پروژه پریمیر چیست و استفاده از آن چه مزایای دارد؟

صنعت فیلم سازی دارای نرم افزارهای زیادی است نرم افزارهایی که هر کدام کاربرد و قابلیت خاص و متنوعی در زمینه کار

توسط ABESTANEWS در 30 مرداد 1400

صنعت فیلم سازی دارای نرم افزارهای زیادی است نرم افزارهایی که هر کدام کاربرد و قابلیت خاص و متنوعی در زمینه کاری خودشان دارند. یکی از نرم افزارها در زمینه ویرایش و ادیت فیلم، برنامه پریمیر است. که در اختیار کاربران قرار می گیرد و آن ها می توانند از قابلیت های بی شمار آن بهره مند شوند. که سایت جی اف ایکس این کار را آسان نموده است.

پریمیر چیست؟

اولین نسخه پریمیر پرو در سال ۲۰۰۳ منتشر گردید. برای اینکه نسخه نخست آن فقط برای سیستم عامل mac بود ولی بعد توسعه نرم افزاری در سیستم عامل ویندوز هم قابل اجرا است.

قابلیت های نرم افزار پریمیر

این نرم افزار برای انجام کارهای ادیت، ویرایش فیلم و محتوا ویدیویی ایجاد شده تا کاربر بدون هیچ محدودیتی فیلم ها و ویدیوهایی با کیفیت  اجرایی بالایی در اختیار داشته باشند. از صدا گذاری تا ورود افکت های گرافیکی و حتی عکس و ویدیو را همزمان ویرایش می کند.

زمینه استفاده از نرم افزار پریمیر پرو

این برنامه از افراد مبتدی تا پیشرفته که کار ادیت فیلم را انجام می دهند مناسب است. برای ویرایش انیمیشن ها، فیلم های تلویزیونی، تیزر تبلیغاتی، ویرایش ویدیو آنلاین و ... می توان از نرم افزار پریمیر پرو استفاده کرد. طیف گسترده این نرم افزار برای انواع کلیپ و فیلم های ویدیویی قابل استفاده  می باشد.

ضعف نرم افزار پریمیر پرو

در زمینه ویرایش صدا و صدا گذاری حرفه ای این نرم افزار دارای ضعف است. برای ویرایش صدا و سطح بالای آن بهتر از برنامهAdobe Audition  استفاده کرد. همچنین قابلیت افکت، فیلتر و عنوان بندی هم در نرم افزار دارای محدودیت است. بنابراین کاربران حرفه ای بهتر است در این زمینه علاوه بر نرم افزار پریمیر پرو از نرم افزار افترافکت استفاده نمایند.

مقیاس نرم افزار پریمیر با فتوشاپ و افترافکت

هر سه نرم افزار، ویرایشی و گرافیکی که شرکت ادوبی در زمینه طراحی آن را ساخته است. نرم افزار پریمیر و افترافکت همیشه مکمل همدیگر هستند. برای اینکه از نرم افزار افترافکت برای ادیت تخصصی ولی از نرم افزار پریمیر یک ویرایش گر حرفه ای است. که در راستای ویرایش فیلم و ویدیوهای گوناگون و کار ادیت کامل برنامه با کیفیت بیشتری انجام می گیرد.

یادگیری نرم افزار پریمیر پرو

 این برنامه یکی از کامل ترین برنامه در زمینه ویرایش و ادیت ویدیو و فیلم است که در اختیار کاربران با گستره وسیعی  از کار ویرایش که بتوانند کارهایی با کیفیت منتشر کنند قرار می گیرد. فضای کاری بسیار راحتی دارد و کاربر می تواند از ابزارها و قابلیت های گوناگون آن بهره مند شود و تسلط بیشتری برای کارهای گرافیکی  انجام دهد.

 

منبع: هر آنچه که باید در خصوص پروژه پریمیر بدانید! + معرفی محبوب ترین پروژه ها

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن