چرا در صنعت از شیر برقی پنوماتیک استفاده می شود؟

شیرهای برقی پنوماتیک از جمله شیرهای محبوب و کاربردی در صنعت به حساب می‌آید که استفاده از این شیرها میتوان

توسط ABESTANEWS در 31 مرداد 1400

شیرهای برقی پنوماتیک از جمله شیرهای محبوب و کاربردی در صنعت به حساب می‌آید که استفاده از این شیرها میتواند دلایل مختلفی داشته باشد چرا که شیرهای برقی پنوماتیک دارای فواید و کاربردهای فراوانی هستند. در ادامه به این کاربردها و به علل های استفاده از این شیرها خواهیم پرداخت. یکی از مهمترین فواید استفاده از شیرهای برقی پنوماتیک تفاوت آن با نوع دستی این شیر است یعنی کار بوسیله‌ی جریان الکتریکی که باعث میشود در هزینه‌ها و وقت صرفه‌جویی چشمگیری اتفاق بیفتد.

در واقع مدل‌های قدیمی و دستی شیرهای پنوماتیک در حال حاظر نسبت به مدل های برقی همین شیرها محبوبیت و استفاده‌ی به مراتب کمتری دارند. پس از مهمترین فواید شیرهای برقی پنوماتیک میتوان به برقی بودن آن اشاره کرد که عموما در سیستم‌های اتوماتیک و ماشین‌های اتوماسیون میتوان شاهد کاربرد آن بود.

با توجه به تمیز بودن هوای فشرده گستردگی شیرهای برقی پنوماتیک از غالب کارخانجات تا سبزی فروشی‌ها، شهربازی‌ها، قطار و انبوه دیگری از صنایع و کسب‌ و کارها ادامه دارد. طرز استفاده و شیوه عملکرد شیر برقی پنوماتیک را بدانید!

 

اما در این مقاله تمرکز ما بیشتر بر روی دلایل استفاده از شیرهای پنوماتیک برقی در صنعت خواهد بود. اولین صنعتی که میتوان به آن اشاره کرد صنعت حمل و نقل است که از درون کارخانه برای حمل و نقل کالاها بر روی ریل تا درون قطار که درهای قطار نیز از این شیرها استفاده میکنند. دومین صنعت، صنعت حفاری است که از تونل مترو ها تا گودال هایی که در زمین های کشاورزی برای کاشت محصول حفر میشود و هر مورد استفاده‌ی دیگری که در هر صنعتی در جهان وجود دارد محتاج شیرهای برقی پنوماتیک است. یکی دیگر از کاربردهای این شیرها یا بهتر است بگوییم بیشترین استفاده از شیر های برقی پنوماتیک در صنعت ساخت انجام‌دهنده‌های هیدرولیکی مانند جک‌های هیدرولیک است که میزان کاربرد آنها بسیار زیاد است برای مثال استفاده از جک‌های هیدرولیکی در جابجایی بارهای سنگین در صنعت یا استفاده در تجهیزات و ماشین‌آلات حمل و نقل مواد. از دیگر کاربرد های شیرهای برقی پنوماتیک میتوان به طراحی سیستم های پنوماتیک اشاره کرد. کاربرد دیگری که در اینجا به آن اشاره میکنیم بسته بندی محصولات است که این شیر ها در پرکردن و بسته بندی جعبه های بسته بندی مفیدند. درآخر اینکه شیرهای برقی پنوماتیک فواید بسیار دارند و در صنعت کاربرد های بیشماری چرا که تعداد بسیار زیادی از صنایع و ابزارآلات و ماشین‌آلات آنها به شیرهای برقی پنوماتیک احتیاج دارند به‌صورتیکه میتوان گفته اگر روزی این نوع شیرهای کاربردی نباشند به‌سختی میتوان جایگزینی برای آنها یافت. از شیرهای برقی که باسنسور کار میکنند تا خودروهایی که امروزه غالب جمعیت شهری استفاده میکنند از کارخانه‌ها تا زمین‌های کشاورزی و از میوه فروشی‌ها تا شهربازی ها مکانیکی‌ها در همه نیاز به شیر های برقی پنوماتیک مشاهده میشود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن