چه زمان هایی مراجعه به وکیل خانواده ضروری می شود؟

آنچه که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد، معرفی وکیل خانواده، مجموعه وظایف وکیل خانواده، نحوه انتخاب بهتری

توسط ABESTANEWS در 20 دی 1400

آنچه که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد، معرفی وکیل خانواده، مجموعه وظایف وکیل خانواده، نحوه انتخاب بهترین وکیل خانواده و همچنین ضرورت انتخاب وکیل خانواده در برخی مسائل است، اگر به این مباحث علاقه مند هستید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

خانواده مهمترین رکن هر جامعه ای است و بیشترین اثرات را بر شکل گیری و نظم یک کشور دارد. در خانواده های قدیمی بر خلاف خانواده های حال حاضر استحکام و همدلی بیشتر بود و زندگی ها دوام بیشتری را داشتند. اما امروزه زندگی ها استحکام گذشته را ندارند و روابط خانوادگی کاهش پیدا کرده است. با توجه به این مسائل گاهی ممکن است مشکلات خانوادگی و یا طلاق در سطح جامعه اتفاق بیفتد. به همین دلیل وکیل هایی تحت عنوان وکیل خانواده به مسائل و مشکلات خانواده ها رسیدگی می کند. که در ادامه مطالب بیشتر به این موضوع می پردازیم؛

اصطلاح وکیل خانواده به چه معنی است؟

وکالت یکی از شغل هایی است که در جامعه طرفدار بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد به شاغل شدن در این زمینه علاقه مند هستند. افرادی که برای وکالت آموزش می بینند تمام قواعد و قوانین مربوط به زمینه های مختلف را فرا می گیرند و اطلاعات کافی را در مورد تمام زمینه ها به دست می آورند. اما به علت پیچیدگی هر کدام از این زمینه ها گاهی مواقع وکیل ها به صورت اختصاصی تنها در یک زمینه فعالیت می کنند. وکیل خانواده یکی از شاخه های وکالت است که تنها در مسائل خانوادگی فعالیت می کنند و تمام اطلاعات مربوط به این زمینه را کاملا فرا گرفته اند. این وکیل ها به عنوان وکیل امور خانواده در میان مردم شناخته می شوند.

مطالعه بیشتر: چگونه می توان مشکلات حقوقی حوزه خانواده را با کمک وکیل خانواده حل کرد؟

حیطه کاری وکیل خانواده مرتبط با چه مسائلی می تواند باشد؟

زمانی که از وکیل خانواده صحبت به عمل می آید، منظور فردی است که مشکلات و مسائل مربوط به خانواده ها را مورد بررسی قرار می دهند و اطلاعات کافی در مورد قوانین و مقررات مربوط به خانواده ها را کاملا فرا گرفته اند. وکیل خانواده تنها در این زمینه فعالیت می کند و به سایر زمینه های وکالت ورود نمی کند. از جمله مواردی که وکیل خانواده در آن ها فعالیت می کند می توان موارد زیر را نام برد؛

مسائل مرتبط با طلاق: گاهی مواقع مشکلات خانوادگی به حدی می رسد که طرفین توانایی زندگی مشترک را با همدیگر ندارند و تصمیم به جدایی می گیرند. در این زمان معمولا طرفین می توانند به یک وکیل خانواده خوب مراجعه نمایند و مشورت های لازم را برای حل مسائل به صورت راحت تر از او بگیرند. گاهی مواقع نیز کارهای مربوط به طلاق را به وکیل میسپارند تا با استفاده از اطلاعات خود مساله را رسیدگی نماید.

مسائل مرتبط با حضانت فرزندان: زمانی که والدین از همدیگر جدا می شوند مساله ای که پیش می آید مربوط به حضانت فرزندان است. در این مواقع معمولا بحث پیش می آید که حضانت فرزندان با چه کسی باشد. این مساله گاهی تا جایی پیش می رود که به دادگاه کشیده می شود و برای گرفتن حضانت فرزندان وکیل گرفته می شود. وکیل خانوادگی متخصص سعی می کند با استفاده از شرایط و قوانین مناسب حضانت فرزندان را به والد صالح تر بسپارند.

مسائل مرتبط با نفقه: یکی از وظایف شوهران در زندگی پرداخت نفقه به همسرشان است. گاهی اوقات مرد خانواده از پرداخت نفقه به همسر خود، خودداری می کند و این وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهد. گاهی مواقع این کوتاهی در وظیفه به حدی می رسد که زن برای گرفتن حق خود به یک وکیل خانواده خوب مراجعه می کند و با طرح کردن مشکل خود سعی می کند از راه قانونی این مشکل را حل کند.

مسائل مربوط به پرداخت مهریه: یکی دیگر از مساله هایی که از گذشته تا به امروز خانواده ها با آن درگیر بوده اند پرداخت مهریه است. گاهی اوقات زن در زمان زندگی مشترک و یا بعد از طلاق اقدام به گرفتن مهریه خود می کند. با این وجود ممکن است که همسر از پرداخت مهریه او سر باز بزند به همین دلیل می تواند به یک وکیل خانواده متخصص مراجعه کند و با کمک گرفتن از او حق خود را بگیرد.

وکیل ها برای تبدیل شدن به بهترین وکیل خانواده باید چه اقداماتی را انجام دهند؟

وکیل خانواده معمولا دارای وظایف زیادی در سطح جامعه است که برای اینکه به بهترین وکیل خانواده تبدیل شود و اعتبار زیادی پیدا کند، باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهد. وکیل خانواده معتبر باید تمام قوانین و قواعد مربوط به این زمینه را کاملا فرا گرفته باشد و بتواند از آن ها در بهترین زمان استفاده کند. از دیگر ویژگی های یک وکیل خانواده معتبر این است که قدرت بیان بسیار خوبی داشته باشد و بتواند از حق موکل خود دفاع کند.

مجموعه وظایف وکیل خانواده در هنگام قبول وکالت خانواده

وکیل خانواده هنگام برعهده گرفتن وکالت، باید یکسری نکات را رعایت کند تا بتواند از حق موکل خود به خوبی دفاع کند، وکیل خانواده باید پرونده را به خوبی مطالعه کند و تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار بدهد. از دیگر وظایف وکیل خانواده این است که بهترین راه حل را برای حل مشکلات موکل خود انتخاب نماید.

برای پیدا کردن وکیل خانواده متخصص در شهر تهران به چه ویژگی هایی باید توجه داشت؟

تهران که پرجمعیت ترین شهر ایران است تعداد زیادی خانواده در آن جا زندگی می کند، به همین دلیل تعداد مشکلات خانوادگی نیز در این شهر زیاد می شود. با توجه به این مساله تعداد وکیل خانواده در تهران افزایش پیدا کرده است. وقتی که افراد برای گرفتن وکیل اقدام می کنند معمولا به دنبال بهترین وکیل خانوادگی هستند. شهروندان تهرانی نیز سعی می کنند برای حل مشکلات خود به دنبال بهترین وکیل خانواده در تهران می گردند تا راحت تر به نتیجه دلخواه برسند.

نتیجه گیری

 

با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردیم، امروزه تعداد وکیل های خانوادگی رو به افزایش است، این وکیل ها به صورت اختصاصی مسائل مربوط به خانواده ها را مورد بررسی قرار می دهند و در زمینه های حقوقی دیگر دخالت نمی کنند. وکیل خانواده سعی می کند که بر اساس اطلاعاتی که فرا گرفته اند سعی می کنند بهترین راه حل را انتخاب نمایند تا به نتیجه دلخواه برسند، هزینه وکیل خانواده بر اساس میزان پیچیدگی پرونده و همچنین مدت زمانی که لازم است برای پرونده بگذارد متفاوت است.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن