نکاتی که هنگام خرید گل سانسوریا باید به آن توجه کنید!

گل و گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که شناخت ویژگی‌های هر کدام باعث می‌شود تا در نهایت بتوانید به

توسط ABESTANEWS در 10 آبان 1400

گل و گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارند که شناخت ویژگی‌های هر کدام باعث می‌شود تا در نهایت بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا، گیاه سانسوریا است که جهت خرید و نگهداری این گیاه باید به برخی از نکات طلائی توجه داشته باشید.

اگر بتوانید شناخت خود را در مورد نحوه نگهداری گیاه سانسوریا افزایش دهید، می‌توانید بدون دغدغه این گیاه را برای نگهداری در آپارتمان خریداری کنید. قبل از خرید گل سانسوریا بهتر است در مورد مشخصات ظاهری آن اطلاعات خود را افزایش دهید.

آشنایی با گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا یکی از گیاهان بومی آفریقا است که از برگ‌های زینتی تشکیل شده است. برگ‌های این گیاه در اندازه و رنگ بندی مختلف است که از گونه‌های کوتاه و بلند تشکیل شده است. سانسوریا در مدل‌های مختلف وجود دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به سانسوریا با برگ‌های ضخیم، سخت، شمشیری مانند و مستقیم اشاره کرد.

به صورت معمول می‌توان گفت که این گیاه چیزی حدود 50 سانتی‌متر ارتفاع دارد و در برخی از موارد به 1 متر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های کلیدی گیاه سانسوریا این است که به آسانی می‌توان این گیاه را با شرایط محیطی و درونی آپارتمان وفق داد. تنوع گل سانسوریا به گونه‌ای است که هر فرد متناسب با سلیقه خود می‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشد. این گیاه حدود 60 گونه متنوع دارد که نوع ابلق آن بسیار محبوب است.

شیوه نگهداری گل سانسوریا چگونه است

برای پرورش گیاه سانسوریا کافی است به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید، تا ضمن حفظ سلامتی گیاه بتوانید از سرسبزی همیشگی سانسوریا استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای نگهداری گل و گیاه آپارتمانی توجه کردن به نور محیط است. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه، وجود نور کامل است. گیاه سانسوریا یک گیاه سایه دوست است که برای رشد نیاز به تابش مستقیم نور خورشید ندارد. این گیاه در مقابل شرایط نوری مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

بهترین دما برای نگهداری گل سانسوریا این است که در فصل سرد سال دمای 10 درجه سانتی گراد و در فصل گرم سال در دمای حداکثر 24 درجه سانتی گراد نگهداری شود. در نظر گرفتن دمای مناسب برای گل سانسوریا باعث خواهد شد تا این گیاه بتواند به خوبی رشد نماید. از دیگر موارد نگهداری گل‌های آپارتمانی می‌توان به آبیاری آن اشاره کرد. سانسوریا به دلیل داشتن ساقه‌های گوشتی و آبدار نیاز به آبیاری کمی دارد.

در فصول گرم سال بهتر است هفته‌ای یکبار و در فصول سرد سال بهتر است هر دو هفته یکبار به این گیاه آب بدهید. بهترین خاک برای نگهداری گل سانسوریا، ترکیبی از شن، ماسه، رس و مواد آلی است که باعث حفظ سلامت گیاه خواهد شد.

نکاتی که هنگام خرید گل سانسوریا باید به آن توجه کنید

قبل از خرید گل سانسوریا باید بدانید که آیا شرایط محیطی مناسب برای نگهداری این گیاه را دارید یا خیر. وجود شرایط محیطی به شما کمک خواهد کرد تا گل سانسوریا را به راحتی پرورش داده و تکثیر کنید. قبل از خرید گل سانسوریا به نکات زیر توجه داشته باشید:

·      در نظر گرفتن شرایط محیطی سانسوریا

از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید گل سانسوریا باید به آن توجه داشته باشید این است که فضا و شرایط محیطی گل را مهیا کنید. شرایط محیطی شامل نور، آبیاری و خاک مناسب است. همچنین توجه کردن به سمپاشی و هرس کردن گیاه باعث خواهد شد تا گل سانسوریا در مدت زمان مشخص رشد نماید. به عنوان نمونه گل سانسوریا نیازی به تابش مستقیم نور خورشید ندارد، باید برای نگهداری این گیاه شرایط گفته شده را در نظر بگیرید.

·      آشنایی با شیوه نگهداری گیاه سانسوریا

برخی از گیاهان آپارتمانی به همراه کاغذ راهنما عرضه می‌شوند، لذا قبل از خرید باید با شیوه نگهداری گیاه آشنا شوید تا بتوانید بعد از خرید، از گل و گیاه خریداری شده به خوبی مراقبت کنید. بررسی زمان گل‌دهی گیاه، نحوه آبیاری و همچنین مکان نگهداری گیاه از اهمیت زیادی در خرید گل سانسوریا برخوردار است.

·      نشانه‌های گیاه ناسالم را شناسایی کنید

اگر بخواهید گیاه سانسوریا را با سلامت کامل خریداری کنید، باید در مورد نشانه‌های گیاه ناسالم اطلاعات خود را افزایش دهید. علاوه بر مورد گفته شده، خرید گل و گیاه از یک فروشگاه معتبر باعث خواهد شد تا بدون دغدغه بتوانید خرید خود را نهایی کنید.

برخی از نشانه‌های موجود بر روی گیاه باعث می‌شود تا بدانید که گیاه انتخاب شده دارای سلامت کامل نیست که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به برگ زرد، فشرده بودن ریشه، وجود آفات مختلف و پژمرده بودن برگ‌ها اشاره کرد.

·      خرید گیاه با ضمانت‌نامه

قبل از خرید گل سانسوریا بهتر است یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید تا بتوانید با تضمین کیفیت، گل و گیاه انتخابی خود را خریداری کنید. بسیاری از فروشگاه‌های تخصصی محصولات خود را با ضمانت‌نامه به فروش می‌رسانند تا خریداران با خیال راحت خرید خود را نهایی کنند. به عنوان نمونه گیاه سانسوریا دارای تنوع زیادی است لذا بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که با محیط زندگی شما سازگار هستند.

·      مشورت با افراد متخصص

اگر در مورد گیاه انتخابی خود اطلاعات کامل ندارید، بهتر است از یک تیم تخصصی مشورت بگیرید. این کار باعث می‌شود تا با آگاهی بیشتر بتوانید خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که انتخاب یک فروشگاه تخصصی بسیاری از دغدغه‌های شما را در خرید گل و گیاه آپارتمانی راحت خواهد کرد. از میان فروشگاه‌های مختلف فروش گل و گیاه می‌توانید خرید خود را بدون واسطه و اطمینان خاطر از کافه گلدون نهایی کنید.

خرید گل سانسوریا از کافه گلدون

کافه گلدون یک فروشگاه تخصصی گل و گیاه است که با داشتن افراد متخصص می‌تواند افراد را در زمینه خرید گل و گیاه مورد نظرشان یاری نماید. از طریق وب سایت کافه گلدون می‌توانید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن، گل و گیاه مورد نظر خود را با تضمین کیفیت خریداری کنید.

در حال حاضر در فروشگاه کافه گلدون بیش از 9 نیروی کار مستقیم و ده‌ها نیروی کار غیرمستقیم مشغول به کار هستند. تنوع گل و گیاهان این فروشگاه حدود 500 نوع بوده که در نوع خود بی‌نظیر است. در صورت تمایل برای مشاهده محصولات این فروشگاه بهتر است به آدرس کافه گلدون Cafegoldoon.com مراجعه کنید.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن