چگونگی تشخیص ماهی خراب از ماهی تازه ؟

وقتی آشپز خانه هستید، دانستن اینکه چگونه بفهمید آیا ماهی تازه است، مهم است – اما ابتدا، مهم است که معنای

توسط ABESTANEWS در 16 اسفند 1400

وقتی آشپز خانه هستید، دانستن اینکه چگونه بفهمید آیا ماهی تازه است، مهم است – اما ابتدا، مهم است که معنای واقعی «تازه» را باز کنید. زیرا، باور کنید یا نه، وقتی صحبت از غذاهای دریایی صید شده به میان می آید، منجمد در واقع به معنای تازه است. به عبارت دیگر، بهترین راه برای لذت بردن واقعی از غذاهای دریایی تازه، درست از روی قایق است - اما بهترین راه بعدی، خوردن غذاهای دریایی است که در اوج تازگی خود منجمد شده اند.

برای خرید ماهی سرخو دندونی (ماهی انگز ) اینجا را کلیک کید.

اگر یک ماهی فروش در پیشخوان خواربارفروشی اصرار دارد که به تکه ای ماهی سالمون تازه نگاه می کنید که هرگز منجمد نشده است، باید بسیار شک کنید. مگر اینکه آن فیله ماهی قزل آلا «تازه» یک شبه از طریق هوا از ماهیگیر گرفته شود، باید مدت کوتاهی پس از برداشت از آب آن منجمد می شد تا در بهترین کیفیت آن حفظ شود.

 

ایده ماهی "تازه" گاهی اوقات برخلاف ایده "یخ زده" استفاده می شود. اما این مفاهیم مستحق کمی ابهام زدایی هستند: ماهی منجمد لزوما «تازه نیست» و ماهی یخ‌زدایی شده همیشه تازه از قایق نیست.

 

واقعیت این است که شما اغلب بهتر است ماهی‌هایی را بخورید که به‌درستی منجمد شده و به‌طور مؤثری از آن استفاده می‌کنید تا ماهی‌هایی که خریداری کرده‌اید «تازه» و نه منجمد.

 

دیدن فیله های نمایش داده شده روی یخ می تواند این تصور را برای شما ایجاد کند که این ماهی به تازگی صید شده است و همین دیروز از آب های سرد دریا بیرون کشیده شده است. گاهی اوقات، این مورد است، به خصوص زمانی که غذاهای دریایی به صورت محلی صید شده باشند. اما اغلب اوقات فیله‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شوند به صورت یخ زده به ماهی‌فروش شما تحویل داده می‌شوند، سپس در صورت نیاز برای انبار کردن ویترین ها یخ زدایی می‌شوند. این امر به ویژه برای هر صید وحشی که برای رسیدن به بازار باید بیش از یک روز سفر کند صادق است. انجماد ماهی پس از برداشت، ماهی را در حالتی که در آن منجمد شده بود، حفظ می‌کند - اساساً از زوال طبیعی ماهی جلوگیری می‌کند و طراوت آن را حفظ می‌کند. ذوب ماهی این ساعت را دوباره راه اندازی می کند، بنابراین ماهی "تازه" در پیشخوان اغلب به اندازه جایگزین های منجمد تازه نیست.

 

بنابراین، فراموش کنید که آیا ماهی‌ای که می‌خرید منجمد است یا خیر. در عوض، باید بدانید که ماهی دقیقاً چه مدت در حالت ذوب شده نگهداری شده است. چند روزه روی یخ نشسته یا براتون تازه یخ زدایی شده؟ از حواس خود برای تعیین اینکه آیا ماهی در دوران اولیه خود ذخیره شده است یا خیر استفاده کنید.

 

برای اینکه حتی یک مصرف کننده آگاه تر باشید، بهتر است بدانید که در وهله اول چگونه ماهی منجمد شده است. ماهی باکیفیت مدت کوتاهی پس از برداشت از دریا منجمد می شود تا کیفیت آن به معنای واقعی کلمه در جای خود منجمد شود. علاوه بر این، بهترین صید معمولاً فقط یک یا دو بار قبل از اینکه به دست شما برسد ذوب می‌شود تا امکان پردازش و بسته‌بندی ماهی فراهم شود. محصولات کمتر را می توان چندین بار دیگر ذوب و منجمد کرد، فرآیندی که کیفیت تازه ماهی را کاهش می دهد.

 

هنگام ارزیابی غذاهای دریایی خود به دنبال چه چیزی باشید

برای اطمینان از اینکه آیا فیله ذوب شده شما در شرایط مصرف مناسب است یا خیر، بهترین راه برای تشخیص بو دادن است. به استثنای ماهی سیبل، که به طور طبیعی بوی قوی‌تری در حالت خام دارد، گونه‌های غذاهای دریایی صید شده وحشی که در اوج طراوت منجمد شده‌اند، باید حداقل رایحه‌ای داشته باشند یا در حالت خام بدون عطر باشند.

 

ماهی خراب چه حسی دارد؟

صرف نظر از اینکه ما در مورد ماهی سفید صحبت می کنیم یا ماهی آزاد صید شده وحشی، دست زدن به ماهی می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا شروع به خراب شدن کرده است یا خیر.

هنگامی که ماهی تازه است، گوشت آن در هنگام لمس فنری به نظر می رسد و کمی به عقب باز می گردد. پوست نیز باید لغزنده باشد، گویی تازه از دریا بیرون کشیده شده است. اگر احساس چسبندگی داشته باشد، ماهی برای مدت طولانی بیرون نشسته است و شروع به چرخش می کند.

ماهی خراب چه شکلی دارد و چه بویی دارد؟

ماهی خوب هرگز بوی ماهی متصاعد نمی کند. در عوض، ماهی تازه رایحه تمیز و کم شور دریا را دارد. هنگامی که ترکیبات طبیعی موجود در ماهی شروع به تجزیه شدن می کنند، ماهی به تدریج بوی بدی پیدا می کند، بنابراین عطرهای ناخوشایند نشان می دهد که ماهی شروع به پوسیدگی کرده است. به بینی خود اعتماد کنید: اگر بوی شدید ماهی یا بوی ترش به مشام می‌رسد، احتمالاً برای شما بوی اشتها آور نخواهد بود.

همچنین می‌توانید ماهی را به صورت بصری بررسی کنید تا از تازه بودن آن مطلع شوید، اگرچه اگر با یک صید خاص آشنا نباشید، می‌توانید کمی بیشتر تمرین کنید. پوست باید براق و روشن باشد. به مرور زمان مات می شود یا تغییر رنگ خاکستری ایجاد می کند. ماهی های سفید مانند ماهی کاد، هالیبوت یا پولاک وحشی آلاسکا باید به رنگ سفید یا عاجی پر جنب و جوش باشند. برای ماهی قزل آلا، باید نوع خود را بشناسید: گوشت ماهی قزل آلا چشم جورابی به طور طبیعی رنگ قرمز نارنجی پررنگی دارد، در حالی که کوهو دارای رنگ‌های کم‌رنگ، صورتی و پوست نقره‌ای و فلزی است.

همچنین، اگر مشاهده کردید که مایعات تغییر رنگی از ماهی خارج می شود، مطمئناً بد است.

ماهی منجمد فلاش برای چه مدت واقعاً مفید است؟

به محض صید ماهی، ساعت شروع به تازگی می کند. در حالی که تبرید می تواند این ساعت را کند کند، انجماد عملاً می تواند ساعت را تا زمانی که برای مصرف یخ زدایی شود متوقف کند.

 

برای بهترین کیفیت (بافت و طعم)

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن