خارجی را دارید، اخذ لیست مشاغل ایران را در اولویت برنامه خود بگذارید. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم مراحل گرفتن جواز کسب، نحوه ثبت نام پروانه کسب و مدارک و هزینه لازم برای اخذ این نوع مجوز را بیان نماییم. پر واضح است که برای راه‌اندازی هر کسب و کاری نیاز به دریافت مجوز است. حال بسته به نوع فعالیت در نظر گرفته شده ممکن است چگونگی و مراحل دریافت مجوز متفاوت باشد. بعنوان مثال مراحل گرفتن جواز کسب سوپرمارکت بسیار آسان‌تر از دریافت مجوز یا راه‌اندازی یک شرکت است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروانه کسب

مراسم رونمایی از پوستر نخستین دوره نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران با حضور معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت و خبرنگاران برگزار شد. متقاضی بایستی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را اخذ کند. بدون دریافت این موافقت نامه، امکان راه اندازی هیچ مغازه ای در کشور وجود ندارد. جهت مشاوره رایگان امور ثبتی و حقوقی خود فقط کافیست شماره تلفن خود را برای ما ارسال نمائید، تا کارشناسان و وکلای مجرب ما در کمتر از ۶۰ ثانیه با شما تماس بگیرند . شکایت جهت شکایت از کسب و کارهای دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی کلیک کنید. فرشاد وکیل زاده رئیس اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شد با پذیرش سومین استعغای حمید محمدی از سوی هیات مدیره، فرشاد وکیل زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شد. برای این کار ابتدا باید در وب سایت “درگاه ملی مجوز های کشور”، حساب باز کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. گواهی اداره مالیات نیز برای پرداخت کردن مالیات برای دریافت جواز کسب ضروری می باشد. پشت سر گذاشتن دوره آموزشی تعویض روغنی که تحت نظر کمیسیون نظارت باشد اجباری بوده و در صورتی که پروانه کسب شده باشد نیازی به گذراندن دوره ها نخواهد بود. تاسیس انجمن های صنفی کارگران و کارفرمایان، صدور پروانه کسب به صورت الکترونیکی و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات اداری به‏ صورت مکانیزه می باشد. پروانه کسب برای کسب و کار هایی که مغازه هایی که در حوزه های، املاک، پوشاک، خیاطی و... فعالیت میکنند لازم است اما جواز تاسیس برای کارگاه ها ، کارخانه ها و تولیدی ها کاربرد دارد و مورد استفاده است. بعد از پایان اعتبار آن صاحب جواز 30 روز فرصت دارد که وضعیت مجوز کسب خود را از موقت به دائمی تغییر دهد. اگر فرد طی سی روز نسبت به انجام این کار اقدام نکند پروانه کسب او باطل می‌شود و نمی‌تواند فعالیت صنفی داشته باشد. بعد از این مدت نیز صاحب جواز باید پروانه کسب خود را تمدید نماید و اگر چنین اقدامی نکند مجوز او باطل می‌شود. پروانه کسب یا مجوز کسب یک نوع سند تجاری است که اگر فردی بدون دریافت آن کسب و کاری را پایه‌گذاری کند، به عنوان یک متخلف فعالیت غیر قانونی دارد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن