موتور زانتیا 2021 کامل

شاید نصب این موتور و کم شدن استقبال مردم از این مدل باعث شد تا در نهایت در سال ۹۶ خط تولید ELX متوقف شود. به ا

توسط ABESTANEWS در 10 شهریور 1400

شاید نصب این موتور و کم شدن استقبال مردم از این مدل باعث شد تا در نهایت در سال ۹۶ خط تولید ELX متوقف شود. به ازای اضافه کردن گیربکس اتوماتیک، EBD از سیستم ترمز این خودرو کم شده و دیگر خبری از تاشو خودکار در آینه های جانبی نیست. در مقایسه انواع پژو پارس، پرقدرتترین، پرشتابترین و کم مصرفترین مدل، پارس ELX است. شهرداری قیدار در نظر دارد یک دستگاه خودروی پژو پارس (موتور زانتیا) مازاد بر نیاز خود را از طریق مزایده عمومی به شرکت کنندگان واجد شرایط واگذار نماید. لذا از همه متقاضیان دعوت می گردد جهت دریافت اسناد مزایده در مواعد مقرر به واحد امور قراردادهای شهرداری مراجعه فرمایند. از سال 88 به بعد سرسیلندرهایی در بعضی مدل ها مورد استفاده قرار گرفته است که از نظر کیفیت و تلورانس ساخت بسیار ضعیف است.نمونه هایی که این سرسیلندر در آن ها استفاده شده با سر و صدای زیادی کار می کنند. تکان ها و لرزش های تولیدی از سوی شاسی و موتور توسط دسته موتور ها کنترل و گرفته می شود.دسته موتور از دوقسمت فلزی و لاستیکی ساخته شده و هرچه کیفیت آن بالاتر باشد دیرتر خراب می شود.

اگر در حالت حرکت در دنده های بالا بخصوص هنگام شتابگیری خودور بی جهت گاز می خورد صفحه در حال تمام شدن است. کاملا سالم با تمام لوازم جانبی. در حقیقت بدنه خودرو به جای استحکام نیازمند نوعی طراحی خاص و استفاده قطعات با ویژگیهای جذب ضربه بوده که کمترین نیرو را به راننده و سرنشینان منتقل کند و تمام انرژی را قبل از وارد شدن به سرنشینان جذب کند. تعدادی واشر سر سیلندر زانتیا 2000 قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو … به طور کلی در 99 درصد موارد ایسیو نصب شده بر روی زانتیا ایسیو بوش MP 5.2 برای انواع 2000 سی سی و ایسیو بوش MP 7.3 برای انواع 1800 سی سی است و ایسیوهای فوق از دسته ایسیوهای مدرن و با پاشش سوخت ترتیبی محسوب میشوند. قیمتگذاری بر روی این مدل از پارس بازه وسیعی را شامل میشود، چرا که بسیاری از مالکان این تحفه پژو پارس قیمتهای میلی بر روی خودروی خود گذاشته و بازار کاذبی برای این خودرو ایجاد کردهاند! خرید و فروش اینترنی و قیمت لوازم یدکی زانتیا یدک بازار مرکز … شما حتی میتونستید بدون هیچ مشکلی موتور xu10j4 (موتور زانتیا 2000 ) رو روی بدنه 405 یا پارس نصب کنید .

اصولا مهندسی ژنتیک در بحث خودروسازی هرگز نتیجه مثبتی نداشته و موتورها وخودروهای حاصل از سرهم بندی و کپی کاری همیشه در عمل مشکلات خاص خودشون رو داشتند . اینکه این موتور رو نصب کردید کار بسیار درست و منطقی هست چون دستکاری و سرهم بندی یک موتور دیگر هرگز کار جالبی از آب در نمیاد . دوست عزیز قطر پیستون xu10 برابر 86mm هستش.این عکس سر سیلندری که دوستمون گذاشتن 8سوپاپ xu10 هستش که همون میشه سر سیلندر 8 سوپاپ موتور زانتیا 2000 خودمون که به هیچ عنوان رو بلوک المینیومی xu7 و xu9 نصب نمیشه. پیشرانه ۱۸0۰ سی سی سیتروئن زانتیا همخانواده موتور XU7 پژو ۴۰۵ است با این تفاوت که سرسیلندر آن از نوع ۱۶ سوپاپ بوده و به جای استفاده از سامانه تنظیم سوپاپ به شیوه شیمبندی، از تایپیت استکانیهای هیدرولیک بهرهمند شده است. جالب است بدانید تیپ LX پژو پارس، معمولا بیشترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را دارد!

در این بین مدل ۵ در لیفتبک زانتیا همزمان با تولید در کارخانجات سیتروئن در رن و سوریز فرانسه، به منظور عرضه به بازار چین در سالهای ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی فنگشن سیتروئن نیز مونتاژ شد. این خودرو که جزو نخستین خودروهای دنده اتومات تولید داخل است، به جز جعبهدنده از نظر مشخصات فنی موتور تفاوت چندانی با مدل LX ندارد. اگر پژو پارس دوست دارید و حتما خودروی دنده اتومات میخواهید، تکلیف مشخص است و تنها باید متناسب با بودجهتان، از بین مدلهای کارکرده و یا صفر خودروی خود را انتخاب کنید! آخر کدام یک از انواع پژو پارس را بخریم؟ فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ماشین نو با همکاری با واردکنندگان و تولیدکنندگان معتبر و دست اول کشور در حوزه قطعات یدکی خودرو توانسته ارزانترین لوازم یدکی و لوازم مصرفی بیش از 30 برند خودروی داخلی و خارجی و ده ها مدل خودرو را با کیفیت و قیمت مطلوب عرضه نماید و در تلاش است تا تنوع کالایی خود را مستمراً افزایش دهد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد موتور زانتیا لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب