هر آنچه باید در مورد پیچ و مهره استیل بدانید

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید پیچ اهنی ارزان به بخش فروشگاه آنلاین مگا پیچ مراجعه کنید. جدول زیر مشخصات ابع

توسط ABESTANEWS در 12 شهریور 1401

برای اطلاع از لیست قیمت و خرید پیچ اهنی ارزان به بخش فروشگاه آنلاین مگا پیچ مراجعه کنید. جدول زیر مشخصات ابعاد و اندازه های پیچ های مغزی از M3 تا M12 را نشان می دهد. گامهای محوری متعددی را نشان می دهد. بخش محیطی که هسته دیسک را دربر میگیرد. مهره معمولاً در یک پیچ قرار میگیرد و آنقدر پیچانده میشود تا سفت شود. ۴- تعداد دندانه Nimber of T. - تعداد دندانه عبارت استاز تعداد دندانه در یک اینچ روی محیط در طول پیچ که برای تعیین آن خط کش یا کلیس را روی پیچ قرار داده و سپس دندانه های بین یک اینچ را می شماریم که معمولاً آنرا با حرف N نمایش می دهیم. پیچ های مهره دار با تلرانس میتوانند از هر دو نوع استاندارد AN یا NAS بوده و معمولاً دارای سری با علامتی مثلثی شکل برجسته یا تو رفته میباشند. پیچ های مهره دار NAS دارای استحکام تسلیم بالایی بوده و با سر فنجانی شکل خود مشخص میشوند. استانداردهای اروپایی ازجمله استاندارد DIN برای مشخص نمودن استحکام ( گرید و کلاس پیچ و مهره ها ) از کدهای ذیل استفاده می کند. بدون شک در دنیای مدرن کنونی، برای طراحی هر سازه مهندسی استفاده از استانداردهای مختلف امری اجتناب ناپذیر است.

اشنایی با گریدهای پیچ و مهره های استیل

جدول گرید و کلاس پیچ و مهره استانداردهای امریکایی برای نشان دادن استحکام پیچ و مهره از نشانه هایی روی سطح پیچ استفاده می کنند. برای محیط های کاری که صرفا با رطوبت سر و کار دارند نیز از پیچ و مهره استیل 304 استفاده می شود. پیچ و مهره های استیل در گرید های مختلف تولید شده و میزان عناصر موجود در آلیاژ آن با یکدیگر متفاوت است این محصول دارای ویژگی هایی چون مقاوم در برابر خورندگی , زنگ زدگی و اسیدهای شیمیایی , و مقاوم در برابر حرارت و رطوبت بوده از این رو از آن در صنایع دریایی و محیط های گرم و مرطوب مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارددو گرید پر استفاده در این محصولات شماره 304 با گرید A2 و شماره 316 با گرید A4 هستند از مهم ترین تفاوت این دو وجود عنصر مولیبدن است که باعث شده مورد استفاده در محیط های کلرایدی و در برخورد با اسید های خورنده شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد از لحاظ استفاده کاربرد پیچ و مهره استیل بسیار متنوع می باشد . کاربرد اصلی انواع پیچ گرد در محصولات مرتبط با دکوراسیون است که تماس زیادی با آنها وجود دارد و از سوی دیگر ظاهر مناسب کلگی آن باعث از بین رفتن زیبایی کار نمیشود، مثل آینه های قدی، تخت خواب، سرویس دستشویی و حمام، اتصالات دیواری، میز و صندلی، لوستر و

پیچ های خودکار نوعی از پیچ هستند که برای ثابت شدن در قطعه مورد اتصال نیازی به مهره ندارند و درون کار فرو می روند و نوک آنها معمولا مانند میخ تیز هست و حتی می توانند قطعه کار شده را سوراخ کنند مثل پیچ های سرمته ای، پیچ چوب،پیچ و مهره استیل حتی در پتروشیمی نیز بسیار پرکاربرد است. انتهای قسمت شیاری پیچ قطعه چوبی زیرین را سوراخ کرده و دواین پیچ از نوع مخروطی با سطح تحت است که ناحیه ی زیرین کلگی برش خورده است و میتواند روی سطح قطعه کار نیز استفاده شود. تنوع پیچ ها بسیار بالاست و مطمئنا در تمامی دسته بندی هایی که بیان شد انواع دیگری نیز وجود دارند. برای ساخت تونل و تثبیت دیوارها از پیچ سنگ استفاده میشود و پیچهای شش ضلعی نیز کاربردهای متفاوتی در صنعت و ساختمان سازی دارند. شکل کلگی شش گوش دقیقا مانند درایوهای Slotted و Philips محبوبیت و کاربرد بسیار زیادی دارد! درایو این پیچها معمولا ترکیبی از درایوهای شیاردار و چهارسو Philips میباشد تا امکان باز و بسته کردن با کمترین امکانات وجود داشته باشد. با سر مته مانندشان مسیر را باز می کنند و نیاز به مهره ندارند. کاربردهای زیاد که این فرآورده ها در صنعت در دارند باعث گردیده افراد بسیاری از این محصولات استفاده کنند و فعالان زیادی در این عرصه مشغول شده و انواع آن را تامین و توزیع کنند.از دغدغههای مصرف کنندگان و متقاضیان این کالا بهای بسیار بالای آن بوده است.قیمت پیچ و مهره استیل با کیفیت بسیار تهران می باشد. بحث های گوناگونی در ارتباط با انواع پیچ استیل مانند مواد , آلیاژهای مصرفی , ابعاد مورد نیاز , آنالیز شیمیایی و خواص مکانیکی و فیزیکی , طراحی و هندسه , تعاریف تخصصی , روش تولید , بازرسی و کنترل کیفیت , کاربردها , پوشش دهی و رنگ , انواع پیچ و مهره و طبقه بندی آنها , نشانه گذاری , عیوب احتمالی , روش های اعمال گشتاور , استانداردهای مرتبط , خوردگی , انواع شکست , عملیات حرارتی , نمونه برداری و مستند سازی وجود دارد که در استاندارد ISO 1891 تعاریف و واژه های مربوط به فروش پیچ و مهره بیان شده است.

شکل ظاهری پیچ و مهره استیل را بشناسید

 تخته چوبی را به هم متصل میکند. مهره جسمی است حلقهای شکل، گرد یا چندضلعی که داخل سوراخ آن رزوه شده است. آنچه در طراحی پیچ و مهره اسکلت فلزی باید مد نظر قرار داد مبحث دهم مقررات ملی ساختمان سه نوع پیچ را برای به کار گرفتن در اسکلت فلزی تعریف کرده است ، پیچهای معمولی ،پیچهای پر مقاومت و پیچهای مقاومت متوسط که به ترتیب رده مقاومتی 5.6 و4.6 برای پیچهای معمولی یا آهنی پیچهای پر مقاومت 10.9 و پیچهای فولادی با مقاومت متوسط با گرید 8.8 در اسکلت فلزی می باشد. مهره شش گوش- مهره چهار گوش -مهره کاسه نمدی- مهره سر بسته- مهره خروسکی - مهره آجدار و مهره آهنی معروف ترین و پر کاربردترین گریدهای پیچ و مهره از این گروه، A2 و A4 هستند.

به عبارت ساده عدد دوم در گرید 10.9 بیانگر این است که این پیچ 90% نیروی شکست را تحمل می کند و تغییر شکل قابل توجهی نمی دهد. پیچ و مهره های سازه که در سوله سازی ها مورد استفاده قرار می گیرند به شکل شش گوش اما با عرض، ضخامت و ارتفاع بالاتر و یا با زبان بازاری با گوشت بیشتری و طبق استاندارد DIN6914 تولید می شوند که اغلب در گرید 10HV مورد استفاده قرار می گیرند. بدیهی است که تولیدکنندگان و صنعتگران و حتی فروشگاه های های کوچکتر تمایل به خرید پیچ و مهره عمده داشته باشند. استحکام پیچ و مهره ها یا همان گرید و کلاس پیچ و مهره ها مهمترین پارامتر در انتخاب آنها به شمار می رود. پیچ و مهره های استیل در گریدهای گوناگونی طراحی و تولید میشوند. با احتساب سطح مقطع پیچ می توان استحکام پیچ مورد نظر را محاسبه نمود. واحد سطح مقطع میلیمتر مربع می باشد. گام رزوه در محاسبه سطح مقطع پیچ موثر است.

آخرین مطالب