چه نوع مشکلاتی را با مشاوره ارتوپدی کودکان می توان درمان نمود؟

اکثر کودکان محل دقیق درد بدنشان را نمی دانند و در بعضی مواقع آن را از پدر و مادر خود پنهان می کنند. آسیب اسکلت

توسط ABESTANEWS در 21 شهریور 1400

اکثر کودکان محل دقیق درد بدنشان را نمی دانند و در بعضی مواقع آن را از پدر و مادر خود پنهان می کنند. آسیب اسکلت، مفاصل، عضلات به مرور زمان عواقب جبران ناپذیری دارد. با تشخیص به موقع و رفع بیماری توسط مشاوره ارتوپدی کودکان می توانید فرزند خود را درمان نمایید. تشخیص در رفتگی و شکستگی استخوان ها و حتی ناهنجاری های نخاعی توسط ارتوپد کودکان انجام می شود.

بنابراین اگر فرزند شما مانند دیگر کودکان نمی تواند فعالیت بدنی داشته باشد و مشکلاتی از این قبیل دارد، باید به موقع تحت نظر یک ارتوپد کودک قرار بگیرد و درمان شود.

 

بخوانید: » تاثیر استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان در سلامت کودکان به چه صورت است؟

 

راه درمان ارتوپدی، در زمینه بیماری و مشکلات کودکان

در حقیقت ارتوپدی یکی از تخصص های پزشکی است که به شناخت مشکلات در ستون فقرات و دیگر عضلات درگیر، درد مادرزادی، نیاز جراحی ورزشکاران، افراد مبتلا به آرتروز، درمان رگ به رگ شدن و حتی شکستگی استخوان و غیره می پردازد. مشکلاتی مانند:

  • مشکلات اندام و بد شکل شدن بدن

پا پرانتزی یکی از مشکلات رایج بین کودکان در سنین طفولیت است که با افزایش رشد بر طرف می شود. گاهی اوقات برخی از این بیماری ها با گذشت زمان اصلاح نمی شود و باعث اختلاف و زاویه بین دو پا می شود و نقص استخوان ران، نازک نی، شکل گیری صفحه رشد و... را شامل شده و اگر به موقع درمان نشود باعث بد فرمی شکل بدن می گردد. پزشک متخصص ارتوپدی کودکان با استفاده از الگوهای رشد طبیعی بدن کار درمان را شروع می نماید.

  • مشکلات در مفصل ران

دیسپلازی ران در واقع همان سکوت حفره لگن که به خوبی شکل نمی گیرد، می تواند با در رفتگی مفصل ران در زمان بدنیا آمدن کودک یا شکل گیری غیر طبیعی هنگام رشد کودک همگام باشد و اگر به موقع درمان نشود باعث آرتروز در بزرگسالی می شود. در بعضی از کودکان این بیماری نیاز به جراحی جا به جایی مفصل ران دارند و دکتر متخصص ارتوپدی کودکان استخوان های لگن، ران و بازسازی مفصل ران و ... را با جراحی انجام می دهد.

  • شکسته شدن استخوان

بیشتر خانواده ها با شکسته شدن یکی از استخوان های کودک هنگام بازی و فعالیت رو به رو هستند، شکستگی و در رفتگی استخوان  باید به موقع توسط دکتر ارتوپد کودکان درمان شود و جز مشکلات رایج بین کودکان است. سهل انگاری در درمان باعث ایجاد عوارضی جبران ناپذیر می گردد از جمله: جوش خوردگی ناقص در استخوان ها، عفونت در صفحه رشد کودک و...

  • شکسته شدن صفحه رشد

در انتهای استخوان بدن افراد بافت غضروفی قرار دارد به آن صفحه رشد می گویند و کار آن تنظیم طول و شکل استخوان بدن است. برای اینکه ماهیچه و استخوان در بدن افراد با سرعت های مختلفی رشد می کند و استخوان کودک هم نسبت به بافت  رباطی بین استخوان ها ضعیف تر است. آسیب دیدگی این قسمت توسط ارتوپد کودکان انجام می گردد.

حرف آخر

تشخیص به موقع درد در کودکی و درمان توسط مشاوره ارتوپدی کودکان باعث می شود تا در بزرگسالی آسیب جدی کودک را تهدید نکند .

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن