چرا اقتصاد مهم است؟ | ArticleIFY

[ad_1] عکس: https://www.effective-states.org/ به مطالعه علوم اجتماعی که به تولید، انتشار و استفاده از کال

توسط ABESTANEWS در 16 دی 1400
[ad_1]
اقتصاد
عکس: https://www.effective-states.org/

به مطالعه علوم اجتماعی که به تولید، انتشار و استفاده از کالاها یا خدمات می پردازد، اقتصاد می گویند. این شامل مطالعه ساختارهای تجاری، مدیریت، افرادی که در زمینه های مختلف نوآوری کرده اند، دولت ها و روند تخصیص منابع موجود می باشد.

اقتصاد به خوبی شیوه ها و روابط بین افراد مرتبط با حوزه های اقتصادی و عملکرد آنها را تعریف می کند. اقتصاد ممکن است اصطلاحی آسان برای یادگیری به نظر برسد، اما ریشه های عمیقی دارد. موضوع اقتصاد علاوه بر این در اقتصاد پایه و اقتصاد کلان طبقه بندی می شود.

  • اقتصاد اصلی - با تجزیه و تحلیل اجزای اولیه در اقتصاد، شمارش عوامل فردی، بازارها، سازمان ها، تامین کنندگان، خریداران و قبیله ها سروکار دارد.
  • اقتصاد کلان - به مطالعه تولید، تولید، کاهش و تأمین مالی ورودی و شرایطی که بر آن تأثیر می گذارد می پردازد. استقرار منابع نیروی کار بر اساس تقاضا، مدیریت سرمایه در گردش، تورم ارزی، رشد اقتصادی، زمین و سیاست ها برای مردم عادی از دیگر موارد مشابهی است که در اقتصاد کلان به آن پرداخته می شود.

جامعه نقش مهمی ایفا می کند، زیرا اقتصاد به طور مستقیم با املاک و مستغلات، تجارت، که به بخش های مختلفی از جمله داروسازی، جواهرات، فناوری اطلاعات، هوانوردی تقسیم می شود، مرتبط است. همچنین مشخص شده است که با موضوعات مختلفی مانند جنایت، آموزش، قانون، فلسفه، سیاست، مذهب و نهادهای اجتماعی مرتبط است.

مطالعه اقتصاد علاوه بر ارائه دانش مالی، مردم را از نحوه برخورد با مسائل در مواقع کمبود آگاه می کند. توانایی تصمیم گیری مهمترین عامل در تعیین سرنوشت جامعه در زمان تامین کمیاب نیازهای جامعه است. در دنیای امروز، با جمعیتی که دائماً در حال رشد است، اغلب مواردی وجود دارد که تقاضا بیش از عرضه است. این کسری‌های عرضه می‌تواند به هر شکلی باشد، مانند کمبود منابع طبیعی، کمبود مواد خام، زمین‌های قابل کشت و زمین قابل سکونت.

کمبود، کمبود یا کمبود مواد با مطالعه اقتصاد به خوبی درک می شود، زیرا هر جنبه ای را که باید به آن پرداخته شود به دقت بررسی می کند. موضوع اقتصادی بر این سوال تاکید می کند که فرآیند تولید یا اعزام نیروی کار باید به گونه ای باشد که وظایف به دستگاه های مختلف محول شود و برون سپاری شود تا حداکثر تولید بدون تحمیل بار توسط یک آژانس یا گروهی از افراد محقق شود. اصطلاح کار تیمی و برون سپاری محصول فرعی مطالعه اقتصاد است.

این فرآیند اقتصادی به طور گسترده در سراسر جهان توسط تقریبا تمام صنایع و سازمان ها استفاده می شود. به عنوان مثال می توان صنعت هتلداری را که دارای کارکنانی از جمله اعضای متخصص در خدمات مختلف مانند سرآشپزها، سرآشپزها، مدیران، دستیاران غیر ماهر آشپزخانه، سرورها برای بازدید از میز با مشتریان و غیره است، در اینجا می بینیم که تعهدات آنها از قبل به خوبی تعیین شده اند و نقش خود را می دانند که برای هتل مفید است. مدل‌های کسب‌وکار مدرن، وظایف خاصی را بین دسته خاصی از افراد توزیع می‌کنند تا از نتایج مولد اطمینان حاصل کنند و کارایی کارشان را بیشتر بهبود بخشند.

تقسیم کار و تقسیم کار بین خدمات مختلف برای بهبود نتیجه کار تمرکز اصلی تقسیم کار است. این مدل در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد که باید از مقیاس بزرگی از نیروی کار استفاده شود. صنعت بیمارستان را مثال بزنید که دارای طبقه بندی های شغلی زیادی است، از پزشکان گرفته تا پرستاران و کارگران غیر ماهر که برای نظافت و نگهداری بیمارستان استخدام شده اند.

اختلاف نظر و کیفیت کار

امروزه صنایع بر تولید کالاها یا خدماتی متمرکز شده اند که جدیداً وارد بازار می شوند و ارائه چنین خدماتی به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد که شامل کارگران ماهر و غیر ماهر می شود. این زمانی است که آنها باید مشاغل خود را تقسیم کنند و با رعایت مهارت های خود مشاغل توزیع شده را به خوبی توزیع کنند. با پیروی از این ساختار تجاری می توان به سودهای کلان دست یافت. مشاهده می شود که فردی با تخصص در یک مهارت خاص در مقایسه با افرادی که همان کار را با تجربه و مهارت کمتر در این شغل خاص انجام می دهند از هدف خود فراتر می رود.

از مثال بالا، متوجه می شویم که تخصص نقش حیاتی در تعیین وظایف به برنامه کاری یک سازمان دارد. این تخصص به کارگران اجازه می دهد تا خود را به جزئیات اصلی فرآیند تولید هدایت کنند، جایی که از نظر کار دارای مزیت هستند. افراد مختلف در مشاغل مختلف تجربه دارند، بنابراین تعیین مشاغل با توجه به مهارت، استعداد و علاقه کارکنان سودمند است. نتیجه کار ارتباط مستقیمی با انتخاب های آموزشی دارد که بر کار تأثیر می گذارد. می‌توان مثال‌هایی زد که فقط داوطلبان دارای مدرک مهندسی نرم‌افزار واجد شرایط موقعیت‌هایی در شرکت‌های فناوری اطلاعات چندملیتی هستند.

آیا دلیلی وجود دارد، مشخص می شود که آنچه افراد به آن علاقه مند هستند و واجد شرایط هستند و در این کار خاص مشغول هستند، نتیجه بهتری نسبت به افرادی که در فعالیت های چندوظیفه ای مشغول هستند، به دست آورده است، که شامل خوب بودن در برخی جنبه ها و متوسط ​​بودن در برخی دیگر می شود.

افرادی که دوره های صلاحیت دارند آن را دوست دارند دوره مدیریت شانس بهتری وجود دارد این تخصص نتایج بزرگتر و بهتری را با کیفیت عالی ارائه می دهد. افراد متخصص کار خود را بهتر درک می کنند، که منجر به این واقعیت می شود که کار زودتر و بهتر انجام شود.

تخصص باعث می‌شود سازمان‌ها بتوانند از صرفه‌جویی در مقیاس استفاده کنند، به عبارت ساده، با افزایش تولید، هزینه متوسط ​​تولید هر محصول کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت 1000 خودکار در ماه تولید کند، در مقایسه با تولید 10000 خودکار در ماه با همان منابع موجود، از جمله نیروی کار، بسیار گران خواهد بود.

همین امر در مورد تولید در صنعت پوشاک نیز صدق می کند، شرکتی که 500 پیراهن در ماه تولید می کند، نسبت به همان شرکتی که 5000 پیراهن در ماه با همان منابع موجود تولید می کند، هزینه های بیشتری را متحمل می شود.

در اینجا توجه می شود که حجم نقش کلیدی در تعیین سودهای تحقق یافته توسط سازمان دارد. خاطرنشان می شود که افراد با تخصص در خدمات خود منجر به تولید بیشتر با کیفیت بالاتر می شوند که به نفع جامعه و سازمان است. اختلاف نظرها و کیفیت کار نقش اساسی در رفع کمبود محصولات و خدمات داشته است.

تجارت و خرده فروشی

تجارت روزمره، شامل بخش‌ها، باید به گونه‌ای باشد که نیازهای اساسی کارفرمایان را برآورده کند. پرداخت iPay کارفرمایان باید به گونه ای باشد که خرید کالاها و خدمات ضروری را برای آنها آسان تر کند. ممکن است ذکر شود که حتی تخصص نیز نیاز به تجارت دارد. ممکن است برای خرید پیراهن و شلوار لازم نباشد همه چیز را در مورد صنعت پوشاک بدانید، فقط باید آنها را برای پوشیدن یا استفاده نهایی بخرید، همانطور که در مورد وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه صدق می کند، فقط سیم کارت را در آن قرار دهید و شروع کنید. کار کردن. قبل از داشتن دوچرخه نیازی به دانستن مکانیسم پیستون ندارید، فقط سوار شوید و از آن لذت ببرید. اقتصاد امروزی به گونه ای تکامل یافته است که افراد با ارائه خدماتی که در آن تخصص دارند، دستیابی به کالاها را آسان تر می کند. این بدان معنا نیست که آنها نیاز به کسب دانش جامع از همه کالاها و خدماتی که استفاده می کنند دارند. با این حال، آنها می توانند با انجام دادن به تخصص برسند دوره MBA آنلاین

اهمیت علم اقتصاد

  • اقتصاد تأثیر زیادی بر کسب و کار سازمان دارد و بر صنایع مختلف تأثیر دارد. اقتصاد دارای فراز و نشیب های زیادی است و تحقیقات آن به درک بهتر مدل کسب و کار و نحوه عملکرد صنعت کمک می کند.
  • اقتصاد به حفظ تمرکز بر تجارت کمک می کند و به استفاده از فرصت های موجود بازار برای چشم انداز بهتر کمک می کند.
  • امکانات بهداشتی، در دسترس بودن آب آشامیدنی سالم، گرمایش زمین نیز عواملی هستند که مستقیماً با اقتصاد مرتبط هستند.
  • درک خوب اقتصاد به رشد کلی فرد کمک می کند. دانش درک بین آنچه مفید و بی معنی است را فراهم می کند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن