چرا باید از پزشکان مغز و اعصاب استفاده کنیم؟

دستگاه عصبی انسان به دو قسمت اصلی بخش حسی و بخش حرکتی تقسیم میشود. بخش حسی دستگاه عصبی، پیام را جهت برنامه ریز

توسط ABESTANEWS در 30 شهریور 1400

دستگاه عصبی انسان به دو قسمت اصلی بخش حسی و بخش حرکتی تقسیم میشود. بخش حسی دستگاه عصبی، پیام را جهت برنامه ریزی به مغز ارسال کرده و بخش حرکتی پس از دریافت فرمان از مغز شروع به اعمال فرمان ارسال شده میکند. گاهی اوقات این سیستم پیچیده در اثر عوامل مختلف دچار آسیب میشود که رسیدگی و درمان آن بسیار ضرودی است چراکه آسیب به کوچکترین بخش از دستگاه عصبی موجب عواقب زیان بار و غیر قابل جبران خواهد بود.

تمامی انسان ها تحت هر شرایطی دچار مشکلات طبیعی و یا سانحه‌ای میشوند. اگر در فردی به هر دلیلی مشکلات مغز و اعصابی ایجاد شود، بهترین گزینه پزشکان مغز و اعصاب هستند. پزشکان مغز و اعصاب با تکیه بر دانش، علم و آموخته خود از علوم مغزی و اعصاب ، به راحتی می‌توانند مشکلات مغز و اعصاب را شناسایی و درمان کنند.

پزشکان مغز و اعصاب توانایی تشخیص و درمان انواع سکته های مغزی، آلزایمر، پارکینسون، صرع، تشنج، مشکلات عصبی، میگرن و غیره را دارند. تمامی بیماری های مربوط به مغز و اعصاب بسیار حائز اهمیت هستند و عدم توجه به علائم این بیماری ها، عدم تشخیص و عدم درمان عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

آیا می دانید متخصص مغز و اعصاب کیست و چطور می تواند بیماری های این حوزه را درمان کند؟ با ما همراه باشید.

 

بسیار مهم و ضروری است که در صورت داشتن هر یک از علایم بیماری های مغز و اعصاب فورا و سریعا به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کرده و با توضیح تک تک علائم، نشانه ها و سوابق پزشکی خود، به روند بهبودی و کسب سلامتی خود کمک کنید. لازم به ذکر است غافل بودن و عدم توجه به بیماری های مغزی و اعصابی سبب پیشرفت و جلو روندگی بیماری شده و رفته رفته روند بهبودی کامل سخت تر می‌شود.

انواع سکته های مغزی، انواع فلج های صورت، دست، میگرن، تومور های مغزی خوش خیم و یا بد خیم و صرع جزء خطرناک‌ترین بیماری های مغز و عصبی هستند. هر کدام از انواع مختلف بیماری ها دارای نشانه های خاصی هستند که آگاهی از آنها سبب شناسایی و ریشه کن کردن بیماری می‌شود.

توصیه می‌شود نشانه های بیماری های مغز و اعصابی را شناخته و در صورت بروز هر یک از این نشانه ها سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید. روند درمان خود را پیگیری کنید و تا زمان قطعی تکمیل دوره درمان ادامه دهید تا بهبودی کامل را به دست آورید. همچنین قابل توجه هست که بسیاری از بیماری ها مغز و اعصاب همچون صرع، پارکینسون، تومور و غیره پیش رونده و پیشرفت کننده هستند بدین جهت توجه به آنان بسیار حیاتی است.

آخرین مطالب