چرا باید از متخصصان و پزشکان روانشناسی استفاده کنیم؟؟

در بعضی از مواقع انسان توان خروج از بحران روحی را ندارد و به تنهایی قادر به حل مشکل نیست و باید از کسی کمک بگی

توسط ABESTANEWS در 17 شهریور 1400

در بعضی از مواقع انسان توان خروج از بحران روحی را ندارد و به تنهایی قادر به حل مشکل نیست و باید از کسی کمک بگیرد. برای حل این نوع مشکلات نباید سر خود عمل کرد. در این گونه موارد باید به روانشناس مراجعه کنیم و درباره مشکلات خود با او سخن بگوییم. اگر در این نوع بحران ها تنها باشیم به افسردگی مبتلا می­شویم و این بحران کوچک به مشکلی بزرگ تبدیل می­شود و خارج شدن از آن کاری دشوار خواهد شد. در ادامه درباره علت مراجعه به روان پزشک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در این دوران که اوضاع اقتصادی به شدت خراب است اکثر انسان ها با مشکلات روحی و روانی دست پنجه نرم می­کنند در بعضی بیشتر و در بعضی کمتر است. این مشکلات علل اصلی بد خلقی، از بین رفتن نظم خواب، از دست دادن شادابی و غیره است که تمام این ها باعث می­شود تا یک فرد در جامعه تنها و گوشه گیر شود اما اگر در اولین بار که این علائم بروز می­کنند ما به دکتر روانشناس مراجعه کنیم دیگر دچار این مشکلات نمی­شویم. البته بعضی ها هم بدون داشتن هیچ مشکلی در زندگی برای بهبود وضعیت زندگی، شکوفایی، افزایش شادابی و دیگر مسائل به روانشناس مراجعه می­کنند. بعضی ها احساس می­کنند اگر به روانشناس مراجعه بر چشب اختلال ذهنی به آن ها می­خورد اما این طرز فکر کاملا غلط است. بهتر است در تمام بخش های زندگی از نظر یک مشاور استفاده بشود چه در مسائل ازدواج، چه در مسائل خانوادگی و هر اتفاقی دیگر. انسان زمانی که به بن بست ذهنی خورد حتما باید به یک مشاور مراجعه کند و از نظرات آن استفاده های لازم را ببرد. همچنین برای پیشگیری از بروز مشکلات و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌های مختلف می‌توانید از مشاوره حضوری و تلفنی بهره ببرید. اگر بخواهیم در جواب سوال اول یعنی چرا باید به پزشک روانشناس مراجعه کنیم می­توان گفت به دلیل اتفاقاتی که در زندگی انسان می افتد همچون: از دست دادن عزیزان، مشکلات اقتصادی و.... تحت فشار قرار می­گیرد. در اکثر اوقات انسان توانایی حل مسئله را دارد اما در بعضی اوقات توان حل مشکل را ندارد و محتاج کمک می­شود. در این زمان است که باید به یک روانشناس مراجعه کنیم.

کلام آخر اینکه علت مراجعه به روانشناس فقط بیماری روانی یا فشار روحی نیست بلکه می­توان برای افزایش سادابی زندگی افزایش سطح رفاه زندگی به روانشناس مراجعه کرد.

منبع:

بررسی نقش و کاربرد روانشناسی در زندگی افراد

آخرین مطالب