نکاتی در رابطه با مشاوره حقوقی ثبت شرکت ها

افراد آیندهنگر و مصلحتاندیش قبل از هر کاری با کسانی که تجربه و تخصص دارند مشورت میکنند، خصوصا زمانیکه هدف انجا

توسط ABESTANEWS در 18 آبان 1400

افراد آیندهنگر و مصلحتاندیش قبل از هر کاری با کسانی که تجربه و تخصص دارند مشورت میکنند، خصوصا زمانیکه هدف انجام کارهای بزرگی باشد که آینده فرد یا افرادی در گرو موفقیت آن باشد. ثبت شرکت یکی از مواردی است که به شدت تخصصی بوده و دارای پیچیدگیها و شرایطی است که نیاز است تا با یک متخصص مشورت شود. مشاور حقوقی فردی است که شما باید با وی مشورت کرده و از تجربه دانش و تخصص او برای اتخاذ بهترین تصمیم استفاده کنید.

تعریف شرکت و دریافت مشاوره حقوقی برای ثبت آن

 شرکت به  اجماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی گفته میشود که به منظور اجرای اهداف تجاری و  کسب سود، پس از کسر هزینه‌ها، تاسیس میشود. شرکت‌هایی که هدف آنها تجارت و یا اعمال تجاری نیست، شرکت‌های حقوقی یا مدنی نامیده می‌شوند.

روند ثبت شرکتها از گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده است. شما درگذشته برای ثبت شرکت باید حضورا به سازمان ثبت شرکتهای استان خود مراجعه میکردید و مراحل اداری را انجام میدادید، اما امروزه به مدد پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، دیگر نیازی به مشاوره حضوری ندارید و کافی است که به سامانه مربوط به ثبت شرکتها مراجعه کنید. 

اما ما به شما توصیه میکنیم حتما قبل از اقدام به ثبت شرکت با یک مشاور حقوقی متخصص مشورت کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

مطالعه بیشتر: در چه شرایطی و چرا به مشاوره تخصصی حقوقی نیاز داریم؟

لزوم ثبت شرکت و نقش مشاور حقوقی در آن

چرا باید یک شرکت را ثبت کرد؟ از جمله مزایایی که برای ثبت شرکت میتوان برشمرد عبارتند از:

  • شما با ثبت شرکت باعث خواهید شد تا کلیه فعالیت‌های شرکت از جمله فعالیت‌های اجرایی، حقوقی و مالی و انجام فعالیت‌های مربوط به شرکت جنبه قانونی پیدا کرده و قابل پیگیری باشند.
  • با ثبت شرکت شما کد کارگاهی دریافت کرده و میتوانید همه پرسنل خود را بیمه کنید.
  • مراجعهکنندگانی که به شرکت شما مراجعه میکنند با ثبت بودن شرکت به شما و قانونی بودن شرکت اعتماد کرده و با درخواست دریافت خدمات و محصولات از شرکت شما تبدیل به مشتریان شما میشوند.
  • طبیعتا ثبت شرکت باعث مراودات تجاری شما با شرکتهای دیگر میشود و میتوانید با انواع و اقسام شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی همکاری داشته باشید حتی در صورت نیاز سرمایهگذار جذب کرده و سودهای کلانی به دست آورید.

لزوم استفاده از مشاوره حقوقی در ثبت شرکت

ثبت شرکت روال قانونی و مراحل اداری زیادی دارد که گهگاه پیچیده است. احتمالا اگر قصد ثبت شرکتی را دارید هزاران سئوال ریز و درشت نیز در ذهن شما نقش بسته که جواب آنها را نمیدانید مثل این‌که آیا من شرایط لازم برای ثبت شرکت را دارم؟ چه مراحلی را باید طی کنم؟ قوانین و مقررات چگونه است؟ آیا برای کسب و کار مد نظر من نیاز به ثبت شرکت است؟ و هزاران سئوال دیگر ... .

همان‌طور که گفتیم ثبت شرکت همانند دیگر کارهای اداری دارای مسیری مرحله‌ای و بر اساس اصول و قواعد خاصی است. اما از آن‌جا که نسبت به قوانین و مقررات و روندهای آن آشنایی نداریم نباید بیگدار به آب زد و حتما نیاز است با مشاور حقوقی تخصصی مشورت نماییم.

به عبارت دیگر با توجه به گستردگی و تنوع شرکتهای تجاری و سهامی و موسسات تجاری و انواع دیگر شرکتها (سهامی عام سهامی خاص تضامنی با مسئولیت محدود و ...)، حضور یک مشاور حقوقی در کنار شما از همان ابتدای مسیر و هنگام ثبت شرکت، میتواند در تصمیمگیریهای منطقی شما تاثیرگذار بوده، برای شما مشخص نماید که کدام شرکت را برای ثبت انتخاب کنید. 

همچنین مشورت و استفاده از یک مشاور حقوقی خوب از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری نموده و حتی با فرض بروز مشکلات، با توجه به پیشبینیهای صورت گرفته در جهت حل آنها اقدام نمایید.

 

با در نظر گرفتن اینکه چه شرکتی ثبت کنید، قانون برای تاسیس شرکت مورد نظر شما چه مقرراتی وضع کرده است، برای ثبت به چه مدارکی نیاز دارید، حداقل آورده مالی به شرکت چقدر باید باشد، مسئولیتها و اختیارات شما در شرکت مورد نظر به چه صورت خواهد بود، برای ثبت شرکت چه فرمهایی را چگونه باید پر کنید، پیگیریها به چه صورت است، هزینه ثبت شرکت چه‌قدر است و موارد بسیار دیگری باعث میشود به پیچیدگی موضوع فکر کرده و قبل از هر اقدامی تصمیم بگیریم با متخصص و مشاور حقوقی مشورت کنیم.

آخرین مطالب