معرفی وکیل ملکی خوب در تهران و سایر شهرها

مسائل و موضوعات ملکی معمولا با پیچیدگی های زیادی همراه است و برای حل آن ها حتما باید از یک وکیل خبره کمک گرفت.

توسط ABESTANEWS در 20 دی 1400

مسائل و موضوعات ملکی معمولا با پیچیدگی های زیادی همراه است و برای حل آن ها حتما باید از یک وکیل خبره کمک گرفت. اگر شما هم به تازگی درگیر یک پرونده ملکی شده باشید، حتما برای انتخاب بهترین وکیل ملکی با چالش هایی مواجه هستید. یک وکیل خوب باید به صورت کاملا تخصصی روی تمام موضوعات مربوط به اموال غیرمنقول تسلط داشته باشد تا بتواند به خوبی از حق و حقوق شما دفاع کند.

در این مطلب قرار است مطابی به شما ارائه دهیم که بتوانید بهترین وکیل ملکی تهران را انتخاب کنید.

اهمیت مراجعه به وکیل ملکی

بسیاری از افراد بدون اینکه دانش و اطلاعات کافی در خصوص مسائل حقوقی داشته باشند، برخی قراردادها و معاملات را امضا می کنند و در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد. همچنین در موارد بسیاری دیده شده که بعد از انجام یک معامله ملکی، همه چیز طبق قرارداد پیش نرفته و یکی از طرفین نسبت به انجام تعهدات خود کوتاهی کرده است. چنین مشکلاتی برای هر کسی ممکن است به وجود بیاید و برای حل آنها باید حتما به یک وکیل ملکی ماهر مراجعه کرد.

مطالعه بیشتر: بررسی جزئی دعاوی ملکی و نقش مهمی که وکیل ملکی در این دعاوی دارد

به این مشکلات و اختلاف هایی که بر سر یک ملک یا به طور کلی تر اموال غیرمنقول پیش می آید بین افراد مختلف پیش می آید، اصطلاحا دعاوی ملکی گفته می شود و انواع مختلفی دارد. در تهران وکیل های زیادی وجود دارند که می توانید برای حل مشکلات حقوقی خود به آن ها مراجعه کنید، اما انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران کار ساده ای نیست و باید با تحقیق و بررسی زیادی این کار را انجام دهید.

بهترین وکیل املاک به کسی گفته می شود که به صورت کامل از قوانین و مقررات مربوط به ملک و املاک آگاهی داشته و تجربه کافی در زمینه رسیدگی به پرونده های ملکی را داشته باشد. در حقیقت کوچکترین بی تجربگی و خطایی می تواند نتیجه پرونده را عوض کرده و ضرر و زیان فراوانی به شما وارد کند. در حقیقت اینجاست که اهمیت انتخاب وکیل ملکی خوب نمایان می شود و شما متوجه خواهید شد که یک وکیل خوب تا چه اندازه می تواند روی نتیجه دادرسی تاثیرگذار باشد.

وکیل ملکی در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟

دعاوی ملک به دو دسته کیفری و حقوقی تقسیم می شوند و وکیل ملکی می تواند در هر کدام از پرونده های مربوط به این دعاوی فعالیت داشته باشد. متداول ترین و مهم ترین دعاوی حقوقی ملک عبارتند از:

  • تخلیه ملک

  • فک رهن

  • تقسیم ملک

  • دریافت مجوز پایان کار

  • مزاحمت ملکی

  • تصرف ملک

  • مالکیت ملک

  • و...

موارد کیفری به بررسی زیادی نیاز داشته و ممکن است وکیل املاک محدودیت هایی برای رسیدگی به این پرونده ها داشته باشد. در واقع بخش زیادی از این مسائل مربوط به شخص بوده و خیلی هم به مسائل ملکی ارتباط ندارد. به همین دلیل معمولا وکلای ملکی فعالیت کمتری در زمینه پرونده های کیفری دارند. به طور کلی متداول ترین مسائل کیفری مربوط به ملک و املاک شامل موارد زیر می باشد:

  • فروش ملک دیگران

  • جعل سند

  • فروش و یا اجاره غیرمجاز ملکی که به امانت گذاشته شده

  • مزاحمت و ممانعت از حق و حقوق اموال غیرمنقول

انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران

یک وکیل ملکی متخصص نه تنها از شکایت بیجا و بی دلیل جلوگیری می کند، بلکه سعی دارد پرونده و جریان دادرسی را به صورت کاملا قانونی و درست پیش ببرد تا در نهایت ماهیت مسئله به روشنی مشخص شود. به همین دلیل انتخاب یک وکیل خبره می تواند احتمال موفقیت پرونده  را تا حد زیادی بالاتر ببرد.

به طور کلی، برای انتخاب بهترین وکیل ملکی در تهران باید به موارد زیر دقت کنید:

  • یک وکیل خوب باید به تمام قوانین و مقررات مربوط به ملک و املاک، و همینطور آیین نامه های مربوطه تسلط کافی داشته باشد.

  • زمانی که شما برای مشاوره به یک وکیل ملکی مراجعه می کنید، پرسیدن سوالات دقیق و برخورد حرفه ای او می تواند نشانه ای از خبره بودنش باشد.

  • یک وکیل خبره هیچوقت به موکل خود تضمین صد در صدی برای موفقیت در پرونده نخواهد داد. پس اگر دیدید یک وکیل به شما اطمینان کامل داد رای دادگاه به نفع شماست، نسبت به حرفه ای بودن آن شک کنید.

  • گواهینامه ها و مدارک وکیل معیار خوبی برای سنجیدن توانایی های او خواهد بود. همچنین بهتر است درخصوص اعتبار و تمدید پروانه وکالت هم تحقیق کنید.

  • یک وکیل متخصص ملکی کاملا با موکل خود صادق می باشد و از وعده وعید های بی اساس جلوگیری می کند.

علاوه بر این موارد، شما می توانید قبل از مراجعه به وکیل به خوبی درمورد سوابق او تحقیق کرده و میزان موفقیت پرونده های قبلی را بررسی کنید. چرا که تجربه ها و سوابق تاثیر زیادی در مهارت و توانایی وکلا دارند و میزان مهارت های یک وکیل ملک از طریق تجربه های قبلی او مشخص خواهد شد.

هزینه وکیل ملکی خوب در تهران

هزینه وکیل ملکی کاملا متغیر بوده و با توجه به عوامل مختلفی تعیین خواهد شد. برای مثال عواملی مانند میزان مهارت ها و تجربه وکیل مورد نظر، میزان پیچیدگی پرونده، موضوع پرونده و... تاثیر زیادی در هزینه ها خواهند داشت. 

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که از مطالب قبلی متوجه شدید، انتخاب یک وکیل خوب می تواند در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل کرده و از بروز بسیاری خسارت های مالی جلوگیری کند. بنابراین شما باید نهایت دقت خود را به کار ببرید تا بتوانید یک وکیل امور ملکی ماهر و باتجربه انتخاب کنید. به این ترتیب هم درصد موفقیت خود را افزایش داده اید و هم به میزان قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید.

آخرین مطالب