کدام یک سرور مجازی ویندوز یا لینوکس به عنوان هاست دانلود بهتر است؟

  هاستینگ دانلود خود نیاز به انتخاب یک سرور مجازی دارید تا بر روی آن کار خود را انجام دهید و بین سرور مج

توسط ABESTANEWS در 23 آذر 1400

 

هاستینگ دانلود خود نیاز به انتخاب یک سرور مجازی دارید تا بر روی آن کار خود را انجام دهید و بین سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز گیر کرده‌اید، مقاله‌ی ما به شما کمک میکند تا بتوانید سرور مجازی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

موارد بسیاری وجود دارد که باید قبل از خرید سرور مجازی قدرتمند خود در نظر بگیرید، از جمله قیمت، پهنای بند، ذخیره سازی و سازگاری نرم افزار. با این حال، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که میگیرید این است که بین لینوکس و ویندوز از کدام یک به عنوان سیستم عامل سرور استقاده کنید. برای اکثر مردم، لینوکس انتخاب اول است. ویندوز انتخابی است برای سرورهایی که به خدمات مایکروسافت نیاز دارند. در حالت عادی ممکن است تفاوتی بین این دو حس نکنید اما در مواقع خاص و ضروری متوجه‌ی تفاوت آن‌ها خواهید شد. اگر درباره‌ی موردی خاص که دانلود شما را به خطر می‌اندازد، نگران هستید، این راهنما به شما کمک میکند تا تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید.

مبانی سیستم عامل

همه‌ی سرورهای مجازی بین سیستمعاملهای لینوکس و ویندوز امکان انتخاب را دارند. البته لازم به ذکر است که اگر یک برنامه میزبانی مشترک را اتفاقی انتخاب کنید ، احتمالاً با هر سیستم عاملی که میزبان وب به طور پیش فرض استفاده میشود (به طور معمول لینوکس است) مواجه خواهید شد. به طور کلی، باید برای سرور اختصاصی مجازی گرانتر و قویتر (VPS) یا پیشنهادات میزبانیاختصاصی ثبت نام کنید تا بتوانید گزینه‌ی Windows Server را پیدا کنید. هاست‌های برنده جایزه انتخاب ویرایشگران، مانند GoDaddy، HostGator، و 1&1 Ionos، سرورهای مبتنی بر ویندوز را ارائه می‌دهند، اما باقی اکثرا اینگونه نیستند.

مسیر ما در شبکه های اجتماعی:توییتر و پینترست

حتما دقت داشته باشید که کدام یک از سرورهای ویندوز یا لینوکس را برای سیستم خود انتخاب کنید. اگر یک رایانه شخصی ویندوزی دارید، میتوانید از سرورهای لینوکس به خوبی استفاده کنید و بالعکس. در MacOS هم همین وضعیت است. سیستم عاملهای سرور در پشتیبان هستند، به این معنی که مهم نیست چگونه از سمت کاربر به آنها متصل می‌شوید. با این اوصاف، چرا اهمیت بدهید که میتوان از لینوکس یا ویندوز به عنوان سیستم عامل هاست خود استفاده کرد. بیایید آنها را بررسی کنیم.

تصمیم بگیرید که چقدر پول میتوانید خرج کنید

لینوکس سیستمعامل رایگان و متن باز است که در انواع سرورها عرضه میشود. همچنین نگهداری از آن سادهتر است و به نگهداری کمتر و ساعت کار کمتری نیاز دارد. از طرف دیگر، ویندوز سرور متعلق به مایکروسافت است، بنابراین خدماتی را که مجوز وب سایت را ارائه میدهد از ردموند دریافت میکند. ارائه دهنده‌های هاست این هزینه‌های اضافه را بر مبلغ پرداختی کاربران اضافه می‌کنند.

به عنوان مثال GoDaddy را در نظر بگیرید. سطح VPS خود براساس لینوکس را از 29.99 دلار در ماه شروع میشود (برای یک برنامه ماهانه)، در حالی که همتای آن اما براساس ویندوز آن 34.99 دلار در ماه هزینه دارد. پلن سطح دوم Ionos، VPS M هفت‌دلار در ماه است، اما با تغییر به ویندوز سرور 20 دلار به برچسب قیمت اضافه میکند. این مبلغ میتواند ماهانه

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن